iemand uit de buurt van Ermelo.

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie ik heb van mijn vriendin een walkera 40 gekregen erg lief maar na 10 sec. had ik hem al kapot helicopter in
tweeen en het onderstel kapot
Is er iemand in Ermelo of in de buurt die mij een beetje op weg wil
helpen alleen het afstellen zou ik al heel blij mee zijn.
Ik ging een klein stukje de lucht in en hij sloeg gelijk om tegen de
muur (niet lachen)
Ik hoop dat ik van iemand een reactie krijg.

Groeten van nico.

Hoi Nico,

Ik kom zeker niet uit de buurt van Ermelo, maar er zijn vast jongens hier die je willen helpen daar in de regio...
Ik kreeg December 2006 een walkera 60 van mijn vriendin met soortgelijke resultaten :D
Nu vlieg ik rond met een MiniTitan, wordt lid van een heliclub, denk obsessief veel aan heli's, en ben bezig met een tweede (500 size)heli...
Pas op....
Als je hiermee doorgaat laat het je waarschijnlijk voorlopig niet meer los,
en voordat je het weet praat je over RC heli's als of het over een professionele sport gaat ;)

Eric

heyyy,

ermelo...daar ken ik wel wat piloten/wildvlieg collega's in de buurt...

Ik ben zelf naast modelbouwforum ook lid van rcpilotenforum en daar zitten heel veel heli broeders die je vast wel willen helpen....

Ik ken er zo een heleboeld ie mij hebben leren vliegen en afstellen. Gifgantische bak heli kennis daar. Er woont er 1 in het harde, 1 zwolle, 1 kampen, meerdere in almere en 1 leusden (de leusden persoon ben ik zelf hahaha)

ik hoor het wel,

groeten,

Arno (rcpilotenforum naam = blackhawk)

Ik ben zelf met een walkere hm004 begonnen en vlieg nu trex 450

pfffff heb jij aandelen in elke club of zo of heb je gewoon een standaard antwoord voor iedereen.....

De vriendelijke man vraagt wat hulp en moet gelijk bij een club?

Ik ben meer een wildvlieger en dat gaat prima.....zeker als je de juiste "wilden" tegen komt.

Die tekst staat in een bestand met meerdere standaard-antwoorden, copy/paste, hoef ik niet zo veel te typen. Helaas hebben wildvliegers niet zo'n overzicht met adressen, vlieglocaties e.d. Dat is nu eenmaal inherent aan het wildvliegen.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Bedankt alvast voor jullie hulp geen ruzie maken he aandelen leveren wel wat op.

Groeten van Nico.

Wel nee joh....hier krijgen modelvliegers toch geen ruzie om? Uiteindelijk willen we allemaal vliegen en leren. Of dat nu wild is of bij een club dat maakt niet uit.

Ik ben zonder club begonnen omdat ik eerst wilde kijken of ik de hobby leuk bleef vinden. Nou reken maar....de heli vliegt heerlijk zijn rondjes nu en nu overweeg ik ook om een keer een club te bezoeken. De wildvlieg meetings ga ik echter nooit opgeven.

Hallo,

Het was eigenlijk maar een grapje:p wil ook niet echt lid van een club worden maar gewoon een beetje achter het huis vliegen.
Vind het gewoon zonde als ik het weer probeer en hij gaat weer na 10 sec. kapot.
Zou graag willen dat iemand er naar keek of alles wel goed afgesteld staat heb er ook geen instuctieboekje bij.

Groeten Nico.

ik zit nu heeeel druk met studie...na 17 maart meer tijd. Kijk eens ook op rcpilotenforum.nl iemand is die kan helpen... anders op rcvliegshopforum.nl daar zitten heeeeel veel walkera vliegers.

Hallo,

Het was eigenlijk maar een grapje:p wil ook niet echt lid van een club worden maar gewoon een beetje achter het huis vliegen.
Vind het gewoon zonde als ik het weer probeer en hij gaat weer na 10 sec. kapot.
Zou graag willen dat iemand er naar keek of alles wel goed afgesteld staat heb er ook geen instuctieboekje bij.

Groeten Nico.

Ikzelf ben zo ongeveer net zo begonnen.

Ik heb mn heli voor mn verjaardag gekregen na al jaren een heli willen hebben. Ook ik had hem erg snel kapot.

Nu zijn daar eigenlijk maar weinig oplossingen voor, maar toch zijn er 2 die redelijk goed werken, hoewel je je moet bedenken dat crashes altijd zullen voorkomen en dat je, indien je geheel a-technisch bent, een boel tijd en een lange leerweg zult hebben.

Maargoed, het vliegen zelf zul je de komende tijd niet moeten gaan proberen.

Eerst even wat allround kennis opdoen op het gebied van de heli, hoe werkt de heli, wat doet wat, hoe laad je een lipo op, dat soort dingetjes.

Oplossing 1:
Print het volgende uit, lees de boel grondig door, zorg dat je het helemaal begrijpt, en ga ermee aan de slag.
http://www.dream-models.com/eco/flying-index.html
Oplossing 2:
Aerofly/FMS/HeliX. Oftewel een RC simulator. Het schijnt, dat als je met aerofly perfect kan vliegen, je een echte rc heli ook wel onder de knie krijgt.
Wat hierbij echter wel onontbeerlijk is, is een usb-zender. Te koop van bv ESky voor nog geen 25euro bij de welbekende webwinkels.

Maargoed.
De eerste 5 accu ladingen sowieso niet van de grond komen en alleen proberen te begrijpen hoe het ding werkt. Begrijp je dat namelijk, dan kan je hem ook afstellen, en dat is een heel erg belangerijk iets.
Verder staat youtube vol met afstel filmpjes waarmee je behoorlijk wat kennis kan opdoen. Merk, type, kosten boeit niet zoveel namelijk, een collective pitch heli is in principe altijd hetzelfde. Of hij nou 5 bladen heeft of 2, een flybar boven de rotor of eronder, afstellen is zo ongeveer hetzelfde.

Ik woon overigens in Lelystad en opzich ben ik altijd in voor een meeting en een middagje kennis uitwisselen.

Hey Nico,

Wat je ook zou kunnen doen is gezellig een dagje veel komen leren over heli's op Pitch-Play. Het is niet echt in de buurt, maar voor de entree-prijs kan je het ook niet laten, denk ik zo...
Kijk maar eens op Pitch-Play - Home!

(en nee, ik heb hierin geen aandelen, slechts een investering :hammer:)

Er zit een club op de hei in de buurt van Ermelo. Met o.a. een voormalige Nederlands heli-kampioen.

Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen. - Modelbouwforum.nl

Ga eens op een zondagmiddag, dan is het het drukst, bij een vliegclub kijken. Neem je spullen mee en vraag ze de hemd van het lijf. Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van clubs in Nederland:
KNVvL Modelvliegsport -> clubs
Modelvliegclubs database op Airtoi

Hoi Ron,

Voor helivliegers gaat dit niet helemaal op. Niet iedere vliegclub heeft helicoptervliegers, dus kunnen die je niet helpen. Aanvullend advies zou kunnen zijn: Eerst even contact opnemen met de club of die wel kunnen helpen met helicopter gerelateerde vragen.

Back