ik ben nieuw dus excuses als ik het verkeerd aanpak.

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door dylan, 11 mrt 2018.

  1. dylan

    dylan

    Lid geworden:
    11 mrt 2018
    Berichten:
    13
    Locatie:
    amsterdam
    hallo ,

    ik ben dylan en heb ook 2 modelbouw auto's waaronder de baja 5b en een reely 4wd touringcar met 540 speedmachine elektromotor.

    nu gaat het mij om het volgende en dat is de electro motor.
    alleereerst ben ik heel lang uit deze hobby dus ben alles beetje verleerd.
    ik wil graag weten waar je onderdelen etc kan verkrijgen voor zulke auto's en dan heb ik het meer over veren velgen banden kappen ( elektromotoren ) lichten etc om hem beetje op te knappen

    nu is mijn vraag ik wil graag dat die sneller gaat maar ik heb dus geen idee of der een borsteloze motor in zit of die brushed motor..
    en waar moet ik opleten als ik dat ga veranderen , en wat raden jullie mij aan om te doen en wat moet ik allemaal aanpassen als ik dat wil ga doen.. bijvoorbeeld de vertanding of de regelaar die aangepast moet worden etc.

    ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken dus hoop graag dat iemand hier mij even een duidelijk beeld kan geven en mij wat informatie kan geven.
    want ik wil me dus weer erin gaan verdiepen in deze hobby.
     
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Mss je topic titel veranderen naar iets meer on topic als begin.
    Post eens een fotootje van je motor. Als deze veranderd wordt van brushed naar brushless moet je ook de regelaar vervangen. Vertanding hangt wat af van de auto, motor enz.
    Als je een modelbouwzaak in je buurt hebt, ga daar alvast eens langs. Online heb je heel wat webshops.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2018
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    HPI kun je bij vrijwel elke modelbouwzaak bestellen, met Reely zit je als ik het goed heb vast aan Conrad.
    Volgens mij hebben ze wel eens namaak chassis, als je weet waarvan ze het namaken kun je ook de originele onderdelen bestellen.
    De makkelijkste manier om brushed en brushless van elkaar te onderscheiden is door het aantal draden tussen de regelaar en de motor te tellen.
    Bij brushed zijn dit er twee, bij brushless 3 met soms een extra bundeltje kabels erbij, dat is voor sensoren.
     

Deel Deze Pagina