Iemand ervaring met de Tamiya Terra Crusher ??

• Topicstarter Topicstarter Count Da Monnee
  • Startdatum Startdatum
C

Count Da Monnee

Guest
Heey hallo, kben een nieuwe member hier op t forum.
Kben een tijdje aan t klooien geweest met een 1:10 tamiya asfalt wagen maar moet zeggen dat ik met dit wagentje meer een beetje aan t klooien ben geweest om wat ervaring op te doen.
Al met al sta ik nu op punt om een Tamiya terra crusher aan te schaffen, kwil deze direct uit elkaar trekken om m aan te passen.
Mijn vraag is daarom ook, heeft iemand hier ervaring met dit model ??
Mischien heeft iemand nog nuttige tips voor me.........

Kben ook op zoek naar een Kever kap voor dit model iemand een optie ??

Alvast bedankt, groetjes CdM

Ik zou de Terra Crusher niet kopen en wel om de reden dat hij uit het assortiment van Tamiya is. Onderdelen worden dus moeilijk en de aandrijflijn blijkt ook niet super te zijn met de achteruit.
Wil je graag een Tamiya MT, kijk dan eens naar de TNX. dat is een heel goed model die ook wedstrijden wint in Amerika (waar MT racen populair is).

Hoi,

Ik heb ook al een paar jaar zo een Crusher en heb er nooit zever mee gehad >> nog nooit mij in de steek gelaten >> doet alles prima !!
-
Een beest van een bak ! >> veel hop ups mogelijk !
-
Enige dat ik stuk heb gekregen was het chassi vanwege te zwakke vering en teveel gewicht ! Verder niets
-
Zal straks foto plaatsen van de mijne

Ik zou toch voor de TNX gaan (als ik überhaupt voor tamiya zou kiezen) om de hele simpele reden dat deze nieuwer is en dus wat meer voordelen en updates heeft tegenover de terra crusher, zoals bijvoorbeeld het gewicht ( de TNX is lichter), een ander model motor, een Forward only versnellingsbak enz....
De site die super-race geeft is allemaal leuk en aardig en de terra crusher die daat staat is zeker mooi, maar je bent wel €500 lichter om de auto zo te krijgen....

Een keverkap.......ik geloof dat Parma er 1 in zijn collectie heeft http://www.shopatron.com/product/product_id=PAR10340/137.0.6037.7259.0.0.0

Hij staat wel bij de 1/10 schaal, maar alstie op een t-maxx past dan pastie ook op een Terra....

hoi
ook als je hem niet veranderd in die auto mooi.
Ik heb die site geven om te laten zien wat je er aan kunt veranderen.
IK weet niet wat voor auto de TNX is. Maar hij noemt wat voorbeelden op. Dus zou voor de tnx gaan.
Maar als je veel geld heb en je wilt hem veranderen gaa dan voor de Crusher. (vindt die auto super gaaf) :D :D

super-race zei:
Maar als je veel geld heb en je wilt hem veranderen gaa dan voor de Crusher. (vindt die auto super gaaf) :D :D

Inderdaad !!

hier 2 fotos van de mijne !
normal_DCP_7943a.jpg

Dubbele uitlaat en rookt ook via beide pijpen !! Leuk om te zien !

normal_DCP_8060a.jpg

Hier met baanbanden erop !

Succes met je keuze !

Crusher rules !!

TC is een leuke auto, er zijn veel verhalen over de transmissie, maar als je die goed inrijdt gaat dat eigenlijk ook goed...

TNX is nieuwer, zou toch eerder daarvoor gaan indien ik de keuze had.... maar verder niks mis met een mooie TC

hoi
DIMATRIX wat een vieze kap.
spuit hem opnieuw. (zou ik wel doen)
Heb nog een vraagje over de uitlaat.
die vindt ik echt super gaaf. Heb je die zelf gemaakt. ??
Kan je wat meer foto's van die uitlaat sturen naar. robinwijnhoven@msn.com :D

hoi ik zou voor de TNX gaan heb hem zelf nu 2 jaar en rijd nog altijd super echt een sterke bak en een super motor :lol: :lol: [/img]

super-race zei:
hoi
DIMATRIX wat een vieze kap.
spuit hem opnieuw. (zou ik wel doen)
Heb nog een vraagje over de uitlaat.
die vindt ik echt super gaaf. Heb je die zelf gemaakt. ??
Kan je wat meer foto's van die uitlaat sturen naar. robinwijnhoven@msn.com :D

Moet vies zijn ! Dit is ook een experimentele kap ! En er word ook deftig gereden hé !
Heb hier bulbars in verwerkt >> mijn crusher kan echt crushen !!

normal_DCP_7862.jpg

normal_terra%202.jpg

Temperatuur sensor erin ( nergens te vinden over de hele wereld behalve bij mij ,, hi hi ) :wink: en op de kap vanachter volle stangen !!
dat begint te wegen natuurlijk !

normal_DCP_7903.jpg

En vanbinnen met bedrading voor de lichten !

En zo was hij nog proper !

