IEC challenge

IEC challenge is zondag in ronse,
ikzelf ga eens mee proberen rijden of ik mee kan :D
Het enige wat ik niet goed begrijp is de 'BODY TYPE DTM' mag ik met mijn protoform R9 en met de mazda speed nu mee doen of niet?

IEC challenge

reglement copy/paste van website:
/18e open motor vrij, vierwielaandrijving, batterijen max. 7,4 volt nominaal, type NiMh of Lipo, wielbasis 155 mm max, breedte 108 mm max., body type DTM.

1/12e banden vrij, motor tot max 10,5 brushless, brushed max 19turns, tweewielaandrijving,
batterijen 4 cellen NIMH

1/10e pro motor max 10,5 brushless en max 19 turns brushed, batterijen max. 7,4 volt nominaal type NiMh of lipo (hardcase) 30C-2S-7.4V geen max capaciteit,
banden vtec 30, body type DTM, minimum gewicht 1400 gr

1/10e sport motor max 23turns brushed en 13,5 brushless, batterijen max. 7,4 volt nominaal type NiMh of lipo (hardcase) 30C-2S-7.4V geen max capaciteit, banden vtec 30, body type DTM, minimum gewicht 1400 gr

1/10e rookie touring,mabushi motor, banden vrij, body vrij, gewicht vrij

1/10 buggy motoren vrij, banden alle rubber, geen mouse, batterijen max. 7,4 volt nominaal type NiMh of lipo (hardcase) 30C-2S-7.4V geen max capaciteit, body type buggy

Enkele algemeenheden:

Geen dagprijzen, wel prijzen voor eindklassement.
4 wedstrijden = 12 finales tijdens de ganse challenge.
Schrap van de twee slechtste finales
Minimum 3 piloten per klasse.
3 qualifs en 3 finales
Finales per 7
Zaal open vanaf 07u30
Inschrijven 08u30 tot 09uur
Start eerste reeks rond 9u30
Deelnameprijs 7 euro per klasse
Tafels, stoelen, 220v aanwezig
Puntentelling volgens BK 1/10e
In alle klassen zijn enkel reukloze bandenproducten toegelaten
Lipo laden enkel toegelaten met balancer
Reeksen en finales 1/18e en 1/12e 8 minuten, buggy 6 minuten, 1/10e 5 minuten
Niet beweegbare antenne is verboden, behalve in de 1/12e

Nog één dag en de éérste I.E.C. Challenge word verreden te Ronse :
MODELBOUW DEKEYSER B.V.B.A.
Industriepark Klein Frankrijk 7
B-9600 Ronse

Reglement I.E.C. 2009-2010:

1/18e open motor vrij, vierwielaandrijving, batterijen max. 7,4 volt nominaal, type NiMh of Lipo, wielbasis 155 mm max, breedte 108 mm max., body type DTM.

1/12e banden vrij, motor tot max 10,5 brushless, brushed max 19turns, tweewielaandrijving,
batterijen 4 cellen NIMH

1/10e pro motor max 10,5 brushless en max 19 turns brushed, batterijen max. 7,4 volt nominaal type NiMh of lipo (hardcase) 30C-2S-7.4V geen max capaciteit,
banden vtec 30, body type DTM, minimum gewicht 1400 gr

1/10e sport motor max 23turns brushed en 13,5 brushless, batterijen max. 7,4 volt nominaal type NiMh of lipo (hardcase) 30C-2S-7.4V geen max capaciteit, banden vtec 30, body type DTM, minimum gewicht 1400 gr

1/10e rookie touring,mabushi motor, banden vrij, body vrij, gewicht vrij

1/10 buggy motoren vrij, banden alle rubber, geen mouse, batterijen max. 7,4 volt nominaal type NiMh of lipo (hardcase) 30C-2S-7.4V geen max capaciteit, body type buggy

Enkele algemeenheden:

Geen dagprijzen, wel prijzen voor eindklassement.
4 wedstrijden = 12 finales tijdens de ganse challenge.
Schrap van de twee slechtste finales
Minimum 3 piloten per klasse.
3 qualifs en 3 finales
Finales per 7
Zaal open vanaf 07u30
Inschrijven 08u30 tot 09uur
Start eerste reeks rond 9u30
Deelnameprijs 7 euro per klasse
Tafels, stoelen, 220v aanwezig
Puntentelling volgens BK 1/10e
In alle klassen zijn enkel reukloze bandenproducten toegelaten
Lipo laden enkel toegelaten met balancer
Reeksen en finales 1/18e en 1/12e 8 minuten, buggy 6 minuten, 1/10e 5 minuten
Niet beweegbare antenne is verboden, behalve in de 1/12e

Een zéér prachtige racedag en goeie organisatie(goed gedaan Francis en Pascal) Voor herhaling vatbaar.
Ikzelf 2 finales van de drie gewonnen in de 13.5 klasse,derde finale direct na den éérsten maar door grote duw van Michel Mahieu naar een laatste plaats. Daarna mooi terug gekomen in strijd met Ton,waarbij wij samen op minieme afstand twéé en drie werden.
Dus twéémaal éérste en een derde is tevreden racedag. Voor slechts nog maar twéémaal gereden te hebben in 2009. Op naar de volgende hopelijk.

Inderdaad het was goed alleen wat te weinig deelnemers.
De volgende keer hopelijk meer piloten voor deze goede
organisatie want dat verdienen ze wel ;)
Gr.Marc

Ik was van plan om af te komen als nieuweling maar mijn baas dacht daar anders over. 3 weken in portugal. Hopelijk ben ik de volgende race thuis om eens aan een wedstrijd deel te nemen (eerste maal).

Dank u mensen voor de goede comentaren we hebben ons best gedaan en ik denk dat alles vlekkeloos is verlopen .Op naar de volgende in mrcz zwevegem en ja he marc hopelijk wat meer piloten!
grtz
pascal
En mattijs mooi weer in portugal?

Tis hier niet slecht maar het blijft om te werken he. Zondagavond hopelijk thuis.
grt
Mattijs

Back