iets in m'n zender bouwen voor FMS

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Hallo allemaal.

Ik heb het modelvloegsimulator FMS gedownload en kan het goed spelel.
Ik speel nu met een joystick.
Maar ik wil nu graag met m'n eigen zender gaan spelen :D
Maar daar moet ik eerst iets inbouwen omda ik een zender heb waar het nog niet op zit.
Ik heb een Robbe Starion.
Ik weet nu wel hoe ik het in m'n zender moet bouwen, maar waar is het spul te krijgen?
Ik heb een dingetje nodig die ik in die pinnetjes kan steken enz...
ik hoop dat jullie me wat info kunnen geven.

Groetjes matthijs

Ga nu niet zelf in je zender rommelen dan weet je zeker dat het kapot gaat.

hallo.

Ik ga niet aan m'n zender rommelen :?
ik ga niks solderen.

Het enige wat ik moet hebben is een soortklein kastje wat ik in de pinnetjes kan steken.
Maar ik weet niet waar ik die kan krijgen

groetjes matthijs

Volgens mij is er voor de starion helemaal geen aansluiting, die zender is al antiek.

Op de site staat het compleet beschreven, maar als ik jou was zou ik er niet (zelf) aan beginnen. Als het mis gaat heb je geen Starion en geen computer meer en gezien je leeftijd moet je het met ouderlijke subsidie of een krantenwijk doen (en dan duurt het vervelend lang voordat je weer nieuw hebt).
Een interface voor de computer zelf maken is eigenlijk alleen iets voor elektronici en dan zou ik toch graag een wat uitgebreidere zien dan wat hier wordt beschreven.....
Enne, een Starion is uiteraard al een oudere zender, maar antiek is 't ie nog lang niet, hoor!

hallo.

Ik ga het natuurlijk niet zelf dan, dat laat ik ook liever aan technische mensen over :D
maar als nog m'n vraag, waar kan ik al die dingen halen???

Groetjes matthijs

probeer het eens bij een bakker, misschien dat die de spulletjes tussen het bruin volkoren heeft liggen.

kom op nou, denk toch eens een beetje zelf na :(

Hallo.

Ik denk na.
Maar ik denk dat jij denkt dat het van zelfsprekend is om naar een modelbouwzaak te gaan, dat zou ook wel kunnen, maar er schijnen ook nog andere winkels te zijn waar het te krijgen is, maar ik weten hoe ze heten.
Daarom ben ik dit gesprek ook begonnen.

Groetjes matthijs

Dat kan je dan ook beter laten halen door die technische mensen dan komt er misschien nog wat van terecht.
Maar als je daarna voor het eerst gaat vliegen zet dan wel een stevige helm op.

hey.

Waarom praten jullie allemaal zo negatief.
Er zijn zoveel mensen geweest die dat gedaan hebben, maar ik moet een iemand vinden om mee in conact te komen, die kan me denk ik wel meer vertellen.
Maar in ieder geval bedankt voor de tips.

groetjes matthijs

hallo

hoi matthijs ik denk niet dat ze het allemaal zo negatief bedoelen hoor
maar je lokt het wel zelf een beetje uit met je vragen

om je onderdelen te halen kun je tericht bij een electronica zaak en niet in een model winkel

vroeger hadden we hier tandy winkels waar we de spullen konden halen ik weet niet of er in nederland nog zoiets is

bij ons in Belgie wordt het ook steeds moeilijker daar de winkels schaars aan het worden zijn

begin niet zelf aan je zender te rommelen als je niet weet waar je mee bezig bent
zoals hierboven gepost het kan je een zender of computer kosten of beide
wat niet de bedoeling is
laat de mensen die er meer van afweten de onderdelen zelf halen hun weten meestal de goedkoopste winkels tevinden

voor de rest zou ik zeggen succes met je projekt en veel vlieg plezier

sportieve groeten raf
http://www.geocities.com/janssensraf/hengelhoef/

Anders gewoon een defecte tweedehandszender aanschaffen, of vragen in de club, waar je alle ingewanden uitgooit. Je stopt er 4 nieuwe potmeters van 500 ohm( minimum waarde voor detectie in windows) in en sluit die via je joystickpoort aan op de computer. Windows ziet dan een controller met 4-assen. Zal de URL eens opzoeken als je dat wil met daarop de aansluitingen voor de seriele poort. Dan moet je niet rammelen met een zender waar je ook nog eens modellen mee zal besturen. Ik denk gewoon dat iedereen probeert te vermijden dat je je zender in de vernieling helpt Matthijs :wink: Al blijkt cooper een goede ervaring te hebben.

Back