ik ben nieuw hier

• Topicstarter Topicstarter thijs22
  • Startdatum Startdatum
T

thijs22

Guest
hallo alle maal ik wil me even voor stellen

ik ben thijs 24 jaar en ik wil graag met een heli willen beginnen

ik heb er net een ge zien wat me nu wel even leuk lijkt om er mee te beginnen het gaat over de ( Reely dubbelrotorheli "Lama 3" (R2F) )

ik weet niet over iemand met die heli bekent is het lijkt mij wel wat leuks om te mee te trainen de eerste paar jaar tot dat ik het onder de knie ga krijgen om hem in de lucht te houden ik ben nu op de pc bezig met de rc-flugsimulator

dus ik hoop dat dit een goeie aan koop zou zijn ik kan er niet echt veel over vinden op het internet .
groeten Thijs

ik ben me al lekker aan het inlezen op het forum over hoe en wat .

Hallo, welkom op het forum,
De heli is leuk, maar er zijn niet goed reserve onderdelen voor te krijgen. Qualitatief zou ik u eerder verwijzen naar RC Modelbouw & Innovatieve-Gadgets - V-Nix om u te orienteren. Er staan meer dubbel rotors...of co-axiaal heli's. Die zijn prima om mee te beginnen. Beter nog is het om te beginnen met een simulator. Er zijn gratis sims waar een 25euro afstandsbedineing net als een soort joystick op kan worden aan gesloten. Als u crasht in de sim kost het niks behalve tijd en heeft u de kosten van de sim er al uit. Beter nog is het om te investeren in een goede sim zoals phoenix of realflight (RealFlight R/C Flight Simulator - The most realistic recreation of R/C flight ever!™)
Zorg in ieder geval dat als je een heli koopt dat óf iemand je kan leren vliegen, óf dat je een sim koopt om veilig te oeffenen!
Een e-sky lama v3 of 4 is volledig te upgraden naar een zo goed als crashproof oeffen heli'tje, en er zijn overal véél verschillende onderdelen en upgrades voor te krijgen. Hij is ook co-axiaal en dus blijft hij uit zichzelf met de bovenkant boven als hij vliegt :D
Kies ook voor het nieuwe besturings systeem, 2.4GHz dan heb je ook geen last van storingen :)
Groeten Jakko

Voor vragen kun je altijd een pb sturen.

oke be dankt voor de info ik heb hem bij conrat ge zien daar kan je nog alle onder dellen krijgen zeg maar ik ben nog aan het ront kijkken en noem maar op deeze trok mij wel aan om dat hij niet zo duur is om er mee te beginen en zo wil het eerst binnen doen en ik heb ok al een pc rc flugsimulator om te trainen zeg maar moed aleen nog kijkken of er bij utrecht een klup is waar ik is kan gaan kijkken dat lijkt me ok wel leuk

be dankt voor je atvies al vast gr thijs

Een Esky lama is inderdaad wel aan te bevelen. Volop spare parts voor te krijgen. Ook krijg je bij de heli een kabeltje + software om op de PC te oefenen.
Reely is een merk dat enkel door Conrad verkocht wordt, en dus zit je ook aan Conrad vast voor onderdelen. Heeft deze het niet op voorraad, zit je met de gebakken peren.

Een beetje taalgebruik wordt trouwens wel op prijs gesteld, ik kan begrijpen dat je misschien dyslectie hebt; maar dat hoeft je er nog niet van te weerhouden een beetje moeite te doen voor je zinsopbouw. Dit is namelijk wel heel erg.

Anderzijds, welkom op modelbouwforum.

Welkom Thijs,

Hier zul je ook veel aan hebben als starter....althans ik wel in ieder geval.

RC Helicopters How To Fly Video Series

Als je gediciplineerd leert scheelt het je een hoop geld aan crashes of misschien zelfs zo dat je de heli op zolder gooit en nooit meer oppakt ;)

Ben zelf aan het leren met me zoontje op de Lama V4.....bevalt prima om de basis even te pakken te krijgen...richting gevoel en stick gevoel...daarna kijken we wel weer wat het word.

Succes. gr Ricardo

Hallo allemaal ik heb dan van daag me lama V3 binnen gekregen

Ik heb er mee ge vlogen ik kreeg hem wel van de grond af maar toen kwam hij te hart neer en zijn me bovenbladen ge broken en ge scheurt dus nu maar nieuwe koppen haha maar het is echt een leuk iets om mee bezig te zijn tot nu maar ik ben aan het rond kijken of er in de buurt van utrecht een vlieg klup is waar ik is kan gaan kijken

En iedereen bedankt voor het rengeren

Groeten Thijs

oei haha zal zeker niet je laatste crash zijn ;)

Had je geen trainingskruis eronder?

nee die heb ik nog niet hahaha maar heb er nu andere op ge daan en hij werkt weer ik ben nu voor een clup aan het kijkken maar kan niet echt wat vinden hier in utrecht maar zouw wel goed komen denk ik gr thijs

Koop een goede simulator en oefen uren! Dat is de beste tip die ik je kan geven.

Phoenix kan ik echt aanbevelen.
Als totale newbie heb ik totaal zelfstandig leren vliegen.
Ondertussen lukt het al aardig in het echt en heb ik nog geen enkele crash gehad. Eigenlijk heb ik nog niks van schade gehad, dit mede dankzij Phoenix!

Anders moet je mijn challenge maar eens doorlezen, het linkje staat in m'n handtekening.

Veel succes met het vliegen!

oei haha zal zeker niet je laatste crash zijn ;)

Had je geen trainingskruis eronder?

ey ik heb net een trainingskruis besteld .

en ik kwam er net achter dat me tuimelschijf los raakt als ik stuur zeg maar en dat heb ik ok weer op gelost hoop ik om dat ding laager te seten waar door er minder trek kracht op komt ofis dat niet goed hij blijft nu wel zitten haha anders haal ik daar ok een andere voor

groeten thijs

Ik weet nog dat ik een trainingkruis kocht, kostte me 15 euro of zo. Zonde van het geld want was zo gammel als wat.

Als je een beetje spul thuis hebt liggen kan je een vele betere zelf maken.
Pak een beetje 2 grote sate-sticks, of een soortgelijke maat. Vliegers hebben vaak ook van die plastic holle buisjes die zijn ideaal daarvoor.

En op de uiteinden van die stokjes moet je een balletje of iets zachts lijmen / prikken. Daarvoor zou je een spons, of schuursponsje op maat kunnen knippen. Pingpong balletjes kan je ook doen...

Vervolgens bindje die 2 stokken als een kruis onder je heli, wel op de landing skids, niet eronder. En dit doe je met een elastiek.

Ik zal je wel vast verklappen, als zo'n kruis gebruikt zelfgemaakt/of gekocht. Dan kan het zijn dat hij zeer gevoelig wordt voor wind en andere rare problemen opduiken. Dus ik zou echt aanraden om zo snel mogelijk zonder te doen.

(je moet effe in je oren knopen dat bij iedere heli landing, dat als je de grond gaat raken/landen, niet het moment is dat je binnen bent. Het sturen gaat gewoon door totdat je geen lift meer hebt in je bladen.) En dit is waar het kruis wel helpt, zodra je de grond raakt ben je klaar.

May the force be with u

Back