iemand een tip? (over een vleugel voor een P-51D)

• Topicstarter Topicstarter Nico Terhorst
  • Startdatum Startdatum
N

Nico Terhorst

Guest
Hallo allemaal, ik zoek de tekening voor een vleugel van de P-51D, nu weet ik wel dat er programma's zijn om een vleugel te ontwerpen maar eerlijk gezegd heb ik daar (nog) niet veel verstand van. Kan iemand mij daar mee helpen? Of dat ik eventueel (tegen een vergoeding natuurlijk) iemand kan vragen om voor mij een vleugel te ontwerpen? cq vinden

Groeten,

Nico

Nico, welkom :) De titel geeft geen enkele informatie, nodigt niet uit tot openen. Je kunt de titel aanpassen door je eerste bericht te wijzigen bv. "tekening (vleugel) P51D".

Ron, bedankt voor de tip!

Wat mijn vleugel betreft, het is een kist die ik van plan ben van scratch op te bouwen, ik heb ook wel een tekening van de vleugel alleen deze is niet origineel (wat betreft de vorm van de vleugel). ik ben een beetje op zoek geweest op het internet naar programma's om zo'n vleugel op te bouwen en kwam uit bij profili. Maar aangezien ik nog een beetje een newbie ben wat betreft bouwen van vliegtuigen, vond ik het op dit moment nog een beetje zonde om het programma te bestellen. wel heb ik een ander programma gevonden, compufoil, maar dat is vrij abra cadabra op dit moment. Maar goed, terug naar de vleugel, de tekening geeft aan dat de spanwijdte 1.40m is, er wordt ook veel gepraat over de koorde, maar ik ben er nog niet zeker van wat dat precies is. de lengte van de kist is iets meer als 1.40m.

Groeten,

Nico

De spanwijdte had je al door, die is van tip tot tip. De koorde is de afstand van de voorzijde tot de achterzijde van de vleugel.

Back