Iemand nog oude Cox modellen in bezit?

Hallo RC-Mike.

Dat is een leuke vondst!

Een startveer voor de golden bee die je daar hebt is moeilijk te vinden. Deze zijn niet tot nauwlijks los te koop. Ook werden de motoren niet altijd standaard met veer geleverd.

Het stuk plastic die de ventury vasthoudt daarintegen is wel te vinden, maar redelijk prijzig. Ik heb contact met de eigenaar van de Cox mallen, die ook in bezit is van de mallen voor dit onderdeel. Hij produceert deze onderdelen bij de fabriek die eerder ook de kunstof onderdelen van cox heeft geproduceert.

Als je intresse hebt kan ik wel eens vragen of hij al een run van deze heeft gedaan.

Hoi,

Ik heb van iemand wat motortjes gehad waar ik misschien nog wel wat mee ga doen maar hij kwam afgelopen weekend nog met originele cox brandstof aan.

Weet niet hoe schaars dit is maar ziet er oud uit. :D

coxfuel.jpg

Echt orginele brandstof zoals jij het daar hebt vind je niet meer. Zijn de blikken al op geweest? wanneer dit niet het geval is is het misschien nog best bruikbaar, hoewel het wel wat zonde is om te gebruiken.

Heb je een foto van je motortjes die je hebt gekregen?

Groeten

1tje ziet er nog dicht en nieuw uit. Andere is bijna op.

Weet niet zeker of het echte cox motortjes. zijn. Paar wel maar allemaal?

Zal ze later eens op de foto zetten.

Gr. Dennis

Als je intresse hebt kan ik wel eens vragen of hij al een run van deze heeft gedaan.

Heel graag! ik denk dat ik deze motortjes mooi op poets en voor de sier ergens neer zet, en ik binnenkort even een paar cox sure-starts ga bestellen, dan kan ik daar lekker mee om knoeien:mrgreen:

Op die dune buggie zou ik zuinig zijn, lekker op de kast zetten.

Met een beetje zoekwerk vind je wel waar een cox op loopt.

maar vooruit:

25% nitro
20% castor olie
de rest methanol.
Maak daar maar rustig 25% wonderolie van.
Nitro kan vanaf 15%

Goed,het zijn niet allemaal COX'jes,maar zijn toch zowat dezelfde,hier al enkel foto's van wat ik staan heb , en niet teveel kwijlen hahaha:rolleyes:

Foto-3C3784BL.jpg

Foto-SCGHIKZL.jpg

Foto-6JJ8EJZU.jpg

Foto-PJRXUGJJ.jpg

Foto-C4AXY8MX.jpg

Foto-BPJQITIR.jpg

2 omgebouwde cox motoren naar diesel , door "DAVIS DIESEL", de derde motor is een Gilbert 11

Foto-RWODZDDL.jpg

Heb er nog wel ergens een paar,moet ik eens opzoeken.

Gewoon petroleum voor ZIBRO KAMIN kachels natuurlijk.
Ook white spirit & diesel is prima te gebruiken.
Wel mengen met Ether & ricinusolie héy;-)

Gewoon petroleum voor ZIBRO KAMIN kachels natuurlijk.
Ook white spirit & diesel is prima te gebruiken.
Wel mengen met Ether & ricinusolie héy;-)

dus ze lopen op een mix van white sprite (terpetine) en diesel

hoeveel % van alles moet ik dan gebruiken
ps de olie die ik gebruik is wonderolie dat kan toch wel?

dus ze lopen op een mix van white sprite (terpetine) en diesel
Uh... Nee.
Standaard dieselpeut:
25% wonderolie, 40% petroleum, 35% ether. 1% van de totale hoeveelheid aan amylnitraat toevoegen. Tegenwoordig gebruikt men daarvoor ook Isopropylnitraat (IPN) Voor verdere recepten, even op het lijnbesturingsforum kijken en/of vragen.

Nu is het wel zo, dat COX motoren helemaal niet gebouwd zijn om de (soms 2,5 x grotere) compressiedruk die een diesel nodig heeft, te doorstaan.
Ga er maarvan uit, dat de levensduur aanzienlijk korter wordt. Voor je het weet, breekt er wel iets.
Ik vind het geen goed idee....

venom:D

Maar 1000 zijn er van gemaakt. Hoe veel nu nog in omloop is niet bekend, maar in deze staat ws niet meer dan 250.

venom1.JPG

hallo ben ik weer

de cox diesel kan wel op normale diesel lopen maar hij is dan erg snel verstopt (roet)

ik laat hem op dit moment lopen op
lampolie 30% (kleur/geurloos)
wonderolie 30%
ether 40%

en hij loopt erg mooi

ik heb een nieuwe aanwinst

een kyosho mini cooper

Back