iemand enige ervaring met de elec"graupner Micro show f

:)
Hoi iedereen,

Het is de eerste maal dat ik een post doe op dit forum, ik volg het wel al gedurende enkele weken.
ikzelf ben 12 jaar gelden begonnen met rc vliegen(nitro) en heb dat toen 3.5 jaar gedaan.Na een pauze van meerdere jaren ben ik 6 maand geleden beginnen vliegen met een Heli gws mini dragonfly ,prachtig toestel en sinds 2 weken geleden heb ik mezelf een Slow stick van GWS gekocht.dit toestel vliegt echt perfect en is prima om na al die jaren opnieuw de kriebels van het rc vliegen te mogen ervaren.

Nu ben ik echter klaar om opnieuw te gaan 3D vliegen, hetgene ik vroeger ook deed.
Vandaar mijn vraag of iemand van jullie enige ervaring heeft met de Graupner micro show flyer.
Graag enig advies, ik zou hem willen aanschaffen.
Mochten jullie een beter doch niet duurder alternatief hebben dan hoor ik het ook graag :P

die Homeflyershop is niet goedkoop zeg!

maar goed; het kistje wat jij noemt is wel erg leuk, je kan er alleen heel weinig over vinden op internet
qua motorisatie moet je denken aan een Typhoon-Tsunami combotje van 100 euro bij Rctechnics
wel leuk dat het een balsakistje is, jammer van de kleurtjes; leuk formaat en gewicht om 't voor de rest te betalen te houden

alternatief, maar iets kleiner is zo'n Extra van BMI; die kan je voor 59 euro al vinden

Tja, Homeflyer is de enige shop die ik ken in België die naast een leuk aanbod ook een prima service leverd.
Het is niet makkelijk in Belgenland rc shops te vinden met een leuk aanbod.

Je sprak over die combo, bedoel je dan brushless motor + esc?
Kan je me vertellen waar ik eventueel op sites (liefst Nederlands) vliegers kan bekijken en eventueel bestellen?

ik ben echt op zoek naar een toestel dat naast acrobatische eigenschappen ook nog eens heel lekker vliegt. :P

Geen ervaring mee verder, maar Flygws.be heeft leuke prijzen en de eigenaar zit hier op 't forum
Het is dat verzenden naar NL nogal prijzig is, anders had ik daar wel een Formosa willen bestellen

Verder heb ik leuke prijsjes gevonden op www.icarus-aviation.com, maar hoe betrouwbaar die lui zijn, weet ik niet

Let even op dat die GWS kistjes in nogal wat varianten worden geleverd: type motor, wel geverfd/niet geverfd, slope-gliders (zonder motor en landingsgestel), voordat je de prijzen naast elkaar legt

ik heb alvast een mail gestuurd naar hem,
GWS modellen zijn echt wel goed, ik wil er nog kopen en ga ook nog ietsje verder gaan nl 3D van andere merken, ik wil niet enkele met "foam" toestellen vliegen, eerder balsa.
verder had ik graag geweten waar ik ergens proffesionele uitleg kon krijgen, alsook prijzen over deze fascinerende 3D toestellen.

zoals mini katana, Funtana, edge.
ik ben echt nieuw in het electrisch 3D vliegen en wil alvorens ik 250 tot 500 Euro spendeer aan een compleet toestel met alle electronica en dergelijke eerst wat goede raad.
:wink:

Ik heb de grote showflyer gehad van 1.5meter, die vloog super, dat zal deze ook wel doen. Het is een leuk dingetje in ieder geval.

Grt.

Heb je nog niet gedacht aan de chaos van hacker?
hier te vinden http://www.rcfun.be/prod01.htm
en een filmpje http://www.rcfun.be/films_modellen.htm
Heb er zelf 1 klaar gezet vorige week, op nog geen 2 uur tijd vliegklaar.
Gisteren de eerste vlucht mee gedaan (het was ongeveer windkracht 4) en geen enkel probleem mee ondervonden.
Mijn setup: chaos pakket compleet met motor en controller, 2x 9grams servo's voor de aillerons. 2x hitec HS81 voor hoogteroer en richtingsroer.
1250 lipo. Jeti ontvanger 5 kanaals.
Vliegt als een droom vind ik.

dit was een oude post (19 january 2006-) ik had me 1 week later de reflex parkflyer gekocht en ben daar heel tevreden mee, mijn interesse in de showflyer is nu volledig verdwenen.
ik heb reeds meerdere modellen in mijn vizier die me beter passend lijken :)

vr groeten

Crazykuki

Back