Iemand ervaringen met deze storkleppen ?

Voor mijn nieuwe zwever de Foka4 van Rosenthal zou ik deze storkleppen willen aanschaffen :
Het voordeel, volgens mij is de eenvoud waarmee ze te installeren zijn ( géén extra servo met aansturing nodig )

Elektrische Störklappen (Paar, 440mm) | Diverses | Zubehör
Heeft er iemand al ervaring mee ? >>> hier het filmpje van de werking ervan ( de kleinere versie ):
[media=youtube]H6Wuc6_loxQ[/media]
Hier een review op RC-network... http://www.rc-network.de/magazin/artikel_10/art_10-001/art_001-01.html

Ik hoor het graag ;)

mvg

Dirk

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de 34cm versie net binnen voor m'n twin astir. Ik heb nog geen tijd gehad om ze in te bouwen maar de werking ziet er goed uit. Ze zijn wat langzamer dan ik mij van 'gewone' stoorkleppen kan herinneren. Ik heb zelf nog nooit met stoorkleppen gevlogen dus ik weet niet of dat een probleem is of niet.

Voordeel vind ik wel dat je ze half open kan doen, dat kan niet met de servobediende stoorkleppen die ik ook heb liggen maar niet ga gebruiken.

Justus

Voordeel vind ik wel dat je ze half open kan doen, dat kan niet met de servobediende stoorkleppen die ik ook heb liggen maar niet ga gebruiken.

Justus
????????
Als je de servo op een gewoon kanaal zet (dus niet op een schakelaar), dan kun je ze toch gewoon half-open trekken?
Die van mijn in ieder geval wel, en ik heb nog nooit 'digitale' stoorkleppen gezien. Die dus alleen helemaal open, of helemaal dicht kunnen.

Dirk.

De slag om te openen, op de stoorkleppen die ik heb liggen, is heel erg klein. En halverwege die slag zijn de klappen heel erg gevoelig, 1 mm meer of minder is echt heel erg veel verder open of dicht. Ik kan mij zo voorstellen dat dat met een centrale servobediening lastig zo precies is af te stellen dat ze ook daadwerkelijk even ver open gaan.
Daarnaast is er eerst een paar milimeter slag nodig om de vergrendeling open te maken voordat de klep open gaat. Dit alles maakt het volgens mij lastig om het mechanisch zo gelijk te laten lopen dat je beide kleppen gelijk half open kan zetten.
Maar zoals gezegd heb ik geen gebruikersvervaring, ik vond de staufelbielkleppen er mooi en makkelijk uit zien en ik ben wel een klein beetje van de makkelijke

Heb je eea. zo afgesteld dat je de grootst mogelijke servo-uitslag nodig hebt?
Ergo: zo kort mogelijke servo-arm?

Dirk.

Ik heb er niets aan afgesteld want ik heb ze niet ingebouwd in een vleugel.
Ik twijfel er ook niet aan dat het erg goed kan, ook gelijk met de ander vleugel en toch maar half open, maar ik vond de staufbielkleppen een eenvoudiger oplossing.

Ik zal mijn opmerking aanpassen: Voordeel vind ik wel dat je ze half open kan doen, dat lijkt mij veel moeilijker goed afgesteld te krijgen met de servobediende stoorkleppen die ik ook heb liggen maar niet ga gebruiken.

Justus

Ik zet de storkleppen steeds op de gasstick en heb nog géén probleem gehad dat ze niet half opengingen...
De electrisch bediende zijn eenvoudiger ( hoeven géén afstelling )

Ik zal mijn opmerking aanpassen: Voordeel vind ik wel dat je ze half open kan doen, dat lijkt mij veel moeilijker goed afgesteld te krijgen met de servobediende stoorkleppen die ik ook heb liggen maar niet ga gebruiken.

Ik was al op de vingers getikt

Mooi spul; Ik heb echter een vraagteken.
Om heel of half geopende kleppen dicht te doen heb je iets aan power nodig vooral wanneer je er nog een beetje snelheid in hebt zitten. Hoe sterk is die aandrijving ??

Voor mijn gevoel zou ik op kleppen van 440 mm toch wel een 30 Ncm servootje willen hebben ......

Mooi spul; Ik heb echter een vraagteken.
Om heel of half geopende kleppen dicht te doen heb je iets aan power nodig vooral wanneer je er nog een beetje snelheid in hebt zitten. Hoe sterk is die aandrijving ??

Voor mijn gevoel zou ik op kleppen van 440 mm toch wel een 30 Ncm servootje willen hebben ......

Hoi Arno,

daarom heb ik dit draadje geopend om zulke dingen aan de weet te komen...
Ze komen blijkbaar ook uit China ?

mvg

Dirk

Blijkbaar hebben er nog niet veel personen ervaring met deze storkleppen...
Beste om zelf eens een setje te bestellen en zien hoe ze meevallen

Laatst bewerkt:
DirkSchipper schreef:

Op een Franse site zag ik iemand die vergelijkbere (dezelfde?) stoorkleppen inbouwt op een 5 meter "Fauvette 905". Die heeft kennelijk voldoende vertouwen in die dingen ...

Gr. Dirk.

Laatst bewerkt:
Prima dingen! Ik gebruik ze in m'n Laqua Thermik (brett nuri)
Nu 1 seizoen in gebruik en geen storingen of uitval.
mvg André

Back