iemand ervaring met Turnigy 8150 lipo lader ?

• Topicstarter Topicstarter mustang
  • Startdatum Startdatum
M

mustang

Guest
hallo,

Ook ik heb enige tijd geleden een Turnigy lader gekocht bij hobbyKing, ik hoop eigenlijk al doende een beetje ervaring en kennis op te doen rond de lipo accu's en het laden ervan
ten eerste zit er dus blijkbaar geen beschrijving bij de lader ... dat maakt het al iets moeilijker.. weet iemand waar ik die kan downloaden.
ten tweede heb ik ook een paar Flightmax cellen voor mijn auto gekocht
het zijn saddle packs..
Op mijn lader zitten netjes allemaal balancer aansluitingen van 7 cellen tot en met 3 cellen
nu is mijn vraag ... wat doe ik dan met twee cellen pakketen ?
waar sluit ik die op aan ?

misschien is dit een stomme vraag maar kan zo snel hier het antwoord niet vinden.

groeten,
Ruben

manual ondertussen al gevonden !!

Laatst bewerkt door een moderator:
Op mijn lader zitten netjes allemaal balancer aansluitingen van 7 cellen tot en met 3 cellen
nu is mijn vraag ... wat doe ik dan met twee cellen pakketen ?
waar sluit ik die op aan ?

Volgens mij bedoel je dat de door jou genoemde "3 cellen" balanceer aansluiting voorzien is van 3 pinnetjes.
Dit is dus de aansluiting voor een 2 cellen pakket.

De 3 cel aansluitingen hebben 4 pennetjes. :mrgreen:

Een lipo met 2 cellen heeft het zelfde stekkertje als bij de 3 celler alleen mist hier 1 draadje.

De lader erkent dat het een 2 celler is .

Mvg Johan

hier heb ik wat aan ... bedankt !
er staat op de zijkant van de lader precies welke aansluiting voor 3 cellen is... dus niet het aantal pennetjes.
maar ik kan dus gewoon de 3 cellen aansluiting gebruiken voor de 2 cellen paketten.
zal eens zien of de lader hem herkent ?

evengoed ook bedankt voor de manual, ik heb nu een engelse manual maar door alle technische engelse termen valt het nog niet mee... helemaal voor een beginner in het LIPO gebeuren.

bedankt !

ik heb de HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-6 50W 5A Balancer/Charger w/ accessories $24.99

lader doet het perfect en heb hem wel door. alleen is me ventilator er mee gestopt :confused: heb de lader al uit elkaar gehad en het is de ventilator. spanning vanuit de lader is aanwezig. en als ik de ventltr schoon maak met wat remreiniger en hem een klein beetje teflon smering geeft doet hij het een paar ladingen en daarna geeft hij weer de geest. iemand enig iedee waar je z'n klein ventilarortje vandaan haald???

Als je niet boven de 2,5A komt met laden, gok ik erop dat hij het ook wel blijft doen zonder ventilator...

Back