IIC'09 Las Vegas

Zooo,

Na een vlucht van 15 uur zitten we (Martijn van der Heijden en ondergetekende) dan eindelijk in het mooie Las Vegas; echt Amerikaans allemaal, alles kan als je maar geld hebt...haha....

Het evenement is perfect geregeld; super baan, genoeg ruimte om te sleutelen, mooi deelnemersveld en gezellige mensen.

Plaatjes volgen en vanaf morgen is het evenement live te volgen op Home (RC Cars, RC Trucks)

Maandag was de aankomst en het klaarmaken van de sleutelplekken, dinsdag hebben we voor beide klassen (13.5 lipo en 17.5 lipo) twee vrije trainingen gehad en na alle heats ook nog een uur de mogelijkheid om te rijden. De baan is goed te doen, je auto moet alleen wel erg goed in balans zijn.

Vandaag wordt de tweede serie trainingen gereden waarna de kwalificatieheats opnieuw worden ingedeeld naar aanleiding van de drie snelste opeenvolgende ronden van iedere deelnemer. Iedere ochtend is er tussen 06.00 en 06.45 ook nog een mogelijkheid om buiten de heats om te trainen; maar met ruim 200 deelnemers is dit wel krap....

We zijn goed te spreken over de Jaco blue-banden en de nieuwe SpeedPassion 3.0 17.5 is helemaal te gek. De motor voelt erg solide aan en loopt als een zonnetje.

Na de volgende serie meer nieuws.

groeten uit Vegas,

Eric

Inderdaad Eric, is echt allemaal super Amerikaans (taxichauffeur die ons (ongevraagd) een ritje door Vegas doet, en de meter loopt natuurlijk gewoon door. Na 15 uur vliegen wil je gewoon direct naar je hotel).

Maar het is allemaal goed geregeld. Sfeer is prima en er wordt netjes gereden. De nieuwe SP 17,5 is echt goed, en ideaal met de plugs in de motor. Moesten alleen onze regelaar (en de 13,5 motor) aanpassen hierop, maar dat was zo gefixt.
Dan nu de foto's :)

Vegas_001.jpg

Vegas_002.jpg

Vegas_003.jpg

Vegas_004.jpg

Vegas_005.jpg

De grote baas van TOP is er ook. Twee rijen met tafels zijn voor de TOP rijders, deze en die er links van (zie je mij helemaal achteraan zitten, Eric zijn plek is naast me).

Vegas_006.jpg

En afgelopen avond hebben we een diner buffet gehad met alle rijders, daarna moesten we nog even met Scotty op de foto:

Vegas_026.jpg

Morgen volgen meer foto's en misschien een filmpje, videocamera is ook mee. Maar morgenavond hebben we ook een meet and greet met de sponsors (met gratis taco's en bier, dus weet niet of ik in staat ben om wat online te zetten ;)

groeten,
Martijn

Hee Martijn en Eric...echt gaaf dat jullie nu in vegas zitten als ik de mogelijkheid had dan zou ik dat ook weleens mee willen maken...
De baan ligt er ook onwijs mooi bij laat wel weten hoe het allemaal is gegaan daar..
Ik zie jullie anders wel weer als jullie terug zijn hier..en heel veel succes daar in de us of a.

en de groeten aan Scotty....

Groeten

John

Inderdaad John, de baan is echt super vlak (CRC racing carpet, echt ideaal!).
Grip is super en wordt alleen meer door de 1/12, World GT en 1/10 foam. Wij rijden alleen op rubber, maar grip genoeg.
We zullen zeker laten weten hoe het allemaal is gegaan, zullen proberen om s'avonds steeds wat online te zetten met foto's (en miss filmpjes).
En de verhalen zullen zeker komen :)
Eric ligt al lekker te maffen, ik duik ook zo m'n bed in, want is wel elke dag vroeg op, baan is om 6.00 uur open :) , 7.00 uur beginnen de races.

groeten,
Martijn

Hey guys!!! Gaaf hoor dat jullie er zitten, ben best een beetje jaloers. Misschien volgend jaar ga ik ook. Doe Scotty idd maar de groeten en maak er een mooie race van daar. Keep posting pictures & videos!!!

SUCCES!!!

Hoi Erik,

Succes daar en doe je best.

PS: de regelaar loopt als een tierelier..... 80km+ :-) neem ook nog effe 2 lipo's mee die in mijn Swift passen...........gaan met de MACH indoor ook met lipo rijden...

Hey Martijn en Erik,

Onwijs veel succes daar! Ben benieuwd!

Wat ik me afvroeg: Hoe is dat gegaan met de spullen in het vliegtuig. Lijkt me dat de Xray scan behoorlijk op hol slaat van alle elektronica :D

Groet Robert

Martijn en Erik: SUPER!
Leuk om te lezen en ben erg benieuwd naar jullie verdere ervaringen! Al een gokje gewaagd? :-)

SUCCES!!!

Hoi Erik,

Succes daar en doe je best.

PS: de regelaar loopt als een tierelier..... 80km+ :-) neem ook nog effe 2 lipo's mee die in mijn Swift passen...........gaan met de MACH indoor ook met lipo rijden...

