Iemand ervaring met een 2t ombouw naar benzine? Brutus?

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Norwen, 19 apr 2019.

  1. Norwen

    Norwen

    Lid geworden:
    17 jun 2017
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Bergen Nh
    Ben van plan dit eens te proberen met een 2 takt die in een Robbe Mosquito zit....
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.952
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ja hoor... roept U maar....

    Wat voor kist is dat, die Robbe Mosquito?
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2019
  3. Norwen

    Norwen

    Lid geworden:
    17 jun 2017
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Bergen Nh
    Een antieke helI. ....
     
  4. Norwen

    Norwen

    Lid geworden:
    17 jun 2017
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Bergen Nh
    Ik vroeg me af of zo'n 2takkertje niet teveel compressie heeft om benzine lekker te vinden en niet te heet wordt?
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.952
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Extra koppakking er onder.... niet zo'n probleem toch? Heb ik bij alle motoren gedaan, uitgezonderd de boxer, die al een tamelijk lage compressieverhouding heeft.
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.952
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Oh... dan zou ik er nog eens héééél goed over nadenken of je dat wel wilt....
    Ik heb dat gedaan, en dat is echt een behoorlijke klus. Zou ik, zeker met zo'n antiekertje, niet aan beginnen.

    Als het om een vliegtuig ging, zou ik zeggen: kun je gerust proberen. Mijn Calmato vliegt ook al drie jaar probleemloos.
     
  7. Norwen

    Norwen

    Lid geworden:
    17 jun 2017
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Bergen Nh
    Ok, maar waarom is een heli meer werk dan een vliegtuig ? hij zit wel dieper weg gebouwd maar verder is het toch hetzelfde principe?
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.952
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Da's een héééél lange lijst met kleine dingetjes, die allemaal bij elkaar opgeteld een hele hoop problemen betekenen die allemaal overwonnen moeten worden....

    Het kan, absoluut, maar ik raad het niemand aan. Ik had de mijne binnen een paar weken vliegend, maar heb er 3 jaar over gedaan voordat het écht goed werkte
     
  9. Norwen

    Norwen

    Lid geworden:
    17 jun 2017
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Bergen Nh
    Hmm, ok, naja, in ieder geval bedankt voor je reactie!
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Een helimotor wordt heel anders belast en heeft een koeling probleem.
    Vandaar dat ze 30% nitro voorschrijven. Dan kan elke boerelul ermee overweg en blijft het ding lopen.
     
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.952
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Lees dit draadje maar eens.... dat was een lange aaneenschakeling van kleine overwinningen en tegenslagen, probeersels die leken te werken, en probeersels die totaal niks opleverden.

    Uiteindelijk vliegt die heli, en hij vliegt nu uitstekend, maar het is een hééél lang "gevecht" geweest.
    Als je wilt, help ik je met alle plezier, maar ik wil je er gewoon uitdrukkelijk op wijzen dat het niet "zomaar effe" gedaan is.
     
  12. Norwen

    Norwen

    Lid geworden:
    17 jun 2017
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Bergen Nh
    Hoe kom ik daar, dat draadje, ben wel nieuwsgierig. ..
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.952
    Locatie:
    Oldeberkoop

Deel Deze Pagina