IGG Nederland

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Flyher, 1 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flyher

    Flyher

    Lid geworden:
    13 okt 2013
    Berichten:
    143
    Geachte collega's,

    Sinds enkele maanden heeft Nederland zijn eigen IGG, de Interesse Groep Grote-Zwevers is er een van de vele die in Europa actief zijn.
    Wat bij ons "groot" is, is de behoefte om met gelijkgezinden heerlijk te slepen en zweven. Dat vliegen is ook de belangrijkste gemeenschappelijke deler, geen poeha van allerlei randvoorwaarden, gewoon lekker vliegen.

    We zijn op Facebook gestart en hebben nu vele honderden volgers, maar ook al tientallen leden die IGG Nederland vorm geven.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2017
    serge pot, jve en vissermax vinden dit leuk.
  2. Flyher

    Flyher

    Lid geworden:
    13 okt 2013
    Berichten:
    143
    Mocht je persoonlijk kennis willen maken ?

    De leden van IGG Nederland zijn te vinden op:

    26/8 Slepen@Vught
    2/9 Slepen@Oss
    30/9 Slepen@Nijverdal
     
  3. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Kun je vertellen waarom IGG is opgericht, terwijl er ook al BIGGS is?
    Ik vraag dit uit belangstelling, ben geen lid van BIGGS. Verder zie ik dat jullie treffens in de agenda op de website plaatsen die -volgens mij- door anderen worden georganiseerd. Op zich hoeft dat niet erg te zijn, zolang maar duidelijk is dat het dus om aanwezigheid gaat, en niet dat deze treffens door jullie georganiseerd zijn (net zoals je hierboven doet).
     
  4. Flyher

    Flyher

    Lid geworden:
    13 okt 2013
    Berichten:
    143
    Hallo Flymax,

    Leuk dat interesse hebt in onze activiteiten, wij zijn er omdat er naast Coca-cola ook Pepsi is en smaken verschillen nu eenmaal.

    De sleeptreffens zijn inderdaad op vele velden in Nederland, Belgie en Duitsland en uiteraard beheren wij die velden niet dat doen de clubs. In samenwerking met clubs zorgen we dat de treffens mooi op elkaar zijn afgestemd en is het iedere keer weer een feest om met zoveel leuke collega's te mogen vliegen. Verder is met de clubs afgesproken dat wij ook reclame maken voor de gezamelijke treffens (net zo als hierboven).
    Wat vooral hoog in ons vaandel staat is het ongecompliceerd vliegen en dat is ook datgeen wat ondertussen tientallen collega-vliegers kunnen waarderen in onze opzet.

    Uiteraard ben je van harte welkom, misschien is het eerst volgende treffen in Vught niet direct in buurt, maar we sluiten het seizoen af op 30 september in Nijverdal, net iets verder dan onder de rook van Zwolle ;)

    Met vriendelijke groet,
    Herbert
     
    jve en vissermax vinden dit leuk.
  5. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Goh, leuk dat je mij welkom heet bij een treffen waar ik me al 3 weken geleden voor heb ingetekend. :hammer:
     
  6. Flyher

    Flyher

    Lid geworden:
    13 okt 2013
    Berichten:
    143
    Top ! Tot in Nijverdal dan....
     
  7. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Moeilijk hè om sarcasme uit een bericht te lezen:bye:

    Volgens mij trek je allemaal eer naar jezelf toe die jou helemaal niet toekomt
     
  8. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Flymax zeg dan niks als je niks nuttigs kunt zeggen . Behandel dit liever via pm als je dit volwassen wilt doen . Je beredenering slaat nergens op .het igg is via Facebook begonnen . En aangezien jij nog wereldvreemd bent met Facebook heb je dus al driekwart gemist .
    Het igg heeft diverse groeperingen zoals het Duitse igg de Oostenrijkse igg en sinds kort het Nederlandse igg. Deze formule bestaat dus al een tijdje .
    De treffens waar je hier op het forum bij inschrijft staan dus al wat langer op Facebook .
     
  9. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Allereerst, ik sta los van IGG of B IGGs.
    Tevens los van de 3 eerdergenoemde verenigingen.

    Ik kan me het punt van Flymax best indenken, hoe Herbert entree maakt kan inderdaad een beetje bombastisch overkomen, echter even my 2 cents;
    Club in clubs;
    Wegens mijn werk en weer ben ik niet echt aan vliegen toegekomen, was van plan naar Pottes te rijden maar mijn werkgever stak daar een stokje voor.
    Dat is 1 drempel.
    Een andere drempel is dat ik veelal in mijn uppie sleepmeetings af moet gaan.
    Nu ben ik niet bepaald autistisch of mensenschuw o.i.d. echter in groepsverband zulke evenementen afgaan kan een motivator zijn voor personen zoals ik om sneller zo'n evenement te bezoeken.
    Uiteraard moet voorkomen worden dat je geen club in clubs gaat vormen in de zin van "een groep van de uitnodigende club en een groep van een bezoekende club".

