Iemand een GRAUPNER ULTRA TRIO PLUS 14

Heeft er iemand een GRAUPNER ULTRA TRIO PLUS 14 ?

Ik laad een Ni-MH van 1900 mAh op met 1 Ah en dan slaat ie al na een uur af.

Dat is toch véél te vroeg ?

Thx
 
Het rare is ook als ik hem wil ontladen, hij na 2 min stopt, en ook men zender zegt dat de batterij leeg is.
Het zijn nieuwe ' eneloop ' batterijen. Met 7 aan elkaar gesoldeerd.
 
Snelladen in de zender en over de laadaansluiting is niet aan te raden. In de eerste plaats zit er in het laadcircuit vaak een beveiligingsdiode om kortsluiting via de laadkabel te voorkomen. Die diode zorgt er voor dat de lader de accu niet goed "ziet". Als de diode wordt overbrugt kan een kortsluiting over de laadkabels of een te hoge laadstroom ernstige schade veroorzaken aan de bedrading en/of de printsporen. Je zender is dan rijp voor recycling.

Laadt de accu maar eens 14 uur met 200 mA. Dan is deze helemaal vol. Gebruik bij voorkeur een langzaamlader. Ken je Graupner lader niet. Maar er zijn laders die met 200 mA kunnen laden. Maar dan is er vaak nog een in de lader ingebouwde beveiliging die het laden na een bepaalde tijd onderbreekt. Dan is 14 uur continue laden niet mogelijk.
 
Ah thx dat hadden ze mij niet gezegd.
Ok, dan
Snelladen in de zender en over de laadaansluiting is niet aan te raden. In de eerste plaats zit er in het laadcircuit vaak een beveiligingsdiode om kortsluiting via de laadkabel te voorkomen. Die diode zorgt er voor dat de lader de accu niet goed "ziet". Als de diode wordt overbrugt kan een kortsluiting over de laadkabels of een te hoge laadstroom ernstige schade veroorzaken aan de bedrading en/of de printsporen. Je zender is dan rijp voor recycling.

Laadt de accu maar eens 14 uur met 200 mA. Dan is deze helemaal vol. Gebruik bij voorkeur een langzaamlader. Ken je Graupner lader niet. Maar er zijn laders die met 200 mA kunnen laden. Maar dan is er vaak nog een in de lader ingebouwde beveiliging die het laden na een bepaalde tijd onderbreekt. Dan is 14 uur continue laden niet mogelijk.


Het was eigenlijk de batterij voor mijn slowflyer, maar de zender gaf aan dat de batterij te laag was van de ontvanger, maar ik ga eens proberen met een ander setje van batterijen en niet met die eneloop batterijen.
Thx
 
Ging er van uit dat het een zenderaccu was...

Je gebruikte de accu als aandrijfaccu voor een motor? Daar zijn ze niet zo goed voor te gebruiken. Maar waarom niet twee Li-Po cellen gebruiken. Die zijn veel lichter bij gelijkblijvende capaciteit. Je ESC moet wel geschikt zijn voor Li-Po's. Is die dat niet, dan de ESC vervangen of een Li-Po alarm gebruiken.
 
Ik ben nu een nieuw setje aan het opladen, van 1000 mA, gaat goed, men vraag is hoe moet ik de mOHM interpreteren, deze blijft continu op 481 mOHM staan ?
 
Ging er van uit dat het een zenderaccu was...

Je gebruikte de accu als aandrijfaccu voor een motor? Daar zijn ze niet zo goed voor te gebruiken. Maar waarom niet twee Li-Po cellen gebruiken. Die zijn veel lichter bij gelijkblijvende capaciteit. Je ESC moet wel geschikt zijn voor Li-Po's. Is die dat niet, dan de ESC vervangen of een Li-Po alarm gebruiken.

Neen het is de zender MZ-12 die communiceert met de ontvanger, die werkt op BEC stroom, die zei dat de BEC stroom te laag was.
 
Zijn de accu's die je nu oplaadt wel geschikt voor hun taak en zijn ze nieuw? Accu's die jaren hebben ongebruikt zijn geweest, zijn defect. Gebruik zelf al heel lang geen Ni-MH cellen meer, maar 481 mOhm inwendige weerstand lijkt me nogal hoog. Bij een ontlaadstroom van 5 ampère ben je 2,5 volt kwijt aan verlies in de accu...
 
Een tweecellige Li-Po er in, eventueel met een Li-Po alarm, en alle accuproblemen zijn weg...
 
Back
Top