Iemand een idee welk schip dit is?

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door GLM05264, 21 jan 2020.

  1. GLM05264

    GLM05264

    Lid geworden:
    21 jan 2020
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Zwolle
    Na de smit Rotterdammer gemaakt te hebben nu tijd voor een nieuw project. Betreft alleen maar wat ik op de foto heb. Meer zit er niet bij en moet ik zelf verzinnen uitzoeken. Ik kan er niets van vinden en heb niet meer dan dit.

    weet iemand van jullie welk schip dit is dan wel welk bouwmerk dit is? De vorige eigenaar wist er niets over te vertellen anders dan dat het een oudje is.

    afmetingen zijn trouwens 1.87 lang, 35 hoog en 23 breed
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.043
    Locatie:
    Oostvoorne
  3. GLM05264

    GLM05264

    Lid geworden:
    21 jan 2020
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Zwolle
    Super, dank je wel. Nu vind ik in ieder geval iets meer en kan ik zien wat ik moet doen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. GLM05264

    GLM05264

    Lid geworden:
    21 jan 2020
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Zwolle
    Alles wat er nog op zit doet mij sterk vermoeden dat dit lijkt op de Rhine Forest/ Bilderdyk. Zijn niet heel veel fotos van dus maar eens kijken hoever ik kan komen.
     
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.043
    Locatie:
    Oostvoorne
    In het nationaal archief moeten er een paar zitten. Zal bij gelegenheid morgen even zoeken. Gr. Klaas.
     
  6. GLM05264

    GLM05264

    Lid geworden:
    21 jan 2020
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Zwolle
    Dat zou mooi zijn
     
  7. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.043
    Locatie:
    Oostvoorne
  8. Paul Konings

    Paul Konings

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Achlum - Friesland
    In een grijs verleden heb ik in de Rijnhaven de zgn Bacat barges gezien, dit waren een kleinere uitgave van de LASH bakken.
    Groet, Paul
     
  9. Tom.Koornhof

    Tom.Koornhof

    Lid geworden:
    17 dec 2006
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Ouderkerk aan de IJssel
    De Lash schepen die in de waalhaven Pier 3 kwamen hadden geen bulp steven in het begin deden het de Piet Smit boten het maar na een tijd kreeg H.Zwaak junior het contract die hadden de nieuwbouw boten bij de scheepswerf de Haas laten bouwen en een paar sleepboten om laten bouwen dat waren de Neptunus duwboten
    De Lash bakken waren gebouwd in Ierland deze waren voor de Bilderdijk en de Munchen bestemd daar heeft de Neptunus 5 het werk gedaan
    De Forist Lijn had een aantal boten varen eerst de Acadia en Atlantic Forist in de hoogtij dagen voeren er 4 Lash schepen van de Foristlijn op Rotterdam
    De Munchen is later vergaan
    Ik weet wel dat er in de hoogtij dagen 2 boten binnen waren en werd alles geregeld vanaf het kantoor schip de Hendrik aan pier 3
     
  10. mslb Atla

    mslb Atla

    Lid geworden:
    1 jan 2014
    Berichten:
    100
    Locatie:
    Veghel
    Een Lashbak lig in het Wantij als binnenvaartmuseum voor de duwboot Rene Siegfried gekoppeld heel mooi over de binnenvaart toen en nu Gr ATLA
     
  11. mslb Atla

    mslb Atla

    Lid geworden:
    1 jan 2014
    Berichten:
    100
    Locatie:
    Veghel
     

Deel Deze Pagina