iemand een goedkope vervanger voor chroom?

Heeft iemand enig idee wat een goedkope vervanger voor chroom zou zijn? iets laten verchromen is namelijk erg duur heeft iemand een trucje om een soort look-a-like te krijgen?

alvast bedankt, larsio

ik heb bij Amarican Chopper ooit gezien dat ze blik gebruikten. dan maakten ze het onderdeel van blik en daarna polijstten ze dat. ze hebben het dus niet ver'blikt' maar echt van blik gemaakt. ik moet zeggen: het zag er strakker uit dan iets verchromen. echt verbazend hoe mooi dat werd :o

ik weet genoeg ik ga eerst proberen het van blik te maken en als dat mislukt neem ik de chroomverf. Hartelijk dank voor al jullie hulp

larsio

Let erop dat je een goeie afdeklaag over de chroomverf spuit (eerst effe proberen). Dat spul blijft namelijk niet glimmen als je er met je vingers aan komt. Verkeerde vernis en het slaat gewoon grijs uit, lastig spul.

Als ik gebruik maak van de conversie tabellen op het internet krijg ik het volgende:

Tamiya XF59 ==> Humbroll No 63 ==> RAL 1011

Ruud

er zijn er heel veel. Je moet maar even googlen op modelpaint, conversion, charts.
Krijg je een hele waslijst. Vaak kan je dan combinaties maken zoals ik nu had gedaan.

Ruud

Zelf spuitbus vullen ?
Bestaatv er zo iets om bv een spuitbus zelf te vullen met verf ??
Motormuis

Dat noemen ze een airbrush :p

Nee zonder dollen, naar mijn weten niet. Maar voor een paar centen heb je wel een eenvoudige airbrush die je kan koppelen aan een spuitbus met lucht.
Dan kan je elke verf gebruiken. Voor vlakken spuiten werkt dat best goed. Je hoeft dus niet gelijk een dure airbrush aan te schaffen. Revell heeft al een complete set voor zo'n 30 euro. Kijk hier maar eens.

Ruud

Bij de "betere" profesionele autolakkenzaak kan je een spuitbus laten vullen (ook met je "eigen" product) ....

Back