IJsselmeerpaling op Mooiberg

en twee kapotte DLG's....

Dat was me weer een avondje zwiepen zeg....

Huey, ik en Snoopey...lekker ondergaand zonnetje..wel de wind uit de verkeerde hoek..mgoed. Alles mooi en wel, de een neemt wat biertjes mee, de ander ijsselmeerpaling...
Je moet wat :D.

Tging allemaal goed tot de laatste zwiep. Ik wilde eigenlijk al stoppen, maar met het cammetje op de ballo dacht ik ...nog eentje dan. Wel ff checken of Huey of snoopy niet in mn zwiepbaan zit....nee dat was (dacht ik net) niet het geval.

Ik maak een mooi zwiep, niet eens zo hard....en KRAK !!!!!!!....en voor mn voeten staan er ineens een tantalus en een ballo rechtop in de grond.

Je raad het al....mn timing had niet slechter kunnen zijn, ik zwiepte mn ballo precies in de tantalus van Huey. :hammer: :hammer:

Mijn vleugeltje is volgens mij niet te repareren, die van Huey gelukkig wel...al is het wel weer vette pech hoor. Mgoed. Het hoort erbij. Na de vakantie druk aan de slag met tantalusvleugeltjes baggen. We hebben de spullen en kennis in huis.

Anders op zoek naar een vleugeltje wat past op mn turborompje. Dit vleugeltje wordt denk ik een nieuwe mini :D

foto+1.JPG

foto+2.JPG

Laatst bewerkt:
Sja, dat was me wat zeg..... Net mijn rompje gefixt met hulp van Jeroen (lees: Jeroen heeft de romp van mijn Tantalus gefixt, 1000 x dank ...!) dus met een licht briesje wat handstartjes gedaan vanavond. Hier en daar wat instellingen aangepast, en de Tantalus was weer als vanouds ! Maar, wind verkeerd, rollend over de Mooiberg dus toen ik wist dat mijn kist zaterdag in Assen weer inzetbaar was, gestopt met vliegen. Heerlijk met Franck en Steven zitten ouweh..... over dlg-en, vliegen, en wat al niet meer. Toen dat moment....nagenoeg dead air, Steven wilde ff sturen met de Tantalus, geen probleem. Maar toch wilde ik hem zelf landen. Dus ik neem de zender over en stuur een circuitje in....KRAK ! Franck gooit zo zijn Ballo in mijn net gefixte T8...... F..k !!!

Zoiets doe je niet expres, dus wat dat betreft absoluut geen hard feelings naar Franck; we kennen elkaar goed en ik heb 'm hoog zitten. Maar wat een pech ! Franck z'n vleugel aan gort, de Tantalus vleugel wat schade aan de neuslijst en op een paar plekken is het laminaat los van het schuim. Redelijk makkelijk te repareren, maar moet wel nog ff snel voor zaterdag ! Eigenlijk wonderbaarlijk hoe mijn kist uit die mid-air gekomen is, als je ziet hoe de Ballo er aan toe is....toch zonde hoor !

Anyway, ben blij dat me dit met Franck overkomt. Want da's nog steeds een fijne MBV !

Ohhhh mannen wat een pech!!!!

Kan gebeuren Franck!!!dit kan je alleen voorkomen door alleen te gaan vliegen en dat is weer niet gezellig!!! Dus helaas vroeg of laat part of the deal!

Maar wel echt ruk!

Tjonge jonge. Wat balen mannen.
Hopelijk krijgt Franck de DLG nog vliegend voor Assen. Zo te lezen Huey is het nog te doen de reparatie; gelukkig!

Gaat niet lukken dwarswind.....(kan prive ook niet :D)

Donderdag gaan we Huey tantalus plakken, dus die is van de partij ! (als ik mn werkhok opgeruimd krijg :D)

Ja, dat was echt een naar ongeluk! Ik hoor nog de "krak"! :(

Hoe groot is de kans dat je in zo'n groot luchtruim precies elkaar raakt! Dat is echt vette pech!:-? Ik hoop, dat, als ik de volgende keer erbij ben, geen brokken ga meemaken! Heb nu genoeg pech gezien...

