Ik ga vandaag RC-varen, wie gaat er mee? (oftewel, het "vaarpool-topic")

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Indoorvlieger, 17 apr 2012.

  1. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.096
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Bertus, Eigenlijk gaat het best goed. Weinig pijn, lopen gaat goed en met mijn pakezel (rollator) sjouw ik van hot naar her.
    Vanochtend is de helft van de hechtingen (krammen) verwijderd. Gelijk de krammentang gearresteerd. Met een beetje geluk kan ik daar een haakse bochten mee in een paar trekstangen buigen. Aansluitend langs de fysio voor wat oefenen op de hometrainer en loopband.
    Was een paar weken geleden begonnen aan een Kitchenroer. Die klus heeft even stil gelegen, dus dat wordt een boete voor het niet halen van de opleverdatum. Van een paar stukjes afvalhout een testopstelling gemaakt. Als de trekstangen er tussen zitten proefdraaien met de roerhelften. Zitten er inmiddels op en proefgedraaid. Valt niet tegen. Zie filmpje.
    Vooruit sturen met de roerhelften naast de schroef. Achteruit met de roerhelften dicht achter de schroef en dan ook nog een beetje sturen.
    En zo kom ik mijn vrije tijd wel door.
    Met dat verhoogde plateau kunnen we dus op niveau zitten sturen Bertus. Mooi dat het allemaal een beetje naar je zin gaat. Al enige kijk wanneer ze de boel opleveren? Voor mij wordt het na 4 juni dat ik eens langs kom. Succes verder met de begeleiding en varen met je oldtimer. Gr. Klaas.

    20200507_123138.jpg

     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2020
  2. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    Bij gemeentehuis is niet echt een alternatief. Hier wordt momenteel veel gevist.
     
  3. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Dordrecht
    Vissen naar uitkeringen zeker ;)?

    Hmm, nog andere alternatieven in de buurt?
    Ik kan hier in de Singel wel gaan varen maar dat wordt tussen de rubberboten door manoeuvreren in het water en op de kant door het mijnenveld van hondenpoep, en maar afwachten of het Waterschap het water niet teveel verlaagd heeft.

    Groet,
    Mathieu
     
  4. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    Ik denk dat we het beste kunnen wachten tot ons Haventje klaar is.
    Ze werken er keihard aan.
    Zodra het enigszins kan, ook al is het misschien niet meteen op ons eigen plateautje, laat ik het weten.
    Hopelijk zullen we des te blijer zijn, dat we straks zo'n mooi eigen stekkie hebben.
    Want het is en blijft een ideaal plekje. :yes:
     
  5. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    Vanwege het zeer fraaie weer, toch nog maar weer naar het Haventje gelopen.
    De werkzaamheden gaan voortvarend.
    Bijgaand nog wat sfeer foto's.

    IMG_0290-001.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Tinus-online, rliersen, AHoogendijk en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. rliersen

    rliersen

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Puttershoek
    word wel wat dat haventje bertus geen natte voeten meer
     
  7. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Dordrecht
    Dat is al aardig wat blauwalg als ik het goed zie.
    Erg vroeg.

    Maar verder gaat het er zeker goed uitzien.

    Groet,
    Mathieu
     
  8. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    Die infra in het haventje gaat netjes worden! Gefeliciteerd ermee.
    In de Betuwe komt langzamerhand ook een los/vaste vaargroep. Na de Hobma Modelbouwdagen in 2019 besloten een aantal schippers uit de omgeving van Elst de koppen bij elkaar te steken en samen te gaan varen. Zo werd de "Vaargroep Overbetuwe" een feit. Geen club met bestuur, statuten en huishoudelijk reglement, maar een aantal schippers die het gezellig vinden om vrijdagsavonds met elkaar te varen. Een vijver in een nieuwbouwwijk in Elst (Gld) is de vaarlocatie. Mooi schoon water. Het enige nadeel is dat het water momenteel erg laag staat, ongeveer 40 cm onder de walkant. Bij zware schepen helpen we elkaar dus even. De groep bestaat uit zo'n 10 actieve leden plus wat mensen die af en toe een keertje komen varen uit Elst, Nijmegen, Arnhem en de dorpen er omheen. De vloot is vrij uitgebreid en er zijn opvallend veel schepen uit de toptijd van de modelbouw; jaren '80 en '90. Düsseldorf, Bugsier, Smit Rotterdam, Smit Nederland in diverse uitvoeringen, Norderney, FL-8, Paula III, Wiesel... Hier wat plaatjes van afgelopen vrijdagavond.
    Nieuwste aanwinst van mijn vloot: Norderney. 01.jpg

    Samen met haar zusje:
    02.jpg

    Norderney van een mede-groepslid en mijn FL-8
    03.jpg

    Even bij de wal voor overleg: 2 x Düsseldorf, waarvan eentje RTR, Paula III, Norderney, Smit Nederland, Happy Hunter, FL-8. Je ziet nu ook het enige nadeel van die vijver: de hoge walkant.
    04.jpg

    Een van de leden, werkzaam in de binnenvaart, heeft een mooi model van een spits.
    05.jpg

