Ik ben op zoek naar niet glanzende vernis?

Ik wil mijn hangar 9 spitfire in de vernis zetten. Dit ten eerste op de bespanning beter te beschermen.

Nu kan ik overal fuel-bestendige blinkende vernis vinden maarik ben op zoek naar een niet blinkende vernis in spuitbus-moet fuel bestendig zijn.

Kan iemand mij zeggen waar ik dit kan vinden?

bij 2K lak kan je een addetief doen die mat maakt.
oa house of colour (zeer goede lak!!) heeft een addetief voor lak mat te maken (flattening agent FA01)

lion art heeft alle lak en advies over house of colour.
ik denk dat hij ook wel kleine verpakkingen kan leveren als je dat vraagt.

Lion-Art shop

2K Extron

Uiteindelijke zoektocht opgegeven voor niet glanzende vernis.

Ik heb vandaag de bestelde 2 componenten vernis ontvangen.

Ik heb hier geen ervaring mee, giet ik beide potjes bij elkaar en direct aanbrengen? Het is een busje van 250 ml, zou ik hier een volledig vliegtuig met kunnen schilderen?

alvast dank voor de hulp.

is de vernis in verhouding geleverd ???

erg belangrijk.

anders 2 delen lak op 1 deel harder en verdunnen naar gelang

2 componentenlak schilderen :confused:

Dat wordt een hopeloze mislukking denk ik.

Die lak moet je spuiten en met een toevoeging kun je hem ook nog eens mat maken.

Voor de modelschepen heb je kleine potjes vernis van het merk Nelson, bestaat in glanzend, mat en satijn.

voor een paar tientjes kun je de kist ook gewoon netjes in de matte blanke lak laten spuiten,,,erop schilderen wordt niks..zonde van de dure hous of kolor die je erop smeert..
elk lak merk heeft wel matte blanke lak..

2 k lak

Bij Hobby-in vertelde ze me dat je deze brandstofbestendige vernis met borstel en rol kon aanbrengen. Ik heb de uitrusting en de ervaring niet om verf te spuiten.

Als ik deze niet met een rol of borstel kan aanbrengen. Is er iemand die mijn spitfire wil/kan spuiten?

Geef eens in je avatar ( of je profiel) het dorp of stad waar je woont op, scheelt al weer enkele vragen................

Stevo

overigens even op de hangar9 site gekeken, dit model is gewoon bespannen met FOLIE !!!

ik zou daar geen lak overheen doen, die folie is zeer goed brandstofbestendig, ik weet zeker dat eerder het toestel aan snippers is dan de folie opgelost door brandstof !!!

heb je mijn post hierboven ook gelezen ??

Ik heb uw post gelezen.

Ik wil deze kist in de matte vernis zetten. Zodat de folie nergens meer loskomt en omdat een glimmende spitfire niet echt mooi is. Ik heb tot nu toe hier slechte ervaring mee. Ik wil dit in orde hebben voor de eerste vlucht.

Daar ik te weing ervaring heb met verven/spuiten heb ik besloten om mijn kist te laten spuiten.

Nu heb ik geinformeerd in mijn garage en ze zijn bereid mijn spitfire te spuiten in niet glanzende vernis. Ze vroegen enkel de benaming van het materiaal waar de vernis op moet komen. Zodat ze weten of er een speciale grondlaag op moet komen of kunnen ze er gewoon autolak op spuiten. Folie geeft mee een wagen niet natuurlijk.

Kan er mij iemand op weg helpen zodat ik zeker de juiste keuze maak.

Hoe heet deze folie en moet er een onderlaag gespoten worden?

dit word janken, een autospuiter gaat dat allemaal veel te dik maken met lagen en primers..............

bezint eer ge begint !!!!!!!

die folie komt niet los van de hangar9 kisten das kwaliteit oracover folie.
absoluut niet als bv de kyosho folie !!

dan kan je de kist beter "detailen" met een schuurspons, mat maken.

Hoi Jet Ranger,

Die Oracover kan worden overgespoten, zonder primer, met een matte 2K blanke lak, alleen moet je vragen aan de spuiter of hij een elastificeerder wil toevoegen aan de lak.
Dat houdt de laklaag wat flexibeler, en zaltie beter blijven zitten.
Dat wordt voor zachte kunststofdelen aan een auto ook gebruikt.

Maar Gerard heeft een punt, met 3M Scotch-Brite Grijs kun je matteren, of met een matteerpasta, dat kan ook.

Succes in ieder geval!
Frank

Back