ik ben nieuw hier

Beste rc freaks .
Ik ben René 26 jaar en heb een rc auto .
Nu ben ik gefacineerd door de airwolf Chopper en heb al veel gegoogled en youtube nu zie ik vaak dat er een t-rex 450 word gebruikt in een airwolf buiten kant .Nu heb ik geen ervaring met heli vliegen en vraag mij af of ik dat snel onder de knie zou hebben of dat dat voor een beginner een te moeilijke is.Ik zie ook dat er meerdere t-rex 450 sport enz kan iemand mij het verschil uitleggen .En dan nog een vraag die t-rex word geleverd zonder afstandsbesturing wat is een beetje goeie afstandsbediening waar mee je ook nog het landings gestel mee kan bedienen Alvast bedankt :D

Heli's zijn echt niet makkelijk te vliegen. Heb zelf ook ooit is een poging gewaagd om te vliegen maar was niet z'n succes. Ik zou aanraden een 2e hands beginners heli en dan effe lekker oefenen. hier moet je meer dan 50 uur in steken wil je echt een beetje kunnen vliegen. Succes

Zie 't zo dat tgv 't draaien van de rotor er een bal van lucht onder de heli op gebouwd wordt.
De heli wil dan constant van de bal afglijden in alle richtingenen jij moet dat dan mbv 2 sticks tegen gaan.............

Gr.Tino

Zie 't zo dat tgv 't draaien van de rotor er een bal van lucht onder de heli op gebouwd wordt.
De heli wil dan constant van de bal afglijden in alle richtingenen jij moet dat dan mbv 2 sticks* tegen gaan.............

Gr.Tino

*Hij bedoelt 2 sticks, 4 functies. .;)

Maar als je 't eenmaal onder de knie hebt................

Dan.........wil je echt niets anders meer!!
Heerlijke hobby die de nodige tijd, energie en frustratie ten behoeve van heli-probleempjes met zich meebrengt.(als een rode draad door de hobby heen)
Maar onder de streep het driedubbel dik en dwars waard is om te doen.
Het mag denk ik wel wat in je bloed zitten dat helivirus, want het gros van de kandidaten die met deze machtige hobby beginnen houden er door persoonlijke redenen na een tijdje vaak mee op.
Ik heb veel gasten zien beginnen met heli's en ook heel wat weer zie gaan en stoppen.
Echt een hobby voor de doorzetter dus.
En dan komen op de langere termijn de 'echte' bovendrijven..............
Tja.........kan er helaas niets anders van bakken.
Vr Gr E

Simmen op de PC is altijd een aanwinst.
Persoonlijk ben ik geen simmer en vind het 'leren' vliegen in het echie met een heli veel leuker.
Maar........ben me bewust van de de snellere leercurve kunnen hebben als men simt.
Dat het heli vliegen in je bloed zit of niet kom je snel genoeg achter.
Je hoeft jezelf na een tijdje bezig te zijn met heli's alleen even goed diep in de ogen aan te kijken in de spiegel tijdens of na het tandenpoetsen.
Een ieder kent zichzelf en weet van zichzelf of hij/zij ermee door gaat of niet.
De losse flodders haken snel genoeg af.
Duik er maar eens diep in zou ik zeggen en veel lezen op het Internet omtrend modelbouw heli's is echt zeer nuttig.
Je hoeft straks echt niet het wiel zelf uit te zoeken.
Zovelen zijn jou al voorgegaan met de nodige problemen op heli gebied.
Veel plezier in de hobby.
Kan je zeggen dat het echt eindeloos leuk kan zijn deze hobby.
En ik vlieg al bijna 6 jaartjes dagelijks met mijn heli's. (Micro voor binnen, groter voor buiten)
Vr Gr E

Back