Helemaal goed, ik heb de lipo's al klaar liggen voor je.......

groeten,

Eric

Hey Martijn en Erik,

Onwijs veel succes daar! Ben benieuwd!

Wat ik me afvroeg: Hoe is dat gegaan met de spullen in het vliegtuig. Lijkt me dat de Xray scan behoorlijk op hol slaat van alle elektronica :D

Groet Robert

Dank, de spullen zaten in een koffer en die ging redelijk door de scan; auto's en zenders hadden we in de handbagage en die moest af en toe even uitgelegd worden.....maar verder ging het prima zo.

groet,

Eric

Eerste echte training in de 17.5 lipo-klasse:

Martijn 38e en Eric 23e; niet slecht in een veld met 68 gekke Amerikanen.....

Nu naar de 13.5 klasse, iets lastiger omdat de snelheid een stuk hoger ligt en setup dus erg belangrijk is....

We houden jullie op de hoogte

Eric

Net op de livestream Eric en Martijn even zien rijden. Beide in dezelfde heat! Kwamen aardig rond! Volgens mij Eric 4e in de heat en Martijn 6e...

Op live video via Scotty de mannen ff aangemoedigd. Scotty schreeuwend door de zaal.. :-)

Mannen, bedankt voor de aanmoedigingen; Scotty riep het inderdaad gelijk door de hal heen.....haha.....even Holland op de kaart zetten:-)

De tweede serie 17.5 ging ook goed, zitten bij de eerste 40 en dus niet helemaal tussen de allerlangzaamste, Martijn is 42e en ik was 29e, misschien wel een C-finale mogelijk???......De 13.5 is een ander verhaal, daar is een plekje bij de eerste 50 al een superprestatie. Morgen ga ik met een nieuwe Photon en een nieuwe Tekin proberen nog wat harder te gaan. Heb een goede 13.5 setup van Randy Pike gekregen dus wie weet....

Vanavond een sponsormeeting gehad in de zaal tegenover de baan; alle sponsors van het evenement hadden daar een presentatie van hun producten en je kon er lekker met iedereen even babbelen; TOP-ontwerper Josh Cyrul gesproken, Tekin-fanaat Randy Pike, Andy Moore bleek ook een gewoon mens en alle andere RC-grootheden zoals Barry Baker, Ronald Volker, Paul Lemieux en vele andere liepen daar gewoon relaxed in het wild rond....

Het is nu woensdagavond 2200 uur en wij gaan pitten, jullie worden net wakker....haha.....dus over een uurtje of acht meer IIC-nieuws.

groet,

Eric en Martijn

Zo, weer een dag Vegas erop zitten. We zitten helemaal in het ritme hier, bijna tot geen last van een jetlag gehad, dus gewoon ideaal.

Vandaag ging het weer beter, nog niet helemaal super maar heb nu weer wat aan de auto veranderd, denk dat dat veel beter tot goed gaat.
De wijze van kwalificeren gaat wel wat anders als bij ons Op de site Home (RC Cars, RC Trucks) staat het verkeerd, want het volgende wordt aangehouden:
De drie achtereenvolgende snelste ronden (van alle kwalies) wordt aangehouden voor je finale indeling, dus niet zoals bij ons de meeste ronde in de minste tijd. Wel een leuke kwalificatie manier, maar we hadden vandaag weer hetzelfde probleem, je rijdt twee ronden goed en tijdens de derde wordt je of van de baan gebeukt of je komt een langzamere rijder tegen die op de raarste plekken stil gaat staan, dus je derde ronde is weer (veel) langzamer.
Maar goed, morgen en overmorgen de kwalies, die worden opnieuw ingedeeld op basis van de trainingen van de afgelopen dagen. Dus je komt bij meer gelijke tegenstanders te staan zodat je lekkerder je eigen ronden kan rijden.

Vanavond hadden we sponsor meeting met taco's en gratis bier! Toch niet helemaal het bier wat we in Nederland gewend zijn (haha) maar na twee halve liters begon het toch te smaken en gingen we gewoon door ( ;) ). Even gebabbeld met twee gasten die uit Brazilië kwamen. Die hadden al wel gegokt (poker gespeeld) en de één had zijn terugreis al wel terug verdiend..... (misschien toch ook maar even een gokje wagen.......).

Dan hier nog even een paar foto's van de nieuwe 17,5 motor van SpeedPassion. Echt een super motor die niet veel onderdoet voor een 13,5 (uitgezonderd top op rechte stuk).

Vegas_033.jpg

Vegas_034.jpg

Vegas_036.jpg

Zo, het is hier nu half elf. Ben redelijk verrot, dus duik ik lekker m'n bed in. Eric duikt nog even achter de laptop (vanavond is het even omgedraaid, haha).

Meer nieuws morgen. Houdt de website Home (RC Cars, RC Trucks) in de gaten voor wat betreft in welke races we zitten morgen, want ze zijn opnieuw ingedeeld....
Kunnen jullie ons weer live volgen :)

See you!

Martijn

Eric, Kun je mij de setup van Randy door mailen?
Zo te zien is de nieuwe speedpassion motor gelijk aan de nieuwe mod motoren.
Ze zien er goed uit.
Rijden ze ook beter dan de oude motoren?

Back