ik ga ook een turbine bouwen......

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Geeft niet Theo dat er zijn die er niet op vertrouwen of het wel of niet werkt,
als er in het verleden niet van die hobbyisten waren geweest had er geen turbine gevlogen.
Ik kan me nog herinneren dat AMTeigenaar het er op de Pampa over had dat deze een motor ging maken, en dat ze hun oog hadden laten vallen op een tubine rad van een Daf, zodat ze daar mee verder konden gaan om een motor te bouwen in het schuurtje achter het huis, en zie wat er van gekomen is.
Dus geef niet op!!!!

dat ze hun oog hadden laten vallen op een tubine rad van een Daf, zodat ze daar mee verder konden gaan om een motor te bouwen in het schuurtje achter het huis, en zie wat er van gekomen is.
Dus geef niet op!!!!

maar in dat schuurtje stonden wel de nodige machine,s ;)
zo word door de meeste modelbouwers toch gesleuteld? het blijft toch een beetje pionieren en dat is ook het leuke er aan.

maar we zullen zien hoe het afloopt, het beloofd in ieder geval een leuk draadje te worden:)
ik hoop dat het je lukt, sucses

groeten Gertjan

En niet geschoten is altijd mis :pim:

Mischien wel link inderdaad, als het met een hamer en bijtel gaat lukken wil ik het ook wel eens proberen. Ik waarschuw wel effe van te voren zodat eindhoven e.o. alvast een helm op kan zetten :-D

de uitspraak "niet geschoten is altijd mis" is niet helemaal waar, als je namelijk dan in de loop kijkt omdat je de werking van het schiettuig niet begrijpt, heb je wel raak geschoten en ben je toch geraakt.
Overigens vereist de bouw van een turbine een hoog niveau aan kennis van materialen, bewerkingsmethoden, smeersystremen en verbranding om maar een paar te noemen.
Zelfs stoom als meest eenvoudige vorm van energie-opwekking stelt al eisen aan ketelbouw...

dieseldick

de uitspraak "niet geschoten is altijd mis" is niet helemaal waar, als je namelijk dan in de loop kijkt omdat je de werking van het schiettuig niet begrijpt, heb je wel raak geschoten en ben je toch geraakt.
Overigens vereist de bouw van een turbine een hoog niveau aan kennis van materialen, bewerkingsmethoden, smeersystremen en verbranding om maar een paar te noemen.
Zelfs stoom als meest eenvoudige vorm van energie-opwekking stelt al eisen aan ketelbouw...

dieseldick

Hallo,als ik dit draadje zo lees ,hebben beide stellingen gelijk,het is best mogenlijk een turbine te bouwen ,maar zonder hulp van mede bouwers is het echt niet mogenlijk met hamer en beitel een goed werkende turbine te krijgen.
kennis van zaken is echt wel nodig maar is wel op te doen bij mede bouwers.
zelf ben ik in 1979 begonnen met pulsjet motoren te bouwen maar had wel iemand nodig die de rvs gedraaide pijp aan de verbrandingskamer kon lassen.
zo is het ook gegaan met onze turbine met ervaring van Gerritjan Broekhuizen kon het turbinevliegen toch van de grond komen.
Best leuk zo te experimenteren.
dus ga zo door.
gr rene.

Ah, maar Theo is gewoon slim, hij weet dat als hij het hier zo post, dat hij dan mensen krijgt die zeggen 'kan niet, je bent gek' en dus automatisch ook mensen 'het kan wel' die 'm dan allemaal spullen gaan opsturen of voor 'm gaan maken..

al te goed is buurmans gek! ;)

hoi theo

Ik heb hier nog wat stukjes titaan liggen, korte stukjes as. mocht je er iets mee kunnen dan laat je het maar even weten. Ik heb geen idee welke onderdelen je er mee zou kunnen maken want ik heb geen verstand van turbine motoren . Wel van raket motoren ;-)

Ah, maar Theo is gewoon slim, hij weet dat als hij het hier zo post, dat hij dan mensen krijgt die zeggen 'kan niet, je bent gek' en dus automatisch ook mensen 'het kan wel' die 'm dan allemaal spullen gaan opsturen of voor 'm gaan maken..

al te goed is buurmans gek! ;)

Dat is natuurlijk niet de opzet, maar sla niets af als men het aanbied.

@Janhein, je krijgt PB.

turbinebouw

Beste Theo,
Kunnen wij medeforumleden eens kijken wat je allemaal al eens gebouwd hebt met simpele hulpmiddelen?
Ik zelf ben wel heel erg benieuwd.
Misschien kun je een forumdraadje of iets dergelijks doorgeven van al het moois.

MVG Rene

Het zou mij niets verbazen dat als hij al z'n experimenten hier moet gaan posten, dat dit topic rap wat pagina's groter zou worden.. :P

@Theo: weet wel dat het niet met opzet gedaan is hoor :)

@Rene, kijk eens in de ornithopter hoek... Flappy, Kestrel, en Ikarus en bij Ikarus heb ik de draai en frees onderdelen vereenvoudigd zodat ze ook met beperkte middelen zijn te maken. Daarnaast enkele modellen gemaakt waarvan sommige experts aangaven dat dit niet kon of heel moeilijk te realiseren waren. Enkelen van die staan ook hier, zoals de Pond-racer en mijn auto met de electromotoren in de achterwielen. Wel zijn die modellen zo simpel mogelijk gemaakt en niet netjes afgewerkt, voor dit soort experimenten hoeft dat voor mij niet.

@ Hezik, weet ik.

Vandaag een heel leuk aanbod gekregen, maar helaas moet ik dat afslaan ivm gebrek aan vervoer en plaats. Ik kan een mooie draaibank enkele weken lenen om te leren om ermee om te gaan en dingen te maken.

full

Als ik dit ding in mijn garage plaats dan heb ik niet veel plaats meer over om eromheen te lopen. Tevens moet ik dan ook nog eens een krachtstroomgroep gaan laten aanleggen en dat is het mij nu effe niet waard..................

Vanaf morgen een paar daagjes vrij en dan gaan we eens rommelen met dat compresor wiel, kijken of ik dat weer netjes rond krijg. Als me dat lukt met provisorisch gereedschap dan gaan we verder met het echte werk.

@ Jan Hein, je pakketje is in goede orde ontvangen, bedankt voor het gulle aanbod. Je houdt wat van mij tegoed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zonde Theo!

Is er geen kennis in de buurt waar je hem even kan stallen?
Jullie limburgers helpen elkaar toch allemaal!
Tenminste, dat merk ik elke keer weer als ik daar in de buurt ben.

Gert-Jan

@Theo

Wat maak je me nou, laat je zo`n mooie draaibank je neus voorbij gaan, gewoon even je schuur vergroten en een 380 kabeltje trekken naar de buren, wel een stroommetertje er tussen zetten natuurlijk.

Die draaiebank is ongeveer 2 mtr tussen de centers als ik het zo inschat op de foto, ik heb ook een draaiebank met 2Mtr tussen de centers en met een doorlaat van 90mm en daar maak ik toch mooie dingen op, beter te groot als te klein.

Vriendelijke groeten Jaap

Back