iemand ervaring met deze F16?

Je andere berichten doen vermoeden dat je nog weinig of geen vliegtuig ervaring hebt. Mocht dat zo zijn dan is dit toestel absoluut ongeschikt voor je.

hoi roeland,

ik weet niet of deze geschikt zou zijn voor edf , omdat het een puscher is , de inlaat en uitlaat diameter zijn van groot belang, als je graag f16 edf wil zijn er betere op de markt .

en wat ron verteld als je nog niet veel vliegervaring hebt is het zeker niet geschikt.

gtjs
wim

Ik ben bang dat ik op kleinere soorten te snel ben uitgekeken. De techniek erachter vind ik even leuk als het vliegen waarschijnlijk, net als het bouwen, informatie zoeken...
Als je leuke alternatieven weet? Ik zoek iets dat best uitdagend is om te bouwen, schaal 1/8 of iets kleiner, 100+ klm/uur...
Totaal budget voor alles zender, elektronica, +/- 600 euro...
Haalbaar?

Thanx alvast...

Even zoeken naar discussies met Easystar, Charter, Calmato of Kadett in de titel. Niet op snelheid geilen, dat is nu ondergeschikt. Schaal ook niet zinvol. Nu gaat het nog niet om mooi, schaal en flitsend, nu gaat het om leren vliegen met een degelijk beginnerstoestel. Autorijden leer je ook niet in een Formule 1 auto :)

Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen. - Modelbouwforum.nl

Probeer het niet alleen te doen, zoek ervaren hulp: sneller, goedkoper, veel minder brokken, veiliger, beter. Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van clubs in Nederland:
KNVvL Modelvliegsport - Voorpagina -> clubs
Modelvliegclubs database op Airtoi

Hé Roeland,
Kijk even op mijn site, staat veel informatie en links naar andere sites voor beginners.
Jets hoef je niet meteen beginnen, maar ervaring opbouwen en met materialen omgaan
zoals depron of balsa.
Het is makkelijk om meteen ARF te kopen maar als je naar beneden dukkeld moet je het
repareren en is dan wel makkelijk als je de basis weet en ervaring hebt opgedaan.

Hans.

Hé Roeland,
Kijk even op mijn site, staat veel informatie en links naar andere sites voor beginners.
Jets hoef je niet meteen beginnen, maar ervaring opbouwen en met materialen omgaan
zoals depron of balsa.
Het is makkelijk om meteen ARF te kopen maar als je naar beneden dukkeld moet je het
repareren en is dan wel makkelijk als je de basis weet en ervaring hebt opgedaan.

Hans.

Wow! Super! En dat zijn allemaal eigen projecten?

Vooral die F16 vind ik erg mooi... zo'n project zou ik zelf wel willen beginnen. Is die van Jepe? Is die nog verkrijgbaar?

Toch wel een leuke kist van Nitro Models. Zou deze ook om te bouwen zijn tot EDF?

Back