Iemand ervaring met Ebay?

Ik wil een kyosho mp777 of mp9 vanuit amerika hier heen halen maar ik vroeg me af of er iemand hier ervaring mee heefd.

Ebay is ideaal voor losse (spare) parts. Auto's ben ik altijd iets huiveriger voor. Een hoop mensen betalen een hoop inklaringskosten bij de douane. Daarnaast zijn standaard laders etc, vaak op 110v ipv 220/230 zoals wij hier hebben. Frequenties zijn ook vaak anders (75mhz bijv) zodat je de zenderset ook niet echt kunt onderhouden hier.

Kortom, je eigen keus (en ja, het is qua prijs zeker aantrekkelijk) maar reken ook nog op wat extra kosten bij de douane! (plus een redelijk lange inklaringstijd)

als je een nieuwe kit besteld dan is die altijd kaal, dus zonder motor en elektronica. Als je die als 'nieuw' koopt dan weet je zeker dat deze langs de douane gaat en je 19% extra kan gaan betalen. Als je een gebruikt rollend chassis koopt dan is dat via ebay een goede optie, 2ehands goederen gaan in principe zo door de douane als de verzender dat ook op het pakket zet. Overigens is de MP9 een zeer vebeterde versie van de MP777, waar wil je deze voor gaan gebruiken?

Ik heb ook al veel parts besteld en zie regelmatig hele mooie auto's voorbij komen maar ook ik ben een beetje bang dat het veel duurder gaat worden dan het op eerste gezicht lijkt. bijv een auto van 100 dollar (voor dat geld koop je daar al een kale 1/8 truggy voor) maar dan komt er sowieso 50/60 dollar verzendkosten bij en waarschijnlijk mag je dan 19% btw betalen en XX inklaringskosten.. Dan wordt het al wat duurder.

Zo had ik banden gekocht voor 100 dollar = 66 euro (iig toen) dat was inc verzending. Moest ik 3 weken wachten terwijl die 2 weken bij de douane lag en mocht ik 26.75 bij aflevering betalen! Dat maakt me bestelling oingeveer 50% duurder! Evengoed nog onder de prijs van hier maar dan had ik ze toch 3 weken eerder willen hebben voor een 10tje meer :)

maarja het is net de pech/geluk dat je hebt bij de douane!

@matthijs: 2dehands gaat zo door de douane, koop bijna altijd nieuw dus ik weet het niet ;)

ik ga voor een 2dehandse ik kan ze hier niet vinden op bijv Marktplaats en die prijzen zijn wel goed daar ja feedbacks van heel veel verkopers ook

Ja en betalen via paypal maakt het helemaal zeker dat je of het product krijgt of je geld terug :) Iig zo heb ik het ervaren, ik heb 1malig de bestelling maar half ontvangen en een volledige refund gehad (whoohoe 8 dollar winst) :D

ik ga voor een 2dehandse ik kan ze hier niet vinden op bijv Marktplaats en die prijzen zijn wel goed daar ja feedbacks van heel veel verkopers ook

Persoonlijk zou ik nooit voor 2e hand spullen gaan. Meestal krijgt je de troep van iemand anders en heb je geen garantie. Uiteindelijk is deze goedkoop meestal duurkoop.

Verder moet je gewoon zorgen dat jem binnen europa besteld, voor een Kyosho bij voorkeur in duitsland ivm garantie en lage verzendkosten. Koop indd. geen nieuwe in de US, want dan ben je verzekerd van extra kosten.

Meestal krijgt je de troep van iemand anders en heb je geen garantie.
Dat is inderdaad een risico maar 'meestal' is hier zeker niet van toepassing, meestal is het wel in orde helemaal als je het komt halen en er ff naar kijkt wellicht zie je hier en daar in min puntje maar daar kan je het dan weer over hebben om de prijs daar ook naar te maken :) Zelf heb ik 4 auto's waarvan ik er geen 1 nieuw heb gekocht (waaronder een Hong Nor X1 CRT zgan voor 200 euro :) en een HPI Rush ook in perfecte staat voor 50 euro) voor hele leuke prijzen, ben nog niet de helft kwijt van wat een paar maten die wel nieuwe spullen kopen.

Je moet gewoon goed opletten wat je koopt, zeker via ebay want terug sturen is geen optie, maar voldoet iets niet aan de beschrijving kan je dat via paypal allemaal oplossen omdat dan niet geleverd is wat er is afgesproken en zo kan je refunden!

Maargoed dit verhaal is uiteraard ook weer op persoonlijke ervaringen gebasseerd en kan voor iedereen anders lopen/uitpakken.

Goedkoop != duurkoop maar kan wel duurkoop worden (je moet het maar treffen)
Nieuwkoop == duurkoop (oftewel beter goedkoop dan hoeft het niet altijd duur te worden ;))

Laatst bewerkt door een moderator:
Back