Ik ben op zoek naar niet glanzende vernis?

Ik wil mijn hangar 9 spitfire in de vernis zetten. Dit ten eerste op de bespanning beter te beschermen.

Nu kan ik overal fuel-bestendige blinkende vernis vinden maarik ben op zoek naar een niet blinkende vernis in spuitbus-moet fuel bestendig zijn.

Kan iemand mij zeggen waar ik dit kan vinden?

bij 2K lak kan je een addetief doen die mat maakt.
oa house of colour (zeer goede lak!!) heeft een addetief voor lak mat te maken (flattening agent FA01)

lion art heeft alle lak en advies over house of colour.
ik denk dat hij ook wel kleine verpakkingen kan leveren als je dat vraagt.

Lion-Art shop

2K Extron

Uiteindelijke zoektocht opgegeven voor niet glanzende vernis.

Ik heb vandaag de bestelde 2 componenten vernis ontvangen.

Ik heb hier geen ervaring mee, giet ik beide potjes bij elkaar en direct aanbrengen? Het is een busje van 250 ml, zou ik hier een volledig vliegtuig met kunnen schilderen?

alvast dank voor de hulp.

is de vernis in verhouding geleverd ???

erg belangrijk.

anders 2 delen lak op 1 deel harder en verdunnen naar gelang

2 componentenlak schilderen :confused:

Dat wordt een hopeloze mislukking denk ik.

Die lak moet je spuiten en met een toevoeging kun je hem ook nog eens mat maken.

Voor de modelschepen heb je kleine potjes vernis van het merk Nelson, bestaat in glanzend, mat en satijn.

voor een paar tientjes kun je de kist ook gewoon netjes in de matte blanke lak laten spuiten,,,erop schilderen wordt niks..zonde van de dure hous of kolor die je erop smeert..
elk lak merk heeft wel matte blanke lak..

2 k lak

Bij Hobby-in vertelde ze me dat je deze brandstofbestendige vernis met borstel en rol kon aanbrengen. Ik heb de uitrusting en de ervaring niet om verf te spuiten.

Als ik deze niet met een rol of borstel kan aanbrengen. Is er iemand die mijn spitfire wil/kan spuiten?

Geef eens in je avatar ( of je profiel) het dorp of stad waar je woont op, scheelt al weer enkele vragen................

Stevo