    Een van de andere leden is bezig met een 'babyblauw bushokje':
    08.jpg

    De schipper van de Smit Nederland heeft vroeger bij de Onderzeedienst gewerkt, wat duidelijk te zien is aan z'n vaarstijl.
    09.jpg

    En nog een romantisch plaatje van de FL-8 en de Norderney bij zonsondergang.
    07.jpg

    Mochten er mensen in de buurt van Elst belangstelling hebben: We varen op vrijdagavond bij eethuis "Westeraam" in Elst. Straatnaam: Tempellaan.
     
    flugelplace en Bert V vinden dit leuk.
  9. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.096
    Locatie:
    Oostvoorne
    Mooie gevarieerde vloot om met elkaar te varen. Die Smit Nederland zit wel power in. Heeft waarschijnlijk wel een verbeterd dek m.b.t. de afdichting. Wat me opvalt bij die boot is dat ze niet op haar boeggolf probeer te klimmen en de kont naar beneden trekt. Wens jullie veel vaarplezier! gr. Klaas.
     
  10. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    Fraaie schepen op een mooie locatie! :yes:
    Ik wens jullie heel veel vaarplezier toe.
     
  11. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    Update stand van zaken Haventje Maasdam.
    Het werk vordert gestaag en de bankjes en prullenbak zijn gearriveerd.(Zie foto)
    Echter: De buren van het parkeerterrein hadden de bankjes zien staan en waren daar woedend over.
    Ik zal jullie besparen wat dit allemaal veroorzaakt heeft, maar dat is niet mis.
    Toch worden morgen de bankjes en de prullenbak geplaatst.

    Bas: wandel jij ook wel eens langs het Haventje? Wil je dan opletten of er niet iets raars gebeurd?

    IMG_0296.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Dordrecht
    Bertus,
    Nu kan ik het mis hebben maar volgens mij hebben de plannen ter inzage op het gemeente huis (of ergens anders) gelegen en konden ze toen hun op- en/of aanmerkingen plaatsen.
    Jij hebt daar gebruik van gemaakt vandaar dat er nu een apart steigertje voor de modelvaarders komt.

    Even plat gezegd moeten ze dus nu niet gaan lopen z**ken.

    Maar goed, ik was maandag even langsgereden en het begint ergens op te lijken.
    Ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet als het klaar is.
    Zijn de plannen nog ergens terug te vinden?

    groet,
    Mathieu
     
    k-k en AHoogendijk vinden dit leuk.
  13. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    Volgens de mensen van de aannemer moeten ze vanavond opleveren.
    Ik zal nog een paar foto's gaan nemen.

    De gemeente had wel de renovatie van het Haventje gepubliceerd, maar niet gemeld dat er bankjes geplaatst zouden worden. Ze zeggen zelf dat ze daartoe niet verplicht zijn.

    Ik heb nu zelf maar een idee geopperd om het gehele terrein middels bebording een bepaalde status te geven.
    Als ze dat nu eens eindelijk doen, kun je tenminste gaan handhaven.

    Want voor de omwonenden is er wel overlast, maar niet door ons!!! :thumbsup:
     
  14. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.601
    Locatie:
    Krabbendijke
    Laat ze het dan de status Modelhaven geven ;)
     
  15. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.096
    Locatie:
    Oostvoorne
    Wat laat je op de borden plaatsen Bertus? Alleen voor modelvarende hangouderen? Maar dan heeft Mathieu problemen als ze gaan handhaven.:) Gr. Klaas.
     
  16. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    Mijn voorstel is:

    Verboden te parkeren.
    m.u.v.:
    • huurders ligplaats
    • gebruikers helling
    • leden M.V.B.M
    Dan mag Mathieu ook komen, desnoods met dochter! :yes:

    Klaas,
    Hoever denk/hoop jij te zijn in je genezingsproces, zo rond 01 juni a.s.?
     
  17. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.096
    Locatie:
    Oostvoorne
    Bertus, Op 1 juni ben ik qua transport afhankelijk van anderen. 4 juni voor controle naar het ziekenhuis. 5 juni nieuw rijbewijs halen. Indien alles OK dan 6 juni hopelijk even naar Maasdam. Maar kan nog niks garanderen. Gevoelsmatig verloopt het herstel voorspoedig. IJs en weder dienende gaan we per 12/6 een week naar mijn roots. Gr. Klaas.
     
  18. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    KLAAR!!! :yes::banana::yes:

    IMG_0311.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

    AHoogendijk en Bert V vinden dit leuk.
  19. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.096
    Locatie:
    Oostvoorne
    Als onbezoldigd Havenmeester heb je dat knap versierd Bertus! Iets om trots op te zijn. Dat lijstje op de rand met wat ruimte eronder is ideaal om onze vloot aan af te meren. Mocht je op 1 juni de stek in willen wijden, schroom dan niet. Probeer wel de gemeente erbij te betrekken, want die hebben zich van hun beste kant laten zien. Gr. Klaas.
     
  20. acura

    acura

    Lid geworden:
    13 feb 2016
    Berichten:
    105
    Locatie:
    maasdam
    Bertus geweldig onze eigen stekje .Feestelijk opening wanneer ?:thumbsup:>:banana:
     

Deel Deze Pagina