De paling was trouwens super lekker, Frank! (bierjes ook;-)

Bart super veel succes zaterdag (met je gerepareerde) Tantalus! Wat vliegt die kist lekker!:cool:

Hey Franco :D....de ligger is niet door, en eerlijk gezegd, ik heb net nog even gekeken,.....tis nog wel te fixen...moet wel wat carbonweefsel bestellen.

En daarom vlieg ik heerlijk alleen altijd mn eigen schuld :) sterkte jongens!

Moet je vooral blijven doen...ik doe dat niet, en loop het risico op schade dan maar.

Remie vliegen is ok,zwiepen met zwiepmaten is werkelijk iets geweldigs *3.

Morgenmiddag ga ik lekker samen zwiepen met DLG snoopy. En weet je...daar kijk ik nu al naar uit.

Laatst bewerkt:
Potverdikkie ! ....vort Frans! Je kan niet mbf-en en bouwen tegelijk ! :D Focus !

Ik zit de hele dag te F5 - en :D

btw...ik heb van een aantal mbf dlg-er spulletjes opgestuurd gekregen om de ballo te reparen.....ik bedoel maar!

Laatst bewerkt:
Lol als ik gezond was en geld teveel zou hebben vloog ik mee heheh maareh goed om te horen dat jullie dr plezier in hebben suc6 oja filmpje maken want je wilt toch niet dat we een eventuele crash niet kunnen meebeleven :P

Tjonge jonge. Wat balen mannen.
Hopelijk krijgt Franck de DLG nog vliegend voor Assen. Zo te lezen Huey is het nog te doen de reparatie; gelukkig!

Dat is ie. Huey is langs mbv jeroen geweest voor advies voor reparatie, en afgelopen donderdag hebben we samen de tantalus gefixed |(tenminste, huey heeft het meeste werk gedaan)

delaminatie met epoxy en spuitje hersteld

foto+2.JPG

daarna persen met mylar en sponsjes

foto+3.JPG

middendeel vleugel (dr zat een knikje in) ingespoten met epoxy (met spuitje) en een stukje spread tow, van jeroen gekregen, erover geplakt + mylar + sponsjes + persen

foto+1.JPG

[24 uur later] De fix is perrrrrrfect gelukt begrijp ik van Huey (hij moet maar ff een foto posten) Morgen vliegt deze tantalus gewoon op NK Assen !!!

En zoals vincent zegt...geplakte kisten vliegen beter !! ...en volgens mij heeft ie nog gelijk ook :D....

Tantalus forever !!!

Laatst bewerkt:
DAT ziet er nog eens goed uit! En ik zal de sponsjes onthouden. Is een goeie om herstel te doen en lokaal gelijkmatig aan te drukken. Heb nog veel te leren zie ik al..

Groet

idd Marky, en leren dat is wat wij ook doen..en we zijn al een heel end denk ik soms :D

vandaag met snoopy zn libelle gefixed...tenminste...tmeeste werk heeft ie zelf gedaan.

roertje...zwak punt...koolstof streepje erop

foto+1.JPG

Vleugelbevestiging....mucho zwak punt. Epoxy erin en glasje+carbonnetje

foto+1.JPG

mylartje van de action erover + vleugel vastschroeven. wel wat blue band in de gaatjes van de vleugel...anders zit straks je vleugel vast.

foto+2.JPG

resultaat 3 uur later (met 30 graden hard die epoxy als een dolle) ....strakke vleugelbevestiging !!

foto+2.JPG

peg vastplakken met een rondje 25 grams glas + epoxy...

foto+3.JPG

Laatst bewerkt:
en na het plakken ff lekker samen zwiepen met je blote poten in het gras.

_MG_6885.jpg

dat noemden ze vroeger het paradijs.

....en zo ist dan maar.

Laatst bewerkt:
Back