Iemand ervaring met deze lader: IntelliControl?

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest

Ik heb een tijdje terug op aanraden van een kennis (hij had de lader al en werkte bij hem heel goed) een nieuwe lader gekocht;

http://www.simprop.de/Seiten/Modellbau/0101001IntelliControl.htm

Ik heb de lader niet aangesloten op een accu maar ik heb de klemmetjes eraf geknipt en de lader gekoppeld aan het normale 220V stopcontact via een transformator. (heb ik even geen foto van..maar het merk is geloof ik Wolfkraft (10 Ampere))
Ik heb geprobeerd om met de lader mijn accupacks op te laden, maar ik krijg iedere keer een 'output' error? :?
In de handleiding staat dat dit te maken kan hebben met:
- OF het uitgaande snoertje naar de accupack
- OF de accupack zelf is defect

Het merk van de accupacks weet ik niet. Het zijn gewoon standaard groene packs zonder iets van tekst erop. T zullen iig niet de beste zijn qua kwaliteit.

Is er toevallig iemand die deze lader ook heeft en misschien weet wat er aan de hand is? Ik kan nu m'n accupacks niet opladen met een lader waar ik toch aardig wat voor heb moeten betalen...en dus veel van verwachtte... :oops:

Als je op 'intellicontrol' zoekt kom je veel info tegen, wellicht staat daarin iets wat je verder kan helpen. Succes.

Krazny

Ik heb ook een intellicontrol V2 van Simprop en heb ook al deze error gekregen. Toen bleek dat de cellen te ver ontladen (compleet leeg na maanden aan de kant te hebben gelegen) waren waardoor deze lader het als een Output error aanzag. De enige manier om dit te fixen is terug grijpen naar een ordinaire analoge lader (Robbe 5 lader, Wallmarktladertje die bij zender/ontvanger werd geleverd oid) om de batterijen op te laden. Daarna kun je ze aan de Intellicontrol hangen zonder problemen en zou je normaal gezien geen foutmelding meer mogen krijgen tenzij er letterlijk een kink in de kabel zit natuurlijk. Ik gebruik op heden nog steeds deze accupack waarbij deze terug optimaal werkt. Je accu hoeft dus niet noodzakelijk defect te zijn. Die digitale laders meten de spanning op de accu en verifiêren zo of het aantal cellen die je aangaf in het keuzemenu overeenkomt met deze opgemeten spanning (ik dacht minimum 0,8 volt per cel )*. Bijaldien de cellen te ver heen zijn(onder de grens van 0,8 volt per cel) kan de lader dit niet meer detecteren met deze error tot gevolg. Het is tenandere de zelfde error die weergegeven wordt als één of meerdere cellen van een accupack permanent defect zijn.

Voor de rest is dit een prima lader. Ook ik hang mijn intelli aan een gestabiliseerde voeding. Die output error heeft daar dan ook niets mee te maken.

*deze functie kan met de intellicontrol niet uitgezet worden noch kan de minimum waarde worden gewijzigd (de NC manager van Simprop kan dit wel).

Stevo

ik heb de intellicontrol V2 en een V3, zoals steve zegt, of je cellen zijn te ver ontladen of er moet een draadbreuk in je kabel zitten.

mocht je geen robbe5 lader (oid) hebben, kan je het pack ook even wakker schudden door even kort aan de 12 volt voeding te hangen, maar dat is niet geheel zonder het risico van het sneuvelen van het pakket, als je aandrijfaccus hebt (subC) dan kunnen ze dat wel even hebben om weer tot leven gewekt te worden.

Of je zoekt even naar een 9V DC stekkeradapter van een of ander apparaat, veel minder link...

hallo

ja kan ook nog terug grijpen naar een oeroude manier van laden

je neemt een forse 12 volt accu (auto startaccu)
en dan maak je een kabel met een 12 volt 21wat lamp er midden in
deze zet je in serie met je teladen nicad pack
hoe het zooitje werkt weet ik niet maar we hebben daar jaren op geladen
vroieger waren er ook weerstands kabels maar die waren niet zo goed als de lampen metode
als je accu heel leeg is dan brand de lamp haast niet wordt je accu voller dan gaat de lamp harder branden
dus ik zou het zo proberen
je zit met een 21 lamp zowat op 1.5 amp laad stroom

sportieve groeten raf

Back