ik heb een probleem met me snelheids regelaar!

• Topicstarter Topicstarter Devinhovens
  • Startdatum Startdatum
D

Devinhovens

Guest
ik heb een probleem met ROCAR controller, 17 turns, with reverse als ik aan het rijden ben dan stopt hij effe en brand het lampje .
wat moet ik doen :confused::confused:
maar als het lampje uit is dan doet hij het gewoon weer.

risingstorm.jpg

van devin

weten jullie nog site's om op te kijken voor info

Laatst bewerkt door een moderator:
Is je accu goed vol geladen ?
Heeft deze voldoende capaciteit ( mAh )
Kan je regelaar 17 T aan......
Heb je de tandwiel verhouding aangepast......
Probeer zo veel mogelijk informatie mee te geven, gebeurt dit net na het rijden of als je al langer rijd... (te warm bijvoorbeeld)

nee als ik de accu van de lader heb gehaaldt dan laat ik hem even afkoelen en dan rijden en na 1 min stopt hij er mee.
nee dan is de snelheids regelaar nog koel
maar de tand wiellen zijn er op aan gepast
maar daarvoor deedt hij het gewoon nog met het oude motortje
maar kan het mischien temaken hebben dat er een standaardt motor is in gegaan?

dus je hebt het oude tandwiel gebruikt van de 540 type motor?
waarschijnlijk is het standaard tandwieltje van een 540 motor 21 tandjes.
ik had een nieuwe motor en regelaar en had de 21 tandwieltje over geplaatst super dom...

na een paar keer rijden werd de motor ruim 130 graden en klapten de wikkelingen dus.
ik kon mijn motor dus weg gooien want de wikkelingen kwamen zelfs uit de motor en dat is niet egt mooi. ;)

probeer eens als je de standaard tandwiel gebruikt 21 tandjes is een 17-18?

controleer met een metertje de temperatuur van de motor na 1 minuut volgas rijden. is ie 100-130 dan is het goed mis..

je batterij heeft meer capaciteiten ofzoiets als je er mee gaat rijden wanneer ze net van de lader komt

je batterij heeft meer capaciteiten ofzoiets als je er mee gaat rijden wanneer ze net van de lader komt

Wat is dit nu voor opmerking? Capaciteit heeft hier niets mee te maken.

Als er een snellere motor geplaatst is met behoud van het tandwiel kan het inderdaad zo zijn dat de regelaar overbelast raakt. Dat er een lampje brand moet er misschien in de manual een betekenis te vinden zijn ?

maar dat moet hij kunnen hebben ik heb me auto op me tafel om tekijken maar er staat op de regelaar 17-36 turns

ik heb de tand wiellen getelt het zijn er 17 en er heeft een motor in gezetten die sneller was wat er nu in zit is een standaard motor
me oude motor had 17 turnsdie tand wiel heb ik op een standaard motor gezet

rocar.jpg

ROCAR elektronische snelheidsregelaar met vooruit - rem en achteruit. Motor limiet 17 wikkelingen. Automatische set-up - hoog frequent, temperatuur beveiligd, auto stopt als de accu spanning te laag wordt.

Je hebt de tand wielen geteld en het zijn er 17? Ik hoop dat je niet het de pinion gear (tandwieletje op je motor) verwart met het aantal turns van de motor?\
En wat roelof zegt, kijk eens in de handleiding, er staat vast een betekenis voor in.

Je accu mag gerust 40 graden zijn als je gaat rijden. Dat is je probleem niet.
Ik denk dat je probleem ligt bij
auto stopt als de accu spanning te laag wordt.

Hoeveel turns is die standaard motor dan? In het geval je dat niet weet, wat voor beschrijving of nummertjes/letters staan erop?

Laatst bewerkt:
Alle draadjes goed aan elkaar en op je regelaar kijk daar of niks los is.
Probeer een andere accu of als het kan reset je regelaar.

gr, Roel

ja de accu spanning was te laag ik heb mijn auto hier op dit form gekocht
maar nu ga ik op zoek naar een accu

maar van alles is welkom

Back