iemand ervaring met Ghiant airbrush verf ?

• Topicstarter Topicstarter mustang
  • Startdatum Startdatum
M

mustang

Guest
Blij dat ik was met zo'n beetje het hele assortiment Ghiant verf die ik opgestuurd kreeg ?... gisteren voor het eerst eens geprobeerd met de Airbrush verf wat te airbrushen.

eerst eens wat leuke kleuren bij elkaar zoeken ... daar begon meteen een probleem, op de flesjes staat helemaal niets !!, behalve een klein nummertje .. maar geen aanduiding om wat voor kleur of soort verf het gaat (dekkend, metalic, transparant.. chameleon ??)... en er zat ook geen kleuren kaart bij de flesjes. (de spuitbusjes hebben overigens wel netjes een sticker boven op zitten met een duidelijke naam en aanduiding)
Ongetwijfeld zal de website van Ghiant wel duidelijkheid bieden... niet dus.
er staat wel een kleuren kaartje op maar kon daar lang niet alle nummers op terug vinden.

Hoe doen andere dat dan ??... gewoon spuiten en dan later zien welke kleur het is ?

Nu zijn de flesjes wel redelijk transparant en zou je kunnen denken dat je daardoor de kleur kan zien... echter je moet eerst flink schudden om een idee te krijgen, dan nog weet je niet wat voor soort verf het is.

dus het grootste deel van de flesjes maar aan de kant geschoven omdat de kleur niet duidelijk was, Rood is erg herkenbaar dus dat moest goed gaan..... dit kan onverdund gespoten worden volgens het etiket.. dus proberen.
Nu gebeurde er iets dat ik werkelijk nog niet eerder heb meegemaakt.. de zogenaamde overspray (de verf die zeg maar wegwaait) vormde een soort draden ??.. alsof ik suikerspinnen aan het maken was???.. nog wat met de lucht druk proberen te doen maar het probleem bleef.

Al met al werd ik dus zeker niet vrolijk van die verf !
en dan zit je ook nog eens in de stank ten opzichte van de watergedragen verf zoals Faskolor of Auto Air waar ik normaal mee werk.

Maar goed, misschien doe ik wel van alles fout en wil niet meteen na 1 ervaring mijn conclusie trekken... is er iemand die mij weer blij kan maken met de collectie Ghiant verf ?

groeten,
Ruben

Peter van Peter's Airbrush (op het forum geloof ik peter1) spuit dacht ik met de verf van Ghiant. En met goed resultaat, dus ik zou hem ff contacteren.. ;)

ja ik weet dat hij daar mee spuit, en ongetwijfeld heeft hij vast geen problemen met die verf.
Ik zal hem ook zeker een pb sturen.
maar ben ook wel benieuwd naar de ervaring van andere mensen ?...

Ja klopt toen ik mijn airbrush set van ghiant binnen kreeg moest ik ook ff checken wat de kleuren waren.
Heb de nummers vergeleken met de spuitbus nummers maar had nog steeds een paar kleuren die ik niet kon thuisbrengen.
Ik heb met Ghiant contact genomen en die hebben mij de kleuren doorgegeven die ik niet kon plaatsen.
Moet er wel ook nog mee spuiten maar denk dat dat wel goedkomt de verf ziet er goed uit.

Het draden van de verf (webben) ontstaat als de verf niet goed verdund is. Ik spuit nu al 2 jaar met de verf en ben er erg over te spreken. Verdunnen doe ik gewoon met wat thinner van de bouwmarkt, werkt prima. Hoeveel verdunnen is een beetje uitproberen, ik spuit altijd eerst een beetje op een rol toilet papier, die staat er toch om alles schoon te maken.
Die stank is inderdaad een beetje wennen maar tegenover is de verf brandstofbestendig en je zal merken dat de body wat lichter is als een body die is gespoten met een watergedragen verf. Volgens mij heeft Ghiant geen transparante verf (airbrush) alleen de standaard kleuren.

Grtzz Rollie

iemand een link naar die verf ?
op hun site zie ik alleen spuitbussen in alle vormen en maten

@gerard_nl
verder als dit kom ik niet opde site :
RC Car colours RC Paints Modellers Products Our Brands Ghiant Aerosols

@rollie:
ben blij om te horen dat jij er erg tevreden over bent, dat betekent dat er dus toch goed mee te werken is !.. ik geef het ook zeker niet op hoor.
op het flesje staat dat de verf niet verdund hoeft te worden.. maar door die draden was ik bang dat de spuit ook binnen de kortste keren verstopt zou raken,, dus heb ook geprobeerd om de verf toch iets te verdunnen.. met thinner dus (die ik ook voor mijn 2K lak gebruik).. en daarmee ging het probleem niet weg.
hoeveel procent verdun je de verf ?

Als ik ga verdunnen is dat 1/5 of 2/5 ongev. Bij de verf van Pacra moet nog veel meer bij.
De verf die ik heb komt overeen met de spuitbussen van Ghiant (kleuren). Ik spuit nog met de eerste serie verf van Ghiant (net nog gedaan) en heb maar een paar kleuren een beetje moeten verdunnen. Nu zeg ik er bij dat alles al een half jaar stil staat. Mijn airbrush maak ik ook gewoon schoon door er thinner doorheen te spuiten en haal hem tussen twee kleuren niet eens uitelkaar. Na het spuiten van metallic lak wel want de metallic deeltjes blijven overal in de airbrush hangen.

Grtzz Rollie

bedankt, ik ga het wederom maar weer eens proberen met die verf.
ik laat je wel weten hoe de resultaten waren !

evengoed nog wel vreemd dat het moeilijk is om de kleurnummers te achterhalen op de flesjes, vanmiddag nog gebeld naar GHIANT, maar na een tijdje in de wacht gestaan te hebben heb ik maar opgehangen.

Ik ben van de week even bezig geweest met de verf ben tot zo ver tevreden.
Zeker de fijne schaduw lijnen gaan mooier dan met fascolor
Alleen had wat problemen met de dekkendheid op grote oppervlakken met de airbrush verf maar heb die dan maar gedaan met de spuitbussen.

Ja Rollie ik moet maar weer is langs komen voor jou kennis
Je bent nooit te oud om te leren

Mustang als je wilt kan ik je de kleurnummers wel doorgeven ik heb die

Back