Iemand ervaring met Hobby Japan 2000?

• Topicstarter Topicstarter Bombie
  • Startdatum Startdatum
B

Bombie

Guest
Ik had op deze site al een paar keer gelezen dat een hoop mensen goede ervaring hadden met Hobby Japan http://www.hobbyjapan2000.com/
ik hebber zelf dan ook de eSky Lama 2 besteld, die is vlot opgestuurd

MAAR

tegengehouden door de Belgische douane bij gebrek aan juiste papieren ivm frequenties en nerges CE-kentekens aangeduid, ..

na een mail te hebben gestuurd volgende antwoord:

"Thanks for the email. Please ask them to check the product again, the product has the CE sign on the product itself (the helicopter), on the transmitter, and on the packing box - the CE sigs included. Serial number is under the packing box. Producer name printed on the packing box too.

All the required document are included. And also the frequency we sent you is also the legal frequency" - HobbyJapan2000

nogal in tegenspraak met de Belgische douane.. iemand al een gelijkaardig scenario meegemaakt?

Dank

BtZ

Yep ik zit al 2 weken te wachten op de Lama 3 en net zoals jij mag deze niet binnen bij de Belgische douane :evil:
Lees dit maar eens http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=30115&start=1080 onderaan begint mijn nachtmerrie

En als je hen mailt duurt het dagen eer je een antwoord krijgt, terwijl hun reglement zegt BINNEN 24 u. :evil:
Ik heb eindelijk een akkoord kunnen maken, als zij het product niet voor de 16 Feb. versturen dat mogen ze hem houden.
En eis ik men geld terug, wat volgens hen geen probleem was.

Wordt vervolgd....

En is je pakkle al aangekomen, mijn pakje zit blijkbaar vast bij de Douane :cry:

Een goede raad aan alle Belgen Vermijd aankopen bij HobbyJapan2000 want blijkbaar zijn zij niet in regelen voor onze douane !!!!

volgens mij ligt dit niet aan hobbyjapan2000 (goeie ervaringen mee trouwens) maar aan de belgische douane??? of niet?

De misère kan gaan beginnen net en brief gehad van BIPT dat het pakketje in beslag genomen is :evil:
Het is te veel omdat allemaal op te schrijven wat er niet in order is maar het komt er op neer dat de Frequentie illegaal zijn + geen CE keurmerken heeft met Nr.
En zeggen dat we 1 Europa zijn en dat dit pakje wel in Nederland binnen mag :evil:
Ik had HobbyJapan2000 gekozen omdat hier veel goede commentaar was op de forum, wel voor de Belgische lezers
"Je bent gewaarschuwd"

ook in nederland krijg je pakket niet als er niet de juiste zender inzit (illegale frequentie) of niet de juiste CEstickers opzitten.

net zo goed inbeslagname.

Snap het niet zo goed zenne Aiki ...

Heb al tal van toestellen van HJ2000 gekocht ...

Normaal bekijken ze je land van oorsprong en voorzien ze de juiste legale frequentie ...

Nooit problemen gehad ...

Wat ik bij mijn laatste pakket ( een DF 4 ) wél had is dat de doos aan de BUITENKANT vol hing met witte A4-tjes tjokvol Europese zend- en ontvang-regelgeving en CE-lectuur...

Ik weet nog dat ik in eerste instantie boos was ( gift of toy weet je wel :wink: ) , maar HJ2000 verklaarde dat die papieren die er op kleefden de enige mogelijkheid waren om door de douane te geraken .. + 25 euro door mijn neus ( maar had wél in 8 werkdagen netjes mijn toestel aan mijn deur ... )

Conclusie : onze douane is idd lastiger geworden ... :evil: ... maar inbeslagname lijkt me toch erg stug ...

Hallo,

Ja ik heb ervaring met dit bedrijf, van mij krijgen ze de warme douche, prima bedrijf, snel goede informatie en redelijke prijzen.
Alle medewerking en keurige snelle levering.
Ik had binnen 1 week de spullen in huis.

Hans
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :P :P :P

Tja hierzo precies het zelfde ,spullen besteld en had het binnen 10 dagen op de deurmat ,verder een prima bedrijf met een snelle antwoord service en bovendien altijd bijna alles op voorraad ???? dus ik denk dat het probleem een overijverige douane ambtenaar ,of eentje die er net begint en de cursus nog moet doen ik weet het anders ook niet ,hoop in iedergeval dat het snel rechtkomt Groeten Cees

Back