D
Dageraad
Guest
Hoi,
Ik heb inmiddels heel wat sim uren achter de rug.
Na aan paar keer testen met een hype fw190 wil ik graag een ander toestel.
Wat ik wil is iets meer dan beginner en graag met flaps.
Laat ik even zeggen wat de ervaring was met de hype fw190.
Landgestel brak snel af, niet bij een crash maar al bij taxiën. Dat had ik gemaakt. toen viel er een wiel af. De flaps gingen los in de vleugel (ook hersteld). Al met al was het toestel al stuk voor het de lucht in ging. Daarbij waren de wielen zo klein dat bij elk grassprietje het hij al op de neus lag. Ook op asfalt opstijgen was moeilijk. Bij een klein steentje was het al moeilijk. Toen het eindelijk de lucht in ging draaide het gelijk naar links (volgens mij geen stuurfout maar een afwijking) en stortte neer en vloog in brand! Kortsluiting op de motorcontrollerprint grrrr. Overal gesmolten tin en voor mij nu in een toestand dat ik hem even niet wil parkeren omdat de ervaringen tot nu toe tegenvallen. Ik wil echter niet stoppen, daarvoor is het te leuk en de uitdaging te groot.
Wat ik nu zoek is:
Graag advies!
Ik heb inmiddels heel wat sim uren achter de rug.
Na aan paar keer testen met een hype fw190 wil ik graag een ander toestel.
Wat ik wil is iets meer dan beginner en graag met flaps.
Laat ik even zeggen wat de ervaring was met de hype fw190.
Landgestel brak snel af, niet bij een crash maar al bij taxiën. Dat had ik gemaakt. toen viel er een wiel af. De flaps gingen los in de vleugel (ook hersteld). Al met al was het toestel al stuk voor het de lucht in ging. Daarbij waren de wielen zo klein dat bij elk grassprietje het hij al op de neus lag. Ook op asfalt opstijgen was moeilijk. Bij een klein steentje was het al moeilijk. Toen het eindelijk de lucht in ging draaide het gelijk naar links (volgens mij geen stuurfout maar een afwijking) en stortte neer en vloog in brand! Kortsluiting op de motorcontrollerprint grrrr. Overal gesmolten tin en voor mij nu in een toestand dat ik hem even niet wil parkeren omdat de ervaringen tot nu toe tegenvallen. Ik wil echter niet stoppen, daarvoor is het te leuk en de uitdaging te groot.
Wat ik nu zoek is:
- Een toestel met wel een beetje een uitdaging
- Toch wel iets meer dan beginner
- Geen zwever (denk meer aan fun cup, cessna achtig ofzo. Warfighters vind ik erg mooi maar vallen denk ik buiten de boot omdat ze wat te moeilijk zijn)
- Een toestel met flaps
- Heel belangrijk! Waarmee je wel van gras kan opstijgen, dus grotere wielen dan de fw190.
- Liefst ook groter dan de fw190, was 1,1 meter.
- Betere kwaliteit dan de hype fw190. (ik ben handig, wil best iets repareren of verbeteren maar moet niet al uit elkaar vallen voordat je de lucht in bent).
- Mag ook een bouwpakket zijn.
- Mag wat kosten als je er ook wat voor krijgt (denk aan rond de 200 euro, mag ook minder)
Graag advies!