ik heb een jet stream maar motor gaat heel zwaar help!!!!!!!

• Topicstarter Topicstarter valerossi
  • Startdatum Startdatum
V

valerossi

Guest
hallo ik wil me voor stellen ik ben robert 16 en heb gister een jet stream
gekocht maar als ik aan de trek starter trek gaat ie heel zwaar is dat normaal of is er iets kapot

Waarschijnlijk klemt de motor door onvoldoende onderhoud. Oude olie-resten etc. Ben bang dat de motor uitgebouwd en eens flink schoongemaakt moet worden.
Heeft de verkoper de motor niet voor jou gestart om te laten zien dat alles netjes werkt? Mocht hij wel schoon zijn, dan is het mogelijk dat de lagers slecht zijn of dat er een defect in de motor zit. Als je geen ervaring hebt met het demonteren van motoren ed is het misschien verstandig om bij een lokale hobbyshop je te laten informeren/helpen.

victorymarc bedankt ik zal deze week nog ff het motertje uit elkaar halen en goed schoon maken dan laat ik het wel horen maar als ik hem wil starten moet ik er ergens olie in doe of aleen nitro
alvast bedankt

waarme kan ik het blokje het beste schoon maken :roll:

ik gebruik meestal wd-40 om het schoon te maken werkt voor mij prima.
maar misschien hebben anderen een ander middeltje.

mvg

johan

p.s alleen nitro gebruiken voor het motortje en als je een tijdje niet gaat varen een paar druppeltjes afterrunolie in de cilinder en carburateur doen.en even een keer trekken, zonder gloeiplug.

Als de boot nieuw is en hij gaat zwaar als je hem wil starten.
Komt omdat de moter nog nieuw is.
Als je langer ermee vaart word het steeds minder.

Ik ging er inderdaad van uit dat de boot tweedehands is. Als de motor nieuw is moet hij ingelopen worden. Daar is al heeeeel veel over geschreven. Kwestie van zoeken op het forum (search) en de handleiding goed lezen.
Gebruik alleen geen Tornado brandstof in een boot, die is te schraal.
Marc

het ik ook een tweede hands bootje maar ik heb nog niet geprobeert om hem nu te starten maak m eerst schoon met wd 40

Back