    Zou zo'n drempelverlaging een deel zijn van de visie van IGG?
    En een club in club een drempel zíjn voor Flymax?
     
    serge pot vindt dit leuk.
  10. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Gezellig antwoord Serge!


    Een groot deel van de deelnemers aan deze treffens ken ik al jaren via diverse bijeenkomsten en in mijn naïviteit dacht ik dat we het altijd onderling regelden en vooral ook samen zorgen voor die goede sfeer. Maar nu blijkt dat dit allemaal het werk van de IGG is.........
     
  11. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Het igg doet dit in samenwerking met de clubs waarvan de clubs altijd gastheer zijn . Het igg organiseert alleen . Niks geen clubs in clubs . Het zelfde wat het vgg ook deed echter is deze aardig stil geworden .
    Biggs doet exact hetzelfde alleen dan luxer en uitgebreider . Wil je luxe dan ga je naar biggs. Wil je eenvoud igg. En daarbij max je eerste post was al een aardig sarcastische opzet.
     
  12. vissermax

    vissermax

    Lid geworden:
    3 jun 2011
    Berichten:
    1.154
    Locatie:
    Olst
    Laat ik voorop stellen dat ik een sleeptreffen heb opgezet voor 30 september, daarbij heb ik IGG leden bij uitgenodigd en de de naam Slepen@ gebruikt.
    De organisatie ligt dus niet in de handen van IGG
     
    flymax en serge pot vinden dit leuk.
  13. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
  14. Flyher

    Flyher

    Lid geworden:
    13 okt 2013
    Berichten:
    143
    Heren,

    Het gelijk ligt altijd in het midden, allereerst staat IGG voor Interesse Groep, dus geen club, dus echt laag drempelig en voor iedereen toegankelijk !

    We zijn inderdaad al meer dan een jaar bezig, gestart op facebook met Slepen@.... toen kwam de doorstart, omdat we door vele gevraagd werden of we er iets meer mee wilden doen.

    Ondertussen zijn er diverse treffens door de clubs georganiseerd onder de noemer Slepen@....... en heeft IGG Nederland workshops verzorgd bij clubs die meer wilde weten over datgene we zo leuk vinden...het slepen en zweven.
    De clubs organiseren zelf, hebben alles zelf in handen, waar nodig kunnen wij ondersteunen en zorgen voor de reclame onder de ruim 400 volgers op onze facebook-pagina.

    Dus bombastisch was zeker niet de bedoeling, maar wel trots op het feit dat we slepend en zwevend Nederland dichter tot elkaar (proberen te) brengen.
    Ondertussen zijn er al tientallen IGG-ers, komend uit misschien wel evenveel verenigingen.
    De variëteit aan kisten, vliegvelden en collega's is voor alle bezoekers datgene wat de treffens zo leuk maakt, dus laat je niet weerhouden om een van de treffens te bezoeken en oordeel aansluitend zelf ;)

    Verder zou ik jullie willen vragen het ondewerp niet zwaarder te maken, dan nodig is, als ik me niet vergis gaat het over iets wat we allemaal heel erg leuk vinden, dus zou het jammer zijn dat als men iets, wat zo positief bedoelt, negatief benadert, dank je !
     
    vissermax en serge pot vinden dit leuk.
  15. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Juist. :)
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb samen met Gerben en Bertus ook regelmatig (electro) sleepmeetings georganiseerd, in samenwerking met de clubs.
    Ik zou het ook niet leuk vinden als dan een andere partij met de eer zou gaan strijken.
    Ik ken in bovenstaand verhaal niet de achtergrond maar ik kan me Max zijn reactie voorstellen.

    Het is goed dat er een IGG voor vrijblijvende sleepmeetings is maar mocht iemand anders al veel geregeld hebben om de meeting te organiseren dan zou dat op de IGG website vermeld moeten worden.
    En kijk uit dat er niet te veel meetings komen anders krijg je versnippering en heb je alleen maar kleine meetings met 10 deelnemers of zo en neemt het draagvlak bij clubs om hun veld af te geven ook af.

    Wat me ook weer verbaasd is de bijdrage van 7.95.
    De meetings waar ik deel van uitmaakte als gast of organisator waren altijd gratis en vrijblijvend, de laatste keer heb ik zelfs gebak meegenomen om te vieren dat ik ging stoppen met vliegen.

    Waarom moet er geld gevraagd worden?
    Een website hosten met domeinnaam kan vanaf 20 euro, daar kan de sponsor voor zorgen.
    Een stickertje snijden kan een actief lid gratis doen, materiaal is ook maar iets van 6 euro per meter en daar snij je makkelijk 25 stickers uit.

