iemand tips verbetering easyglider??

• Topicstarter Topicstarter multiplex easyglider19
  • Startdatum Startdatum
M

multiplex easyglider19

Guest
weet er iemand nog aanpassingen die je kan doen aan de easyglider die verbetering boeken???

Volgens mij had ik ergens gelezen dat sommige de antenne buis vervangen door een koolstof buis in verband met de stevigheid van de staart.
Leuke tip voor als je nieuw gaat bouwen.....niet als ie al klaar is :?

Heb even de handleiding doorgelezen, de antennebuis zoals jij het noemt is een ligger ter versteviging v/d romp. En inderdaad wanneer die vervangen wordt door een van koolstof gaat de sterkte van de romp fors omhoog. Maar bedenk wel, iets wat buigen kan breekt niet snel. Denk wel dat hij met koolstof buis iets strakker gaat vliegen maar bij een crash eerder breekt. Maar uiteindelijk praat je over een compromis. Een beginner heeft meer aan de buigzaamheid, terwijl de gevorderde kiest voor de vliegeigenschappen 8)

Idd, die ligger bedoel ik. Daar loopt de antenne doorheen.
Je hebt gelijk dat iets wat niet kan buigen dat dat sneller breekt, maar het moet gek lopen wil dat breken denk ik.
Ik denk wel dat ik zoiets erin zou maken als ik ooit een nieuwe zou maken.

Verdere aanpassingen,op de borstelloze motor na,kan ik niet zo bedenken.

Ik had bij m'n eerste easyglider al zo'n
carbon staaf van een oude easystar INgebouwd in de staart bij het lijmen van de helften.

En die romp heeft ooit zo'n klap geïncasseerd dat ik niet begreep waarom hij niet gewoon gebroken was.

Een beetje later herinnerde ik me pas die carbon buis, dat doet echt heel wat....

Heb ook met de bouw van m'n EGE in elke helft een glasvezelbuisje van 50 cm ingelijmd en de staart is inderdaad stukken stugger.
Wat ik ook wel eens gelezen heb ergens op RC Groups is het inlijmen van platte carbonstrips in de roeren maar dit heb ik zelf niet gedaan.
Maar de beste verbetering: een brushless erin!!

Sinds kort heb ik een EasyGlider electric.
Ondanks de zorgvuldigheid bij het bouwen is de romp toch iets krom getrokken naar het staartvlak toe, (zijwaarts ongeveer 3 a 4 mm)

Weet iemand hoe ik dat nog recht gericht krijg, warme lucht???

Tijdens het bouwen zou je de staafjes waardoor de stuurstangen en de antenne komen te lopen pas later erin moeten lijmen dan kun je nog iets bijsturen.

arnold remkes zei:
Sinds kort heb ik een EasyGlider electric.
Ondanks de zorgvuldigheid bij het bouwen is de romp toch iets krom getrokken naar het staartvlak toe, (zijwaarts ongeveer 3 a 4 mm)

Weet iemand hoe ik dat nog recht gericht krijg, warme lucht???

Tijdens het bouwen zou je de staafjes waardoor de stuurstangen en de antenne komen te lopen pas later erin moeten lijmen dan kun je nog iets bijsturen.

Warme lucht?
Ja da's een idee, maar zeer moeilijk te realisren.

Één optie kan je proberen, 2-3! uur in een hete wagen leggen onder spanning.
Risico bestaat dan wel dat je iets anders kromtrekt.

Met het inlijmen van de geleiders voor de stangen kan je je romp wat voorspannen, scheeftrekken voor het lijmen, en dan met instant secondenlijm (spray-activator) de boel fixeren.
Ik weet dat het om alles perfect te lijmen zeer moeilijk is.
Heb me nu een RR-versie aangeschaft, bijna alles reeds goed verlijmd, nog de beste tip?

BTW: een brushless is al zo duur als een RR

Back