iemand een idee? help

• Topicstarter Topicstarter MrMisha87
  • Startdatum Startdatum
M

MrMisha87

Guest
Heey ik heb in 2/3 weken tijd mijn diff voor en achter van mijn HPI nitro MT2 kapot gereden eerst de kleine tandwieltjes die achter dat grote ronde tandwiel zitten die je los moet draaien, maar nu zijn het die 2 grotere tandwielen voor en achter kapot, de 2 tandwielen die je ziet zodra je je dif los schoeft en open maakt, iemand enig idee of er sterkeren voor zijn die niet om de haverklap kapot gaan? iemand misschien een richtprijs wat ik ongeveer moet denken want het is nu meer stress dan plezier om met dit autotje te rijden,

Groetjes

Misha

Ik dacht dat er inderdaad hardere tandwielen voor waren,..

Maar het eerste wat je moet doen is je rijstijl veranderen...!! Dan blijven ze ook langer heel..

haha ik rij gewoon normaal hoor vooral als je ziet wat vrienden doen met hun wagentje en bij hun gaat niks kapot..ik rij allene heen en weer door het gras geen gekke dingen...
geen hoge sprongen geen rondjes slippen met volgas etc, maar enig idee waar ik die hardere tandwielen vandaan kan halen

Als je diffs al kapot gaan met die rijstijl is er iets anders aan de hand denk ik...

Bij zulk normaal gebruik kan hetb bijna niet kapot gaan..

naja toch is het al meerdere keren gebeurt.. en ligt toch echt daar aan :)

heb net 2 setjes besteld van Rcfun.nl nu maar afwachten tot ze er zijn :)

Belangrijk voor behoud van je diffs is dat je de boel goed shimmed, als je een versleten diff huis hebt dan komt er teveel speling op de boel en dan gaat alles uiteindelijk kapot.

Dus zoveel mogelijk de speling eruit shimmen terwijl je zorgt dat alles soepel blijft lopen.

NB: De link van Jawsma zijn volgens mij de tandwielen aan de buitenkant van je diff, en ik dacht eerlijk gezegd dat jij het over de tandwielen in je diffhuis had.

wat is shimmen?, maar heo kan het nou versleten zijn heb nog geen eens 1tankje benzine van 2.5ltr opgereden zit net op de helft hij is net ingereden?! :S

Als je deze problemen hebt na 1 liter brandstof dat lijkt mij dat het een garantie probleem is en dan moet je gewoon terug naar de winkel gaan. Maar volgens mij is een MT2 een oud model dus ik kan me niet voorstellen dat hij hagelnieuw is.

Shimmen is eigenlijk een andere benaming voor shims plaatsen (eigenlijk een soort ringetjes) om zoveel mogelijk de speling weg te halen. In je diff huis wil je bijvoorbeeld niet dat je diff van links naar rechts kan bewegen. Daarnaast, door het plaatsen van shims zorg je dat er zo min mogelijk ruimte tussen pinion en ring gear is, zo kunnen deze niet door gaan slippen en voorkom je dat de tandwielen "gestript" worden.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo, en anders even Googlen of op Youtube zoeken naar het shimmen van je diff, daar moet voldoende uitleg over te vinden zijn.

ja zo is het duidelijk dan ga ik dan maar eens doen denk :D
bedankt :D

zo leer je nog eens wat :)

De MT2 heeft std zwakke diff's
Ik heb 2 MT2's gehad en bij beide wagens vrij snel de diff's stuk bij een gewone rijstijl.

Je moet er idd de geharde set in zetten, dan gaat het wel goed.

Back