Iemand ervaringen met een C-400 Cornelius ARF Plane

Beste lezers,

Sinds een goede week heb ik het volgende toestel klaar staan voor de maiden vlucht (alleen het weer werkt niet mee).

Het is een EPO foam toestel met de volgende specs:

Span: 1450 mm
Lengte: 990 mm
Gewicht: 960 g
ESC Hobbywing 20A
accu 3S - 2200 A
BL outrunner motor

Netjes afgewerkt en mooie details en ook hebben de vleugels LED-jes , dus in de avonduurtjes kan je er ook mee vliegen :)

Heeft er iemand ervaringen met dit toestel , hoe het vliegt en ook of je op de DX6I de D/R- settings beetje goed kan zetten. Ook is het misschien ook handig, wat links naar sites voor eventuele reserve onderdelen.

Gaarne jullie reacties. grt. Theo

full
full

Hier de video :
xdhrpZuXzlE[/media] Cornelius Sport Plane - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er leuk uit en zal ongetwijfeld vliegbaar zijn voor iemand met voldoende ervaring.
Mijn bedenkingen:
- Het is een schuimtoestel, dus erg licht = windgevoelig. (iets voor ons veld dus)
- Hij is erg licht gemotoriseerd, zelfs voor een schuimtoestel van 140cm
- de wielkappen zien er erg mooi uit maar daarvoor heb je een hele vlakke ondergrond nodig. (niets voor ons veld dus)
- Je krijgt waar je voor betaalt: een leuk uitziend toestel maar verwacht niet al te veel voor €108,-

Mijn mening:
Er zijn heel veel mooie en goede schuimkistjes te koop.
Die zijn erg leuk "voor erbij" bij weinig wind.

Ik stuur je een pb.

Dank je Eric,

Ik wacht wel op je PB-tje. En inderdaad het is een toestel wat niet echt voor nistelrode is, gezien de lengte die het nodig heeft om te stijgen. Bedankt voor je respons

Back