Iemand info/ ervaring met de Pico-Cub (electro) + VIDEOTJE

Aangezien ik hier toch al begonnen was met de Pico Cub ga ik er maar mee door hier (mischien moet het nu verplaatst worden naar het electro gedeeldte?)

Ik heb nu dus me Pico Cub, en er ook lekker mee gevlogen, maar ik ben benieuwd of er nog meer mensen met die vliegtuigje vliegen.
Ik zou graag wat ervaringen willen horen, en mischien zijn er wel een paar goeie mods die van belang zijn?

Ik heb in ieder geval na mijn eerste vlucht/crash in ieder geval mijn vleigels wat versteviged.

Ik hoop dat er nog mensen zijn die me nog wat tips kunnen geven, of ervaringen kunnen delen.

Groetjes

Roderick

Mooi parkflyertje, roderick! Ben jij niet die gene die ik wel eens gesproken heb op MSN, over een slowstick? Ben je overgestapt op iets mooiers? ;)

Hij vliegt lekker sloom zo te zien, leuk om in het park te vliegen. Wat voor spul zit erin?

Inderdaad heb ik met jou gesproken over msn over dies tick. Ik was een half jaar geleden ongever al gaan vliegen met dit vliegtuigje, maar in de eerste vlucht brak de vleugel in tweeen. Soort van trauma aan dit ding over gehouden en pas een half jaar later weer geplakt en gefixt om weer mee te gaan vleigen.

Zoiets heb ik nu ook met mijn dragonfly. :P Een paar keer flinke klappers mee gemaakt, en nu staat ie maar n beetje kaal en zielig te wezen tot ik weer es de moed heb. ;)

Maar hij vliegt weer goed nu, die piper. Wat voor spulletjes zitten erin?

twee micro servo's,
een sun300 regelaar.
Lipo 2000 mAh.
Micro ontvangertje van GWS (van me slowstick nog)
Een een vertraagde speed 400.

Het origineel is eigenlijk DD, maar een vertraging leek mij ook wel leuk. Motortje wordt een beetje warm maar niet te heet om vast te houden. Plus minus een 15 minuten tot half uurtje vliegen.

Dit is dezelfde setup als van mijn SlowStick, maar omdat die een stukkie lichter is kan ik daar bijna 45 minuten mee vliegen (Stijgen met motor, naar beneden zweven zonder)

Vanalles. :lol: Van flying wings tot electro gliders. Ik zou zeggen snuffel eens wat rond op mijn site.
De meeste zijn aangenaam verrast. ;) (Et
icon_www.gif
knopje onder mijn post kun je gebruiken)

Hallo,

wat heb je voor electronica thuis liggen? Alleen de zender, of ook de onvanger en de servo's?

Twee servo's (twee keer 15 euro komen we op 30)

Een snelehieds regelaar (ik heb de SUN 3000 van contornic, die is € 37,50 (kan goedkoper als je nietmet Lipo batts gaat vliegen)

Ontvanger (weet ik niet of je die hebt, waarschijnlijk wel bij je zender)

Batterijen (weet ik ook niet of je die hebt, ik vlieg op Lipo 2000 mAh, da's 50 euro per batt ongeveer half jaar geleden. ik weet niet of Lipo nog zo duur is)

En het vliegtuig zelf. (67.00 incl motor en prop)

Zo snel volgens mij even alles opgenoemd. Dan kom je uit op ongeveer 200 euro, iets meer of iets minder.

Ik weet niet of je al ervaring hebt met vliegen? Zo niet dan (zoals iedereen zegt) raad ik je aan om eerst een bij een vliegclub te gaan kijken. Mischien mag je daar nog wel eens een zender van iemand vast houden.

Doe je dat niet en wil je echt echt zelf aan de slag gaan (zoals ik heb gedaan) dan zou ik je niet de pico cub aanraden als eerste vliegtuig. ik heb het geleerd met de Slow Stick van GWS.

MAAR HET KOMT JE DAN SOWIESO DUURDER UIT!!!! :)

Hoi,

Ik had er mijn vader een gegeven voor zijn verjaardag.

Wat wij hebben aangepast is om de struts (vleugelondersteuning) niet van staaldraad te maken maar van 2mm koolstof, dit weegt ongeveer hetzelfde als het staaldraad maar is veel steviger.

De motorisering die wij gebruiken is een typhoon 6 met 7, 2000mah (penlite formaat) cellen. Hiermee gaat hij onder een hoek van zo'n 60 graden omhoog en kan je het bij heel rustig vliegen bijna 45 minuten uithouden. De prop die wij gebruiken is een APC slowfly prop 8x3.6

Let wel op dat de klitteband bevestiging van de accu bij wat grovere maneuvres los wil laten. Hier moet ik nog even wat op verzinnen. (het is namelijk niet zo best voor het zwaartepunt en heeft ons al een setje vleugels gekost)

Verder een heel leuk vliegtuigje dat heel stabiel is en erg goed om iemand (mijn vader) een beetje te leren vliegen.

Je kan ook rustig wat eten, gewoon in een bocht trimmen en eten maar :D

Groeten,

Mark

hallo mark,

jullie hebben dus een BL erin gestopt?

want ik was eigenluijk hier en daar een beetje aan het snuffelen naar een BL die de speed 400 (voor mij in alle vliegtuigjes die ik heb) kan vervangen, maar ik heb geen idee wat ongeveer gelijk is aan een speed 400 vertraagd.

Zou je jou setup nog eens kunnen doorsturen?

Ik heb mijn vleugels trouwens verstevigd met een stukje touw. Ik zal er binnenkort een fototje van maken. en om mijn LiPo's niet te verliezen heb ik van 3 mm triplex een "dekseltje" gemaakt.

vanmiddag stuur ik een paar fototjes, heb jij ook foto's van die van jullie?

sorry, even een tijdje weg geweest, ik heb om precies te zijn niks thuis liggen, ben net bezig met vliegen en heb nog maar 1 setje.

Back