iemand iets te vertellen over BMI Terrax 8?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door ShadesInBlack, 21 mei 2019.

  1. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Ik zag een 2dehands BMI terrax 8 voorbijkomen voor heel klein bedrag. Nooit van gehoord, maar is mss een mooi projectje dacht ik. Maar ik vind letterlijk bijna niets terug over dit merk of auto. Het is een 1/8 buggy.
    Lijkt me een budget model geweest te zijn, van pakweg 2010? BMI was(?) een Belgisch merk? Is dat correct?
    Zal wellicht niet lang in productie geweest zijn, niet populair, want met te googlen krijg je nauwelijks resultaten.
    BMI models geeft wel veel resultaten maar iets anders dan ik bedoelde...
    Op zich is geen beschikbare onderdelen geen bezwaar voor mij, net uitdaging. Maar deze lijkt me extreem. Zelfs op ebay niets.
    Mochten we weten dat bv de tandwielen uitwisselbaar zijn met een ander merk, dn weten we al iets.
    Ziet er verder redelijk plastiekerig uit, geen top. Was wellicht redelijk goedkoop ook.
    En ik zie dat er een 75A esc in zat, lijkt me weinig voor een 1/8 buggy.
    Iemand meer nieuws over deze? Ben vooral nieuwsgierig nu.
     
  2. morgoth924

    morgoth924

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    594
    Locatie:
    Gierle, Belgium
    BMI was een Belgische fabrikant (of invoerder?) van RC-spul. Is er enkele jaren geleden mee opgehouden, waarom weet ik niet. Bezoekers van de ALV vd VML zullen zich de uitgebreide prijzenpot voor de tombola, geschonken door BMI, nog wel herinneren.

    Bij de uitverkoop na de sluiting, heb ik twee Terra-X 8-en gescoord voor een belachelijk laag bedrag, naast talrijk ander spul. Eéntje ging regelmatig mee op vakantie naar Frankrijk om aldaar te bashen en er mankeert, naast gebruikssporen, niets aan. Thuis amper gebruikt, ik ben van de vliegtuigen. Heb enkel met 7,2V stickpacks gereden en dan voldoet de motor ESC-combi, geen idee hoe hard het gaat, voor mij genoeg. Vergelijkingsmateriaal dat ik heb is een tamiya mr03 mini, dan is de BMI toch wel van veel steviger materiaal gemaakt en het ziet er allemaal heel netjes uit. De bijgeleverde zender is niets bijzonders, maar het werkt en als je tevreden bent met instellingen die beperkt zijn tot trimmen, kom je niets te kort.

    Over uitwisselbaarheid van onderdelen kan ik niets zeggen, nog niets gesloopt.. Originele BMI-onderdelen vinden zal een moeilijke worden aangezien ze niet meer bestaan. Dankzij de huidige 3D-printers maak ik me daar ook niet echt zorgen om.
     
  3. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Ok tof. Dan is een chassis met elektronica voor 60 eurootjes zonder zender mss geen slechte koop. Alle mechanische onderdelen buiten aandrijving zijn heel goed te doen. Maar kegeltandwielen en diffs enz is interessanter origineel of minstens passend te hebben.
    Met gewone stickpacks zul je er wellicht niet het meeste uithalen. Maar bedankt voor de info!
     

Deel Deze Pagina