ijsbreker de walrus

hoi allemaal

ik ben opzoek naar de tekeningen van de ijsbreeken de walrus een andere mag ook als die maar even lang is
IJsbreker Walvis deze bedoel ik dus.

en ik heb nog een speed 500 van graupner 7.2V is dat genoeg voor zo'n ijsbreeker?

grt alex

walvis

goeden avond.

Je moet eens in IJmuiden gaan kijken,achter bij de hoogovens,want daar
heb ik het schip het laatste gezien.
misschien kan je daar wijzer worden.

Alex,

Heb je al eens geprobeert kontakt te leggen met de eigenaar/beheerder?
Op de site die je aangeeft staat een e-mail adres. Even mailen en uitleggen wat je wilt. Niet geschoten is altijd mis.

Het is de bedoeling het schip te behouden en de historie te duiden. Wellicht een mooie kans voor je om een model toe te voegen.

Succes,

Wim

kijk dit andwoord kreeg ik terug:

Jou vraag ,daar heb ik over zitten denken ,waarom ,Er zijn vele mensen die mij dit gevraagd hebben en geen een heeft hem gemaakt.
Ik heb een on afgebouwd model hier staan van 1.20 M van de enige man die hem werkelijk ging maken maar hij kwam teoverlijden ,dus staat hij hier in het stuurhuis.
Ik heb al zoveel spanten plannen afgegeven en blauw drukken maar ik heb nooit meer wat gehoord dus ik sta er huiverig tegen over.
Maak me maar gek

hier leid ik uit af dat er al het een en ander gebouwt of teminste half geboud moet zijn
en dat er ook al genoeg tekeningen moeten zijn (maar waar???)

alex

Alex,

Hij vraagt je zelf:
Maak me maar gek
Dus:
Stuur hem een gemotiveerde reply waarin je aangeeft dat je het model echt wilt bouwen.
Het mooiste is wanneer je hem ook nog voorbeelden kunt laten zien van eerdere projecten. Wellicht ook een project van iets waar geen bouwpakket van is?

Met andere woorden (en ik begrijp de schipper ook wel)
Maak hem gek en overtuig hem van je plannen!

Succes,

Wim

ps:
Het is mij ook gelukt informatie van een origineel schip te krijgen. Maar ja, ik had dan ook een "kruiwagen".
Ondanks dat heb ik het schip bezocht en er honderden foto's gemaakt. Ook heb ik een weekend meegevaren. Ik heb toen nog vele foto's kunnen maken. (En toch heb ik nog te weinig info. Moet dus nogmaals een bezoekje brengen aan Harlingen, alwaar ze ligt.

kijk dit andwoord kreeg ik terug:

Jou vraag ,daar heb ik over zitten denken ,waarom ,Er zijn vele mensen die mij dit gevraagd hebben en geen een heeft hem gemaakt.
Ik heb een on afgebouwd model hier staan van 1.20 M van de enige man die hem werkelijk ging maken maar hij kwam teoverlijden ,dus staat hij hier in het stuurhuis.
Ik heb al zoveel spanten plannen afgegeven en blauw drukken maar ik heb nooit meer wat gehoord dus ik sta er huiverig tegen over.
Maak me maar gek

hier leid ik uit af dat er al het een en ander gebouwt of teminste half geboud moet zijn
en dat er ook al genoeg tekeningen moeten zijn (maar waar???)

alex

Ik denk dat het terecht was dat deze man huiverde, of niet?

Mvg Pascal.

Back