iemand al ervaring met de I-Soar 1

Goedenavond, ik ben voor mezelf aan het kijken voor een long range fpv vliegtuig, Nu lijkt mij de mytwindream geweldig, maar zag op de website ook nog de I-Soar 1 staan. Dit vliegtuig met een 2,50 wingspan claimt dat er max een 50.000 mah 4s lipo inkan. Daar kan je dus heel veel km mee vliegen, of zwaardere camera's meenemen. Ben benieuwd of iemand er al ervaring mee heeft , kan er op internet niet erg veel over vinden, paar filmpjes op youtube, vliegt zo te zien mooi, maar de kwaliteit ben ik benieuwd naar

Dus je wil een paar km weg vliegen met een ding van enkele kilogram zwaar zonder dat je nog fysiek zicht hebt waar hij zich bevindt?
Ze zouden je moeten opsluiten....

Alleen een 4S 50.000 lipo weegt al ruim 5 kg. Gangbaar is dat een lipo 20 % van het totale gewicht uitmaakt. Volgens die aanname zou de I soar zo'n 5 x 5 kg = 25 kg kunnen gaan wegen. Tot 25 kg geldt nog als model daarboven niet meer. En dan long range, dus geen LOS (line of sight) willen vliegen. Is dat nog voor de lol?

groet,

Erik

Jeetje wat een vooroordelen. Dat er 50.000mah in kan betekent nog niet dat er in gedaan word., heb aan een 16A genoeg.Gaat mij meer voor een zwaardere camera ivm mapping.

B*llshit, waarom vermeld je het dan?
Met een 16 Ah kom je nog altijd uit aan een toestel van 6 tot 8 kg? Fijn als dat door de voorruit van een rijdende auto gaat.
Vliegen in al z'n vormen doe je boven een modelvliegveld waar je het model steeds kan gezien worden (door jezelf of een spotter) en niet buiten het gezichtsveld. Punt. Andere lijn.
Long range vliegen is even achterlijk als een baksteen van een brug over de autosnelweg laten vallen en dan maar hopen dat er geen auto geraakt wordt.
Wil je long range vliegen: er zijn genoeg plekken in de wereld waar er geen kat woont. Maar niet hier.

Jeetje wat een vooroordelen. Dat er 50.000mah in kan betekent nog niet dat er in gedaan word. zei:
Mijn bericht was mogelijk nog niet duidelijk genoeg. Een model dat 5 kg (5.000 gram) aan gewicht kan meenemen zal bij benadering 25 kg (kunnen) wegen. Als jij minder gewicht aan lipo meeneemt en meer aan camera, vliegt er nog steeds een enorm gewicht rond! En nee, daar word ik niet vrolijk van. Zowel de kans dat er iets mis gaat als het effect van het misgaan wordt indrukwekkend.

Dat wordt vervolgens alle modelvliegers aangerekend.

groet,

Erik

Laatst bewerkt:
Kan ik hieruit opmaken, dat je geen ervaring hebt met dit vliegtuig, en dus naast je discussie geen normaal antwoord hebt op de vraag???

Wat had je dan verwacht eigenlijk? Ik heb ervaring met een heleboel RC vliegtuigen en wil dat de komende jaren ook zo houden en liefst nog wat uitbreiden.
Dat long range 'vliegen' brengt een ganse hobby community in gevaar, maar blijkbaar willen jullie dat echt niet inzien.
Heb toch even die I-Soar gegoogled. Zal vast wel efficiënt vliegen, maar ziet mij er het meest vervelende toestel uit om mee te vliegen, log en traag.

Kan ik hieruit opmaken, dat je geen ervaring hebt met dit vliegtuig, en dus naast je discussie geen normaal antwoord hebt op de vraag???

Toch wel bijzonder. Jij gebruikt het woord 'normaal'. De gebruikelijke betekenis van dat woord is 'standaard', 'gebruikelijk' of ''volgens de regels' Geen van die betekenissen lijkt van toepassing .in jouw zin. Volgens die gebruikelijke betekenissen is jouw vraag niet helemaal 'normaal'. Want vliegen buiten zichtbereik (LOS) is niet toegestaan (voor de gemiddelde) modelvlieger. Daarbij is een vlieguiig boven de 25 kg vergunningplichtig.
Inhoudelijk ken ik het model niet.

@dries: Log en traag zin pluspunten voor een model dat langdurig zelfstandig moet kunnen vliegen. Is voor een heel andere doelgroep bedoeld. Het lijkt mij ook een mogelijk riskante ontwikkeling. In ieder geval voor het modelvliegen als hobby.

Verder vind ik het al typererend dat TS zich niet echt bekend maakt maar zich verstopt achter een pseudoniem (Wizzx).

groet,

Erik

Misschien heeft Wizzx al heel wat ervaring met FPV vliegen, maar eerlijk gezegd lijkt dat er niet op. Waarom zou je de vraag dan ook hier stellen?
Dat hij een pseudoniem gebruikt vind ik dan verder weer geen reden om het verdacht te maken.

Maar goed, ook al heb je al heel wat ervaring, in Nederland is er gewoon geen ruimte voor long range. Of je moet over de Noordzee willen vliegen.
Zou het anders zelf best eens willen proberen, lijkt interessant. Maar gezien de gevaren zie ik het niet snel gebeuren.

Ja verdacht allemaal haha, nee maar vlieg zelf al 10 jaar fpv, voor de tijd dat iedereen drones kon aanschaffen en je de makkelijke flightcontrollers had, en iedereen ging vliegen. Toen kreeg je juist de gevaarlijke berichten die ons in het kwade daglicht zetten, mensen die boven woonwijken gingen vliegen of over wegen. Dat heb ik nog nooit gedaan, ben me altijd zeer bewust van de gevaren. Als ik en een paar kameraden long range gaan vliegen dan doen wij dat in de polder (en niet bij schiphol hoor!!!)boven de velden, ja en er is er wel eens eentje naar beneden komen zetten, maarja enigste schade is dan aan je model, en misschien een deuk in het gras. Voor echt ver long range is juist de zee de goeie plek, veilig, en ook de minste last van netwerken en andere strallingen in de lucht, want je wilt dan juist een zo schoon mogelijk signaal hebben voor de lange afstand.Nou hoop dat dit wat misverstanden recht zet, en mensen niet te snel hun mening klaar hebben staan en van het slechte uitgaan.

Fijne avond iedereen!

Back