Vandaag was het zulk rustig weer dat ik besloot om niet alleen m'n Charter mee naar het veld te nemen maar ook de Kolibri.
De wind stond wat ongunstig d.w.z. recht op het kanaal af waar al menig model in heeft gelegen en dat waren geen vrije vlucht modellen 8O .
Hier is m'n opstelling van de modellen. Een andere, de tiger moth, ja die van het bekende bouwdraadje, staat er niet op maar die heeft vandaag z'n succes volle maiden gehad. Deze is voor indoorvliegen bedacht dus voor komende winter heb ik al een model klaar liggen

.
Nu de kolibri, het gaat immers om het vrije vlucht model.
Omdat ik het model voor vluchten in de woonkamer had ingesteld ging ik hem eerst anders instellen zodat hij ruimere bochten gaat vliegen. Het veld is 90 bij 90 meter groot dus dat moet kunnen.
Voor de eerste vlucht heb ik 150 windingen gebruikt om te kijken hoe hij met de wind omgaat (hoe snel gaat hij richting het water

). Weer even wat instellen omdat hij aan het pompen was maar daarna vloog hij goed.
Hierna heb ik een aantal vluchten gemaakt met ongeveer 300 tot 400 windingen en met 1 van de vluchten moet ik iets van termiek gehad hebben want hij steeg snel naar zo'n 6 meter.
Tijdens die vlucht heb ik ook nog een foto gemaakt.
Het was voor mij de eerste keer dat ik met een rubber model buiten heb gevlogen en het beviel me goed, dit smaakt naar meer.