Iemand ervaring met Hyper Power lipos?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hoi,

Wie heeft er ervaring of weet er meer over Hyper Power lipos, ze lijken me wel goedkoop te zijn, maar wat kan ik hiervan verwachten?

Lipo 11.1V 1500 mAh 15C/20C
De accupakken zijn voorzien van soepel siliconekabel zonder stekker.
Afm: 90 x 50 x 13 mm
Gewicht: 127.9 gr.

27 €

lipo3s1500.jpg

Lipo 11.1V 2000 mAh 15C/20C
Afm: 104 x 34 x 25 mm
Gewicht: 176.6 gr.

36 €

lipo3s2000.jpg

Specificaties zien er goed uit, maar geloofwaardig, wie weet raad?

Lainke zei:
Lipo 11.1V 2000 mAh 15C/20C

36 €

lipo3s2000.jpg

Specificaties zien er goed uit, maar geloofwaardig, wie weet raad?

8O... volgens mij zijn dit exact dezelfde cellen als MFIS onder zijn eigen naam verkoopt:
CIMG1616.png

Alle specs zijn exact hetzelfde. (net nagemeten)
Zelfs het rubber-achtige glasvezel plakband dekt de boel af.
Alleen beweert MFIS dat de accu 20C/25C super HD is met een capaciteit van 2100 mAh
En kost 60€ ipv 36€.
Ik heb het vermoeden dat hyperpower wat eerlijker is met hun specs...

Overigens werkt de accu prima tot nu toe bij mij (de mfis versie) Maar heb nog nooit gemeten wat de werkelijke max ontlaad stroom is. Maar heb de indruk dat de 20C wel wat positief gekozen is. Aan de andere kant vlieg ik ook niet bepaald bij kamertemperatuur de laatste tijd.

Waar haal je deze accu's vandaan voor dat geld?

Ik heb er nog geen besteld omdat ik eerst even wa ervaringen wou weten met deze accu, maar hier alvast de link:

[edit niek: link verwijderd.. deze was incl user gegevens]

eclipse86 zei:
ik gebruik deze ook van perba en alles is nog steeds in orde. voor deze prijs voldoen ze me zeker:p

greetz

Ja voor jou voldoen ze misschien wel, maar mag ik weten welke motor je hieraan hebt en hoeveel Ampere je hiermee trekt? Het is gewoon of de 15C/20C geloofwaardig is of niet. En wat nu het verschil is met de duurdere accu's van dezelfde specificaties?

hoe erg belast je deze accu's, hoeveel mah krijg je er in met laden en hoe lang gebruik je ze al?

Satoer zei:
hoe erg belast je deze accu's, hoeveel mah krijg je er in met laden en hoe lang gebruik je ze al?

Voila, dat bedoel ik dus, een motortje dat maar 4 ampere trekt zal deze accu zelfs laten afkoelen (bij wijze van spreken natuurlijk), maar met een motor die 25 a 30 ampere trekt of hoger?

Heb ook de 2000mah besteld ....

Zou al ruim content zijn met 20 ampère en vééééééél cycli zonder merkbaar capaciteitsverlies ... denk dat 30 amp continue wat veel gevraagd is voor cellen van die prijsklasse ...

[EDIT] 5 min nà het schrijven van dit bericht belde de postbode aan : keurig in een stevig doosje, nog eens in bubblewrap en PIJLSNEL geleverd ... Belgjes, ik denk dat we er een topwinkel bijhebben !

greetz

Guy

PS : Roland, plaats NU alvast advertenties voor extra personeel ... :lol:

guy5927 zei:
denk dat 30 amp continue wat veel gevraagd is voor cellen van die prijsklasse ...
Tja, als de cellen van MFIS echt dezelfde blijken te zijn dan zijn dure cellen (die van MFIS zijn bijna 2 keer zo duur) ook dus geen garantie dat die beter zijn dan goedkope cellen.

Ik wil best het krimpfolie verwijderen om de opdruk op de cellen te vergelijken. Iemand zin om dat bij zijn hyperpower cellen te doen?

guy5927 zei:
Heb ook de 2000mah besteld ....

Zou al ruim content zijn met 20 ampère en vééééééél cycli zonder merkbaar capaciteitsverlies ... denk dat 30 amp continue wat veel gevraagd is voor cellen van die prijsklasse ...

[EDIT] 5 min nà het schrijven van dit bericht belde de postbode aan : keurig in een stevig doosje, nog eens in bubblewrap en PIJLSNEL geleverd ... Belgjes, ik denk dat we er een topwinkel bijhebben !

greetz

Guy

PS : Roland, plaats NU alvast advertenties voor extra personeel ... :lol:

Wanneer heb je ze besteld?

Paar werkdagen ... de bepalende factor is eerder hoe snel jouw bank het geld op de shop's rekening kan pleuren .... :wink:

Na een mailtje van sietse hier mijn ervaring tot nu toe:

Ik heb zelf een robbe edge uitgerust met een electro motor.
Hier staan 3 pakketten in parallel en hij verbruikt 60 amp. De lipo's zijn gewoon koud na een vlucht.

De feedback die ik tot nu to gehad heb van mensen die ze voor hoge stromen gebruiken:

Iemand die de accu's 'mishandeld' in zijn t-rex. De accu's worden net iets warmer dan zijn 87 euro pakket maar lang niet te warm.

Dan is er nog iemand die ze in zijn hotliner gebruikt om met 35 ampere tot tegen de wolken te schieten.
Ook hier zakt de spanning niet in en is de temperatuur perfect normaal.

Ik heb nog geen enkele klacht gehad over de accu's.

Klinkt goed Roland!
Je had het ook over dat er kleinere lipootjes komen. Weet je al wanneer we die kunnen verwachten?

ja idd perba levert bijna in enkele uren zou je denken! :pen als er iets niet op voorraad is zenden ze derest al voor.
wel jammer dta ze niet meer producten hebben en ook de kleinere lipo's

enkel 1500 en 2000 de 2200zijn niet meer leverbaar.
groeten

Back