Uitlaat is inderdaad zelf gemaakt en laten vercromen !

grtz
normal_DCP_7909.jpg

volgens mij heb ik het verkeerd gezien.
want op de onderste foto lijkt de kap heel anders.
En daar lijkt die wel super mooi. :lol:

super-race zei:
volgens mij heb ik het verkeerd gezien.
want op de anderste foto lijkt de kap heel anders.
En daar lijkt die wel super mooi. :lol:

Anderste foto..? :| Maarja.. Ik zou ook duidelijk gaan voor de TNX. Het is een veel nieuwer model, dus is het makkelijker aan onderdelen te komen. De wegligging is beter, en tevens ook sneller door het lagere zwaartepunt.

Heey aloha, tof van al die reacties zet me toch wel ff an ut denken.
Ik kan die Crusher voor niet teveel kopen en heb eigenlijk de planning er nog een paar honderd tegenaan te gooien voor het ombouwen.
Ik zat te denken sowieso een bodemplaat van alaminium te laten maken en meerdere onderdelen voor alaminium te vervangen.
Is het eigenlijk niet mogelijk om onderdelen van een TNX op een Crusher te gebruiken ??
Die dubbele pijp is trouwens erg leuk gemaakt, ook ik had dit idee haha

Ik kijk vanavond ff verder want kben nu an ut werk.
Dus in ieder geval thanx voor de info en zekerz tot laterzz

Groetjes. CDM

Als je er een paar honderd tegen aan wilt gooien om hem beter te maken kun je misschien in een keer een betere kopen, en als je TNX parts erop wilt zetten [als dat mogelijk is], hoezo koop je dan niet gewoon een TNX :P . Ik weet niet awt je budged is maar er is veel meer aanbod qua monster trucks dan alleen tamiya hoor :P

-mattijn

Het zit namenlijk zo dat ik van diegene van wie de auto nu is daar krijg ik nog wat geld van. dus met 100 euries erbij heb ik de auto voor een 250 euries betaald en er is 5 keer mee gereden ( geen gelul van diegene ) dus tja kdacht met nog wat er tegenaan heb ik wel een leuke car.
En als ik een nieuwe moet halen ben ik min. een rooitje kwijt dus tja vandaar die terra crusher.
Dimatrix vraagie van wat voor materiaal heb je jou uitlaat gebruikt ??
Zelf zat ik te denken om een dubbele pijp van rvs te laten maken...... :? optie ??
En vanwaar die temp. sensor eigenlijk ?

Hoi,

Uitlaat van koper buisjes van de Brico,, kost niet veel en past zo al inmekaar en is zeer sterk !
-
Brico of Gama water en gasleidingen !

Mijn uitlaat / 2x bocht 90° / 2x recht stuk / 1x t-stuk dat op de orginele demper schuift,,
-
Heb dat op het werk laten brazeren en daarna laten chromeren,,
Alles samen iets van een 10 euros denk ik ,,
-
Temp sensor !! Wel ja ,, die meet van -100 to meer dan +100 graden en de sensor zelf zit tussen de koelvinnen van de motor,, 8O
-
De display is verlicht en werkt van 6v to +24v ! 8O
Bij mij staat die op 2x 9v blokpilletjes die onder het dak van de kap met velcro zijn aangebracht ( vallen er niet af ),, en kan zonder probleem 48 uren non stop blijven opstaan zonder de batterijen leeg zijn !!
8O -
-
Doel !! >> Kan temp van de motor steeds en onmiddelijk in het oog houden :wink:
-
Zo laat ik hem nooit OVER zijn max temp dus gaan :wink:
De temp sensor reageerd onmiddelijk !! Kan je ook zien hoe snel de motor opwarmd en afkoeld zonder ik mijn vingers moet verbranden op de motor :wink:
-
DUUUS !!! Ik rijd dus nooit tot motor zelf uitslaat door te hoge temperaturen en hou ik mijn motor van mogelijke schade door te hoge temp,,
-
Zelfs Brandstof heli personen die het al hebben zien werken vinden het supper !! 8O
-
Voor meer info over deze moet je een mailtje sturen !

De groeten,

Heey hallo, even tussenuit geweest maar kben sinds zondag in het bezit van een Terra Crusher, ik ben bij pitstop Zoetermeer geweest en daar zeggen ze dat als ik een ander bodie op mijn wagen wil zetten dat ik dan een 1:10 kap moet halen en aanpassen..........?? wat is jullie ervaring hiermee ??
Enne heeft iemand nog opties om deze auto op te voeren zonder direct een ander blok te plaatsen ??
Eigenlijk kan ik het beter stellen : mensen die tips voor me hebben om deze wagen om te toveren laat het me aub weten ksta voor alles open...

Vanavond zal ik een foto plaatsen van deze crusher en zal er ook een van mijn andere auto plaatsen.
Khoop dat jullie mij op goede ideeen kunnen brengen want kben uiteindelijk ook maar een groentje..........

Moet blijkbaar mijn fotos eens terugplaatsen :oops:
Zie alleen rode kruisjes :?
-
Mogelijk heb je daar dan al wat aan :wink:

Allee ik ga nu verder :pc:

Back