Iemand ervaringen met faskoat?

Sedert enige tijd gebruik ik faskolor om auto body's te airbrushen. (Vroeger gebruikte ik pactra verf).

Met Faskoat is het de bedoeling om een laatste laag te leggen om de body (met faskolor) te beschermen tegen water en nitro. Dit althans volgens hun site.

Maar hoeveel lagen moet je er dan daarvan opspuiten? Aangezien het kleurloos is, is het moeilijk om een idee te hebben van hoeveel erop ligt.

En hoe maak je een airbrush schoon na het gebruik van faskoat? Op dezelfde manier als de faskolor verven? Deze zijn makkelijk met water uit te spoelen.

Iemand enige ervaring?

Ik spuit zelf altijd 3 lagen,wel even tussen door laten drogen.
Je kan je airbrush op de zelfde manier schoon maken als met de verf.
Wat je ook kan doen en echt goed werkt is om je airbrush in de scheerschuim te leggen.
Haal je spuit uit elkaar en spuit het er goed in,nachtje laten liggen en goed uit spoelen.

Mvg,Karel.

Yep, net als Karel deed ik ook altijd 3 laagjes. Oppassen dat je het niet over waar de ramen zitten spuit want dan kan het lelijke "druppeleffecten" geven.

Ik haalde de afplak van de ramen (Fasmask) er pas af direct na het spuiten van de laatste laag Faskoat. Dan de Faskoat een nachtje laten drogen en de ramen een tintje geven met Tamiya Smoke PS-31.

gt14_m-auto_bodies1.jpg

Back