Iemand ervaring met Walkera Dragonfly 36

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door raptor71, 28 jun 2007.

  1. raptor71

    raptor71

    Lid geworden:
    1 sep 2006
    Berichten:
    14
    Hallo,

    Is al weer een tijdje geleden voor mij dat ik gevlogen heb met mijn raptor. Wil nu eerst
    een elektro heli kopen om weer een beetje te oefenen. Ik kan alleen weinig vinden over
    de walkera DF36. Is dit omdat niemand ermee vliegt of omdat het gewoon prut spul is.

    Alvast bedankt voor de reacties.

    John
     
  2. de 36 is zijn geld wel waard maar om het nou state of the art te noemen. ik weet niet wat je budget is en wat je eisen zijn voor de heli ? :D
     
  3. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
  4. venzent

    venzent

    Lid geworden:
    20 sep 2006
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Almere
    Als je voor een heli wilt gaan van dat formaat in die prijsklasse , zou ik persoonlijk kijken voor de Walkera #60, deze is volledig CCPM, alluminium frame en heeft een betere (minder speling) kop. Veel onderdelen van de Trex450 zijn te gebruiken op de #60.
     
  5. Brox

    Brox Guest

    Een DF 60 had ik nooit genomen. Heb er hier één in de hangar staan ter reparatie: Wat een ongelooflijk $@*&()-ding!

    Keb zelf altijd gevlogen met de #36 en beviel me zeer goed. Deze kun je upraden met alu parts. Alu swash is wel aan te raden.
    Ondanks wat ze zeggen over stabiliteit en trillen/chaken bij een #36: heeft alles te maken met afstellen... Die van mij vloog zo strak als een snaar :)
    En ja de kwaliteit van de links, etc is minder dan van bijv. een Trex ofzo, maar daartegenover kosten de parts ook geen drol ;)

    Verder zou je nog een Esky King kunnen overwegen. 'K Hoor veel goede verhalen over de vliegeigenschappen.
    Heb alleen zelf nog niet kunnen testen :( Maar hij staat op mijn verlanglijstje :D

    En als de finianciën er naar zijn, kun je ook direct een Mini Titan met futaba servo's, GY401 gyro, ontzettende brushless motor, geavanceerde regelaar en een Futaba FF9 zender kopen. Maar dan moet je rekenenen op een Euro of 900 8O Maar dan ben je wel in één keer klaar 8)
     
  6. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    MICRO HELIES !!
     
  7. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Ik heb ervaring met de DF04 dat is genoeg, verbeterde servo ns5 , ja ja de zoveelste alweer. Ik zou graag weten wat ze verbeterd hebben.
     
  8. raptor71

    raptor71

    Lid geworden:
    1 sep 2006
    Berichten:
    14
    bedankt allemaal voor de reacties en Gerard mijn excuus voor de fout.

    Raptor
     
  9. dancooper

    dancooper

    Lid geworden:
    17 mei 2007
    Berichten:
    215
    Locatie:
    Brugge
    Hoezo, fout, ik dacht dat een HM36 een 400-size was ?
     
  10. sjors

    sjors

    Lid geworden:
    27 jun 2005
    Berichten:
    79
    Locatie:
    N.gein
    Ik heb er een , en als je niet 3D gaat vliegt dat ding met wat aanpassingen goed.
    een tip, probeer dat ding kaal te kopen, en rust hem uit met je eigen onderdelen.
    motortje: buitenloper Kv 3000 ca. 50-60 g met een STALEN 11 tands tandwieltje (b.v. van Icarus). messing tandwieltjes worden opgevreten door het hoofdtandwiel.
    Staartbuis vast zetten met die lange M2 boutjes dwars door het frame, originele boutjes breken te makkelijk en zijn dan lastig! te verwijderen.
    controleer borgmoeren in de kop, en spanning op de staartriem.

    verder stuurt dat ding traag, maar er is een goed vliegende heli van te maken met GOEDKOPE onderdelen.

    dat ding is alleen wat slijtage gevoelig. hoofdtandwielen!
    en na een jaar heb ik alle ballinks in de kop moeten vervangen.

    Kortom een prima leerheli, maar je moet niet bang zijn er wat aan te sleutelen

    Succes ermee. Sjors
     
  11. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Als je hem kaal koopt kun je ook gaan voor de sjm-400 , heel leuk ding.

    Een ander en zeer goedkoope heli is de E-Sky king V2 die heb ik laats zien vliegen in Doetinchem zag er heel goed uit. Bij de juiste webshop stellen ze hem ook nog compleet af voor je. Voor ongeveer 165 euro met zender ! vliegend de deur uit. Onderdelen zijn ook niet duur.
     

Deel Deze Pagina