ik ben helemaal nieuw

• Topicstarter Topicstarter max_vd_sijp
  • Startdatum Startdatum
M

max_vd_sijp

Guest
hallo allemaal,

ik ben max, 14 jaar, k woon in hilversum, en wil beginnen met modelvliegen van heli's. alle tips zijn welkom. waarmee moet ik beginnen? is d skywatcher een goed model? MOET je les, nee? is het dan moeilijk om zelf te lere? hoe moet j d eerste keren vliegen? zijn er echt crashbestendige heli's? welke? waar moet ik d'r een kope? 2de hands-sites??? alles is welkom.

Max,

Als je slim bent ga je eerst even buurten bij een modelvliegclub.

dit om alles te zien en je te laten informeren

je kan ook de zoek functie gebruiken. zoeken op dragonfly e-sky hummingbird enz. enz.

PS: de skywatcher is niet geschikt om te leren heli vliegen zoek daar ook maar eens op.

Voor een goedkope complete microheli set betaal je ongeveer €100-150 + nog reparatie kosten van de crashes.

Micro heli's vliegen is NIET makkelijk. het kost veel tijd en oefenen voor je een beetje rond kan vliegen, maar het is wel een heel leuke hobby als je doorzettingsvermogen hebt

Eindelijk eens een (toekomstige) modelvlieger in de buurt!
Ben er nog niet veel tegengekomen uit omgeving Hilversum-Baarn-Soest-Amersfoort!

Ik ben ook begonnen met een microheli, is lekker moeilijk, en niet al te duur met crashen e.d.
Onder microheli's verstaan de meesten heli's met een diameter tot 75 cm(toch?)

Voor grotere heli's ben je al gauw meer als 700 euro kwijt, en hebben aardig wat randapparatuur nodig;
duurdere zender, startbijnodigheden voor nitromethanol/benzineheli's, en dure accu's voor elektro's.

Ook is een simulator leuk om de reflexen te oefenen, en de basis van het besturen van modelheli's en vliegtuigen door te krijgen.
FMS is gratis, zoek er maar eens naar met google. Voor het realistisch vliegen kom je bij betaalde sims als Reflex XTR, Realflight G2/G3 of Aerofly Pro Deluxe.

Door wat steekwoorden bij de zoekfunctie van het forum in te voeren, vind je heel informatie en leeswerk :wink:

Groetjes, Geoffrey 8)

ik heb een tip voor u
ga eens naar een club bij u in de buurt en vraag of daar iemand een flightsimulator(voor modelbouw) heeft voor op de pc omdat je wilt beginne met vliegen want heli's zijn redelijk moeilijk
grtzz appy from belgium

idd ik denk dat je ook beter in een club ga, ik zit zelf nog niet in een club maar dat komt nog :wink:
zeker voor heli want dat is toch moeilijker te besturen dan een vliegtuig.

Grtz

En je kan altijd nog les volgen bij Ikarus ofzo...

Lol, nee hoor, niet doen... Ik heb dat deze morgen gelezen in hun catalogus en 300 + euros voor 2 dagen rc heli- les vind ik belachelijk.
Je leert het toch pas als je er zelf actief mee bezig bent.

Naar een club gaan is zeker belangrijk, tenzij je een microheli wilt en je vliegtuigen gewoon bent... dan kan je het op je eigen leren (zo ken ik er).

Maar als je nog nooit gevlogen hebt---> club &/of Simulator

mario zei:
... Lol, nee hoor, niet doen... Ik heb dat deze morgen gelezen in hun catalogus en 300 + euros voor 2 dagen rc heli- les vind ik belachelijk. Je leert het toch pas als je er zelf actief mee bezig bent....
Waarom belachelijk? Je denkt hopelijk toch niet dat de cursusssen bij Ikarus schriftelijke zijn ;) ? Volgens dezelfde redenering zou autorijles ook niet nodig zijn, sterker nog, geen enkele vorm van les, instructie, school of cursus zou zin hebben. (Ik hoor de kinderen al juichen :))

Ron,

de les is wel interessant, maar voor schoolgaande jeugd is 300 eur wel veel (aangezien Max 14 is).

Als je dan die 2 dagen gedaan hebt, dan ken je de basis misschien, maar vliegskills opbouwen doe je alleen door regelmatig te vliegen en niet een spoedcursus waarbij je 7 uur per dag aan de zender staat.

Daarom denk ik dat bij een club gaan zoiezo het beste is...

Maar juichen zou ik toch ook als ik oppeens ni meer naar school moest.... lol...

Eindelijk eens een (toekomstige) modelvlieger in de buurt!
Ben er nog niet veel tegengekomen uit omgeving Hilversum-Baarn-Soest-Amersfoort!

hoho is woudenberg niet vlak bij amersfoort dan :P

Back