iets grotere motor!

weer even aan het klussen geweest (het weer zat toch niet mee)

maar we hebben de ''Mabuchi RS550SH'' vervangen voor een
''graupner speed 700 Turbo C'' ook meteen een nieuwe getande riem en tandwiel geplaatst , lagers van de prop aandrijving gesmeerd..

maar de Speed 700 is zo groot dat ik zelfs een stukje uit de achterkand met de dermel moest halen ..alles perfect geplaatst..eerst heel rustig indraaien ..en toen langzaam het ''stik'' vol open ..WHOOOOOOO wat een ding zeg ..ik kon hem bijna niet meer vast houden!!..even een weegschaal die ook gram weegt neer gezet ..heel langzaam weer het stroom op vol..en de flex drukte toch 997 gram ..alles is weer vlieg klaar dus nu even wachten tot het weer iets mee gaat zitten hier een paar foto's van de achterkant

en kijk eens wat een groot ding het eigenlijk is ,
dit is het logeerbed (voor een volwassen persoon)

imag8858.jpg

Shot at 2012-07-18

imag8859.jpg

Shot at 2012-07-18

imag8862.jpg

Shot at 2012-07-18

imag8863.jpg

Shot at 2012-07-18

waarom geen brushless?? helft van het gewicht dubbele vermogen veel meer efficiëntie.

als je Gewicht nogig hebt stop je er een grotere accu in

waarom geen brushless?? helft van het gewicht dubbele vermogen veel meer efficiëntie.

als je Gewicht nogig hebt stop je er een grotere accu in

sorry voor de late reactie

ja klopt helemaal ..maar er zit 1 maar aan ..die motoren zijn erg klein.
of ik moet hem buiten de romp plaatsen ..en dat wil ik juist niet .
en de speed 700 turbo en originele motor zijn even groot ,dus past ook zonder problemen in de romp..
en dan blijft de flex toch nog een beetje standaard (aan de buitenkant)

Laatst bewerkt:
hoe veel mm is de speed 700 motor dan?

hai Robert

dit zijn de specificaties

Operating voltage range 7,2...14,4V 120A
Diameter 46mm
Free shaft length 18mm
Case length 67mm
All-up weight, approx. 340g
Maximum efficiency 74%
No-load current drain (A)3,1A
Charging rate at max. efficiency18A
Permissible motor direction R und L
No-load speed 14600U/min
Nominal voltage 9,6V
Shaft diameter 5mm

als je ook even vertelt hoe veel de vertraging is dan zet ik hem in de scorpion calculator en maak ik er een een mooie setup van die goed werkt met een hoog efficiëntie

ook is de prop diameter belangrijk.

robert, dat heeft geen nut, de motor en accu liggen niet goed genoeg om het gewichts verschil te compenseren door een groter accu of zo, je komt dan veel lood achterin aan het proppen.......

ok alleen lood achterin aan het proppen..ik heb hier nog een dymond al4260 aan liggen die zeker beter zal gaan werken...de motor die heeft alleen het liefste een prop van 13x6.5 op 6s dus ik denk dat kv veel te laag is..kv is 600. weegt 280 gr te licht dus... en levert al 900 watt wat een beetje veel is voor zo'n riem

als de skyflec het gewoon goed doet op deze manier is er natuurlijk niets aan de hand ;-)

robertboxhoorn...
als de skyflec het gewoon goed doet op deze manier is er natuurlijk niets aan de hand

........................

nee hoor totaal niets aan de hand .hij vliegt perfect zie maar op ''MbfTube''
dit is de laatste setup met de ''graupner speed 700 turbo'' ,
en idd een bortelloze motor is ook beter ..maar dan moet hij aan de buitenkant van de romp..en dat gaat hem niet worden :(

Is die skyflex nu zwaarder dan orgineel (motor is al 120g zwaarder)? Daar gaat het niet beter van vliegen.

Gekozen motor komt mij ook wat willekeurig over. Heb je hieraan gerekend en bewust gekozen, of had je dit nog liggen om uit te proberen.

Ik zou de boel orgineel houden met mischien alleen een lipo accu.
Of een licht, lage Kv brushless en dan zonder snaren.
Of een Hogere Kv (overeen komend met orgineel) en dan weer binnen plaatsen.

Probleem is dat "RS550SH" (industriele naam voor een speed600) in verschillende uitvoeringen. Hier weet je niet precies de gegevens van.

Back