iemand die me kan helpen (Acculader imax b6)

hallo allemaal

ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen bij het programmeren van mijn lipo lader.
woont u vlak bij diemen of wilt u langskomen hoor ik het graag.

alvast bedankt

matthijs

nou
ik heb een beetje moete met het instellen en het opladen
heb er wel een handleiding bij maar is in het engels

Welke lader is het?

Enne, zo te zien wil je er voor betalen. Anders hoort deze vraag bij het accu en laadtechniek thuis

Laatst bewerkt:
Imax is "simpel"
Stroom aansluiten
meest linkse knopje (Batt.type/stop), net zo vaak indrukken totdat er in het schermpje "program select LiPo Batt staat
Dan druk je op het meest rechtse knopje (Start/enter), komt er in het schermpje Lipo charge te staan.
dan druk je op 2e knopje van recht (inc), net zo vaak totdat je op het schermpje "LiPo Balance "staat. Dan druk je één keer op start. Gaat er links onder iets knipperen. Dat zijn de Ampere. Instellen afhankelijk van de capacteit van de accu. (2.0A, bij een 2000mah accu, 5.0A bij een 5000Mah accu. Instellen met de 2 middelste knopjes
Nog een keer op start drukken, dan gaat het Voltage knipperen. Hier stel je in hoeveel cellen de lipo heeft.
Nu start ingedrukt houden totdat ie piept. Dan vraagt ie nog één keer bevestiging of je alles goed hebt ingesteld. Weer op start, en je accu begint te laden.
Duidelijk zo?

he allemaal
ik heb nog een vraagje
de stekker van de accu is goeg maar er zit nog een klein stekkertje aan
het stekkertje heeft vier pollen
en mij ontvanger maar drie
moet ik er voor zorgen dat het stekkertje in de ontvanger past of moet het er niet in

Ik zou maar eens langs een club gaan met je spullen.

Volgens mij probeer je nu een balancer stekker in je ontvanger te steken , en dan begint alles te roken. :confused:

Mvg Johan

ik woon vlakbij je in de buurt.
geef wat meer info,over het gebruik van je lipo,is het voor het modelvliegen of?

woon je in diemen zuid of noord of centrum?

weekend kan ik wel ff langskomen.
stuur me maar een pb of mailtje.

Groetjes.

Nee hoor Johan, de B6 heeft (net als mijn B acht) voor zover ik weet ook balancer-aansluitingen. (grappig, als ik een cijfer 8 en een haakje sluiten aan mekaar typ maakt de forumsoftware daar een smiley van: 8) )
@ m&n:
Inderdaad hoort dat kleine stekkertje daar in, waarschijnlijk heb je een aantal ingangen voor 2s, 3s, 4s, 5s en 6s, één zal netjes passen.
Maar bestudeer liever eerst even die gebruiksaanwijzing goed, ik vind deze lader heel overzichtelijk te programmeren maar het is best wel mogelijk om iets verkeerd te doen... (hoewel de lader dan doorgaans alarm zal slaan).
Deze balancer-aansluiting zorgt ervoor dat de verschillende cellen van je lipo accu precies dezelfde spanning krijgen, dat is het behoud van je accu.

... de stekker van de accu is goeg maar er zit nog een klein stekkertje aan, het stekkertje heeft vier pollen, en mij ontvanger maar drie, moet ik er voor zorgen dat het stekkertje in de ontvanger past of moet het er niet in
Een vierpolige balanceer-aansluiting impliceert 3 cellen, veel te hoge spanning om direct op ontvanger aan te sluiten.

Lees de gebruiksaanwijzing van de lader voor de elektronen je om de oren vliegen, of erger :onweer: Ik heb hier de Voltcraft/Conrad versie liggen, zit handleiding in 4 talen bij, waaronder Nederlands.

Laatst bewerkt:
Goed dat Speeder10 bij je langs kan komen...
Ik heb geen idee over wat voor vliegtuig je het hebt. Als het een kant en klaar toestel is met een motor, dan zit er een ESC in, een regelaar, die van de 11,1 volt die uit je accu komt 5 volt of zo voor de ontvanger maakt. Die regelaar is een plat ding waar kabels uitkomen, twee dikke voor de accu (meestal rood en zwart), een drie-aderig kabeltje dat in je ontvanger past, en drie kabeltjes die naar de motor moeten.
Maar, inderdaad beter om het even te laten liggen tot Speeder10 of iemand anders langskomt... als je het verkeerd doet kan je zomaar een nieuwe ontvanger of accu moeten kopen.

Laatst bewerkt:
Een vierpolige balanceer-aansluiting impliceert 3 cellen, veel te hoge spanning om direct op ontvanger aan te sluiten.

Lees de gebruiksaanwijzing van de lader voor de elektronen je om de oren vliegen, of erger :onweer: Ik heb hier de Voltcraft/Conrad versie liggen, zit handleiding in 4 talen bij, waaronder Nederlands.
Ik was je voor, had de link , met NL ook al gepost in post #10 ;)

Oh!, datveranderd de zaak!, nee hoor blijft gelijk..
Of je nu een esc (regelaar) van een vliegtuig , boot of auto aansluit, moet allemaal op dezelfde basis manier, OP DE JUISTE VOLGORDE! ;)

Back