Hallo,
Het was eigenlijk maar een grapje

wil ook niet echt lid van een club worden maar gewoon een beetje achter het huis vliegen.
Vind het gewoon zonde als ik het weer probeer en hij gaat weer na 10 sec. kapot.
Zou graag willen dat iemand er naar keek of alles wel goed afgesteld staat heb er ook geen instuctieboekje bij.
Groeten Nico.
Ikzelf ben zo ongeveer net zo begonnen.
Ik heb mn heli voor mn verjaardag gekregen na al jaren een heli willen hebben. Ook ik had hem erg snel kapot.
Nu zijn daar eigenlijk maar weinig oplossingen voor, maar toch zijn er 2 die redelijk goed werken, hoewel je je moet bedenken dat crashes altijd zullen voorkomen en dat je, indien je geheel a-technisch bent, een boel tijd en een lange leerweg zult hebben.
Maargoed, het vliegen zelf zul je de komende tijd niet moeten gaan proberen.
Eerst even wat allround kennis opdoen op het gebied van de heli, hoe werkt de heli, wat doet wat, hoe laad je een lipo op, dat soort dingetjes.
Oplossing 1:
Print het volgende uit, lees de boel grondig door, zorg dat je het helemaal begrijpt, en ga ermee aan de slag.
http://www.dream-models.com/eco/flying-index.html
Oplossing 2:
Aerofly/FMS/HeliX. Oftewel een RC simulator. Het schijnt, dat als je met aerofly perfect kan vliegen, je een echte rc heli ook wel onder de knie krijgt.
Wat hierbij echter wel onontbeerlijk is, is een usb-zender. Te koop van bv ESky voor nog geen 25euro bij de welbekende webwinkels.
Maargoed.
De eerste 5 accu ladingen sowieso niet van de grond komen en alleen proberen te begrijpen hoe het ding werkt. Begrijp je dat namelijk, dan kan je hem ook afstellen, en dat is een heel erg belangerijk iets.
Verder staat youtube vol met afstel filmpjes waarmee je behoorlijk wat kennis kan opdoen. Merk, type, kosten boeit niet zoveel namelijk, een collective pitch heli is in principe altijd hetzelfde. Of hij nou 5 bladen heeft of 2, een flybar boven de rotor of eronder, afstellen is zo ongeveer hetzelfde.
Ik woon overigens in Lelystad en opzich ben ik altijd in voor een meeting en een middagje kennis uitwisselen.