Iemand enig idee wat het merk , type van deze nitro auto is ?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door WilliamdR, 9 jan 2023.

  1. WilliamdR

    WilliamdR

    Lid geworden:
    5 jan 2023
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Dongen
    Hoi,

    Oud nitro onderstel met motor gekregen, ontbreken mechanisch wat onderdelen voor de 4 wiel aandrijving .
    Vraag of iemand weet welk merk en type dit is , dit i.v.m. of de ontbrekende onderdelen uberhaupt nog te krijgen zijn. Ding is minimaal 20 jaar oud.
    Motor op het rollend chassis is volgens mij een Force......

    Dank voor jullie inbreng.
    GrTz,
    William 20230106_103018.jpg 20230106_103027.jpg 20230106_103035.jpg 20230106_103051.jpg 20230106_103125.jpg 20230106_103135.jpg 20230106_103215.jpg 20230106_103018.jpg 20230106_103027.jpg 20230106_103035.jpg 20230106_103051.jpg 20230106_103125.jpg 20230106_103135.jpg 20230106_103215.jpg
     
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Staat er nergens iets op? Chassisplaat, bumper? Met de vorm van het aluplaatje op de voorbrug zou ik wild gokken op Mugen, maar je zou moeten zoeken dan. Op www.rcmagvintage.com kun je scrollen bij verschillende merken in het museum en kijken of je deze tegenkomt. Ik al vaker gedaan met wat geluk.
    Lijkt me 1/8?
     
  3. WilliamdR

    WilliamdR

    Lid geworden:
    5 jan 2023
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Dongen
    Hoi, Dank voor de tip van rcmagvintage.com

    Motortje en trekstarter is inmiddels los en draaien weer soepel.
    Nu de diff en de center drive shafts zien te vinden een linker dogbone.
    Hij heeft inderdaad wel iets weg van een Mugen Seiki (sport ? )
    En het is volgens mij ook zoals je aangeeft een 1/8.
    Behalve een grote F op de motor kan ik nergens merktekens vinden.
     
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Mugen seiki sport zal degene zijn idd waar ik ook aan dacht, maar als je wat beter kijkt: toch veel verschillen. Om te beginnen staat de motor aan de verkeerde kant, positie servo's anders.... Het zal toch wat anders zijn denk ik nu. Of een andere mugen..
    Center diff leent er zich goed voor om nagenoeg om het even welke erop passend te maken. Door de dogbones juist te kiezen, steekt dat niet zo nauw, of kun je zelfs moderner gaan, ook qua remmen enz. Gewoon kijken dat de montagegaten overeen komen, of overeen te laten door wat vijlwerk of desnoods bijboorwerk. Tenzij je dat niet ziet zitten op een oud chassis. Ik probeer extra gaten altijd te vermijden, maar voor de rest doe ik gewon wat nodig is om te kunnen rijden :) Wel al paar keer zo'n bouwwerkjes gedaan.
    + als je ermee wilt gaan rijden, check natuurlijk de diffs voor en achter en de conische tandwielen, maar voorzien ook een of 2 chassis braces. Zoniet zal het chassis snel krom kunnen staan...
    Mooie kandidaat trouwens voor brushless conversie eventueel.
     

Deel Deze Pagina