    Het gaat niet om het geld maar meer om het idee, als mensen geld gaan vragen voor gebakken lucht krijg ik altijd een naar gevoel.

    Gert-Jan
     
    flymax en Jack1970 vinden dit leuk.
  17. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Die 7euro is op geheel vrijwillige bijdrage .
    Die ben je niet verplicht om te betalen .
    bij de andere organisatie moet je gastvlieggeld betalen terwijl je op het veld van een andere club vliegt . En dat vertik ik . Ik betaal al club geld en knvvl.
     
  18. Flyher

    Flyher

    Lid geworden:
    13 okt 2013
    Berichten:
    143
    Goedemorgen Gert-Jan,

    De bijdrage van minder dan een servo, gebruiken we inderdaad voor o.a. de website-hosting, maar met hosting alleen ben je er niet ;) voor dat luttele bedrag doen we die website onderhouden, een facebook-pagina modereren en krijg je inderdaad een leuke sticker. Die sticker bestaat niet alleen uit folie, maar dat zal geen nieuws zijn.
    Die stickers worden verstuurd in een introductiesetje, met daarin enig papierwerk (papierkosten, printkosten, A5-envelop en daarboven op de portokosten van € 1,56). Aansluitend ontvang je ook nieuwsbrieven, die weliswaar per mail verzonden, maar wel gemaakt moeten worden. De clubs ontvangen een leuke herinnering aan het sleeptreffen, ook dat zal gefinancierd moeten worden. Op het jaarlijkse IGG-treffen ( ) zorgen wij dat de slepers in het zonnetje worden gezet voor hun tomeloze inzet, ook hier zijn de nodige euro's mee gemoeid. Dus geen gebakken lucht.....want de talloze uren die we er in steken, zijn hobby, anders zou het een heel slecht betaalde baan zijn ;) en je mag altijd nog zelf kiezen of je wel of niet het initiatief financieel wilt ondersteunen.

    Verder zijn we inderdaad met de organiserende clubs in contact over de meetings, uiteraard om ze op elkaar af te stemmen en waar nodig enige ondersteuning aan te bieden, als je in het verleden meetings hebt georganiseerd weet je hoeveel tijd daarin gaat zitten.

    Het aantal meetings heeft ons ook positief verrast, we wilden rustig beginnen, maar er waren binnen enkele weken al 9 clubs die een sleeptreffen met ons wilde initiëren in 2017.
    Ik vind het top, dat je de moeite hebt genomen onze website te bekijken, want ook daar staat duidelijk vermeld dat alle treffens door de clubs in eigen regie georganiseerd worden, als je doorklikt in de IGG-agenda van het desbetreffende event kom je ook altijd op de website van de organiserende club !
    Ook van de 6 clubs die jaar op de kalender stonden, is er geen enkele keer het verwijt gekomen dat "wij" met de eer zouden strijken, want in de praktijk is dat ook zeer zeker niet het geval. De feedback uit de clubs is tot nu toe zo positief, dat we van alle clubs al te horen hebben gekregen dat we volgend jaar op herhaling gaan.

    Trouwens wel jammer dat je bent gestopt met onze mooie hobby, want het vliegen verbindt toch velen van ons.

    Met vriendelijke groet,
    Herbert
     
  19. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Gert-Jan, je slaat de spijker op z'n kop! Tot nu toe hebben we altijd dit soort treffens georganiseerd zonder elkaar 1 cent te vragen. Nu komt er een nieuwkomer ( die 11 berichten op het forum heeft geplaatst, en nog op geen van de eerder genoemde sleeptreffens aanwezig is geweest) ons vragen om 7,95 voor zijn website waarop ook al sponsors genoemd worden. Bovendien mist de bescheidenheid om te erkennen dat de clubs het echte werk doen, lees bovenstaande Posts er maar op na, oh wat zijn we trots op onze eigen inspanningen.


    Ook de verwijzing naar het VGG zijn volledig misplaatst, want daar werd de website door vrijwilligers onderhouden, liep iedereen altijd met naamkaartjes rond die door Jacob uit eigen zak werden betaald etc.


    Misschien raak ik te snel geïrriteerd als er wijsneuzen mij welkom gaan heten op een treffen waar ik uit vriendschap met een heleboel bekenden sowieso al naar toe ga, en het gevoel wil hebben dat ik bij MVC Nijverdal en Martijn in het bijzonder te gast ben. Voor mij is de lol er in elk geval al lang af, en ik vlieg op 30 september gewoon bij mijn eigen club.
     
    Ariel vindt dit leuk.
  20. Jan Jaap

    Jan Jaap

    Lid geworden:
    16 jul 2009
    Berichten:
    667
    Locatie:
    IJsselmuiden
    Ik zal zorgen dat de Bidule klaar staat.
     
    serge pot, Flyher en flymax vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina