Idle2 Gaui X5 / DX8

Ik heb lang op dit forum rond gekeken en heb hier veel bruikbare informatie vandaan gehaald.
Maar nu heb ik zelf een vraag waar ik niet uit kom...

Ik heb een Gaui X5 met de stock elektronica. Dus met Gaui esc, servo's, Beastx en Scorpion motor.
Dit wordt bedient met een Spektrum DX8 zender.

Het is een super heli, maar het volgende doet zicht voor. De Idle2 stand werkt gewoon niet...
Idle1 geen probleem. De heli gaat meer toeren maken, maar bij idle2 gebeurd er niks.

Wie weet hier een (mogelijke) oorzaak over te vertellen?

Deze zender wordt ook gebruikt bij mijn andere heli. Dat is een Trex450 Pro en hier werkt de idle2 stand wel. Dus de zender is het probleem niet. Ook de ontvanger lijkt mij niet, want deze kwam uit een Trex500 waarbij de idle standen wel werkten...

Gr, Ronald

Bedankt voor de snelle reacties!

@ SandorV: De curves zijn inderdaard anders. De curves zijn voor idle1 80-77-75-77-80 en voor idle2 90-88-85-88-90. De normal curve staat op 0-65-70-75-85

@Heli-Uwe: Hoe activeer je specifiek idle2? Volgens mij kan dat niet. Het is maar een schakelaar en idle1 werkt wel. De schakelaar is niet kapot omdat deze het wel doet op een andere heli/model.

@Richardcj: De F-mode setup en switch select staan precies hetzelfde als in de andere model waarvan het wel werkt. En nogmaals; idle 1 werkt wel.

Kan het een setting zijn in de regelaar of BeastX? Ik heb meerdere heli's gevlogen en gehad, maar dit heb ik nog niet gezien...

Groet, Ronald

het gas opnieuw in regelen (max/min punt gashendel)
met esc inlezen de gascurve wel op 0-25-50-75-100 gehad?
esc mischien nog een keer opnieuw inlezen zou kunnen helpen.

Bedankt voor de snelle reacties!

@Heli-Uwe: Hoe activeer je specifiek idle2? Volgens mij kan dat niet. Het is maar een schakelaar en idle1 werkt wel. De schakelaar is niet kapot omdat deze het wel doet op een andere heli/model.

Groet, Ronald

:rolleyes: Met futaba:
ga in het menu naar throttlecurve
press (dial) button drukken
en naar beneden scrolen van P5 P4 P3 ...
en naar P1 komt Th-crv
Idl 1 off/on/inh
Idl 2 off/on/inh

dus je kan idle 2 ook uitschakelen of alle idles uitschakelen !

Ik geef aan dat ik met een Spektrum DX8 vlieg. :confused:
Dat is geen Futaba...

Als ik ooit met een Futaba zal gaan vliegen weet ik nu hoe je de idle standen kan instellen... ;)

ik vertell het , omdat je dat instellen kan,
met een futaba, en ik denk dus ook met een spektrum,
maar die heb ik niet , gebruik ma die handleiding

Dat is op een Spektrum DX8 niet in te stellen.
Ik probeer de esc opnieuw in te stellen en anders maak ik een nieuw model aan in de zender.

het gas opnieuw in regelen (max/min punt gashendel)
met esc inlezen de gascurve wel op 0-25-50-75-100 gehad?
esc mischien nog een keer opnieuw inlezen zou kunnen helpen.

Ik heb de ESC (opnieuw) ingeregeld en nu werkt de idle 2 weer...
Blijkbaar heb ik al die tijd gewoon op bijna (of misschien wel op volle) vermogen gevlogen.

Ik vond de Gaui al een beest die haast niet te temmen was :D.

Allen bedankt voor de reacties en uiteraard voor de oplossing!

Groet, Ronald

Ik heb de ESC (opnieuw) ingeregeld en nu werkt de idle 2 weer...
Blijkbaar heb ik al die tijd gewoon op bijna (of misschien wel op volle) vermogen gevlogen.

Ik vond de Gaui al een beest die haast niet te temmen was :D.

Allen bedankt voor de reacties en uiteraard voor de oplossing!

Groet, Ronald

;) veel vlieg plezier

Back