Iemand die al een hekel heeft aan lopen, moet je die wel een 2 lijns vlieger in de handen stoppen ??

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Een mooie winderige dag.....
"Nee! er word niet gevlogen, of gereden. :onweer: De vlieger wil ik uitproberen...."

Ach dat scheelt , ik heb al wat vliger ervaring, was een van de grote hobbys toen ik een jaar of 10 jonger was.... Ik heel netjes nog zeggen, dat je er best wel moe van kan worden.... Maar dat advies, werd de wind in geslagen ;)

Enfin... Wij evne vliegen, ik had nog mijn trickspeed, welke gemaakt moest worden, had destijds al een nieuwe stok en clipjes opgehaald, en toen ik eenmaal herinnerde waar het lag, lag het er na 5 jaar nog steeds!
(handig niet opruimen en schoonmaken, dan verplaats het nooit, en niemand kijkt boven op zolder op de rommelkast, toch ???)

Na 5 jaar gewacht te hebben was de trickspeed in 10 minuten gerepareerd!

Als een gek naar de plek gestormd, en daar de lijnen uitgelegd....
Hier wat filmpjes van vanmiddag....

Wiebe met zijn matras:

Wiebe met een deltavlieger:

Wiebe in zijn element, hij reperaart eens weer iets kapot.:cool:

Bedankt voor het lezen,
Gegroet mede forummers!

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb hier ook nog een Kite liggen (matras)

Heerlijk gerief!

Als hij groot genoeg is (4.5m) trekt hij je zonder problemen verder met dit weer en ik spreek uit ervaring!:D max. windkracht 4 want bij windkracht 5 met een lekkere windstoot trekt die je gewoon de lucht in. (springen over brekers, heerlijk!)

Zelf heb ik enkel nog maar een kleintje (1.45m) Maar trekt ook aardig bij windkracht 6 (skieen op het strand)

Maar euh zo een groote moet je echt niet nemen als je nog nooit gevliegerd hebt. Een kameraad van me met een grote mond werd zo eens een hele wei meegesleurd op zijn buik;);) lekkere schaafwonden op zijn lichaam en hij kreeg 5 meter voor prikkeldraad eindelijk de vlieger op de grond... Ik lach KREUPEL van het lachen.

Hoeveel meter is de jouwe Wiebe ? Ik zie dat je geen speciale handvaten hebt.
Ik had er in de vorm van een J. Net een joystick en lag errug goed in de hand

Laatst bewerkt:
Ja dikke humor...
Zelf had ik een peter lynn peel 3.6, en de 5,0 heerlijke matras... Ooit een HQ npw-9 gehad,en een echte nasazak van 9,45m2 oppervlakte, maar deze was bij kracht 2 al niet meer te doen, gevaarlijk ding.... Ongelofelijk wat een trekkracht....
Een falcon 2.60 span, en een treintje van 3 speedwings pro desing, erg lekker... De devotion en desire heb ik ook nog gehad... Echt goede trickvliegers

Vroeger heel veel gedaan, maar de laatste 7 jaar zowat niet meer...
Nu is de modelbouw aan de beurt, hahah

Nu enkel nog de trickspeed, 2,20m span, en vanaf 2 tot 4 te vliegen.... lekker allround...
Ging vroeger bijna naar alle vliegerfeesten.. Mooie tijd

vroeger altijd een kleine delta gehad, nu een matras erbij voor als er niet voldoende wind is. maar ik vind die delta toch vééél leuker. Die kan ik perfect sturen, véél wendbaarder en vliegt op het scherp van de snee. :p
kan natuurlijk aan de kwaliteit vd matras (decathlon) vs de delta (flexifoil) liggen.

Back