Ik heb een AXI 2826/12 nu nog een vliegtuig ...

Laatst voor weinig een splinternieuwe AXI 2826/12 op de kop getikt....Nu dus nog een nieuwe kist ...maar welke...?
Het moet wel een beetje spanwijdte hebben !
Wie stelt eens wat voor ?
Kan ik deze bijvoorbeeld voor een calmato sport gebruiken en dan 3S lipo of is 4S beter ?
Mijn uiteindelijke bedoeling is eigenlijk een leuke nieuwe 3D kist, iets zoals de Katana S 30 E
Ik weet het, het zijn twee totaal verschillende kisten, met twee totaal verschillende prijzen, maar het zijn maar voorbeelden.

Misschien een leuke beursaanbieding straks !

Wie trapt hem af ?

gr Gert

Met 4S lipo kan je 350W uit dit motortje trekken met een efficiëntie van >80% .... alleen het is wel een "traag" lopend motortje dat hooguit 70K "echte" snelheid op levert .... dus iets trainer-achtigs of een leuke grote electro-zwever ......

Sommige mensen denken er anders over ( :-) )..maar een calmato (maakt niet uit welke) vliegt pas echt lekker met +700 watt.
Met +1000 watt wordt het pas echt leuk.

Zoals dirk al vermeld....350 watt. Als je leuk wil vliegen beperk je met deze motor het totaal gewicht..1kg auw maximaal.

uhm, 350Watt uit een 2826/12??

Ik gebruik hem zelf op 5s lipo met bijna 50A. Dat is dus meer dan 800Watt. Die axi motoren zijn echt super!

Ik vlieg deze op een Diablo 3D van 1,8Kg, en dat is leuk :D

Op 3s kan je een enorme prop draaien die prima geschikt is voor een grote termiekzwever!

Wat voor type model zoek je eigenlijk gert?
zwever, hotliner, sport, 3D, trainer of gewoon een Fun modelletje voor erbij(en waar ik dan vaak het meest mee vlieg :lol: )

Voor een Calmato sport zou ik deze motor eigenlijk toch niet aanraden. Je vliegt dan te veel met bijna-volgas en dat is niet goed voor het rendement.
Bovendien heb je het gewicht toch nodig in de neus, dus is een motor van 250-300gram gewoon beter.

zwaardere motor-->langere vliegtijd :)

een 3D kist is ook prima mogelijk hoor.
Als je de motor ook zo op z'n top belast, net zoals ik. Dan kan je daar een leuke vliegende 3D kist voor maken. Denk dan aan een model dat vliegklaar ongeveer 1,5Kg weegt. En dan op 4s-5s gaan vliegen.

Back