ik heb interesse in de Eco 7 va, Ikarus.enige ervaringen ?

• Topicstarter Topicstarter javan
  • Startdatum Startdatum
J

javan

Guest
de nieuwe eco 7 van ikarus is uit.

ECO 7 ready built, without electronic

The ECO 7 is a scale helicopter in latest design technology promising plain flying fun. With this concept we are offering the perfect entry to flying helicopters. Numerous new ideas (several patents pending) are characterizing the ECO 7 as ideal entry level helicopter for hovering and flying around. But even the advanced pilot will enjoy its aerobatic capabilities. The ECO 7 is completely pre-built and adjusted - making it a real "Plug and Fly" helicopter.
Important to the novice is its impact resistance, the ease to service and repair the helicopter. One single screw holds the main components together. The intelligent Gigatronic (onboard electronic) is offering in conjunction with a simple 4-6 channel aircraft transmitter all specific helicopter functions normally only available when using a modern and much more exepensive computerised transmitter with helicopter software program.

ziet er veelbelovend uit.
Aangezien ik aan het uitkijken ben om een nieuwe heli aan te schaffen,zou ik graag weten of er hier mensen zijn die er al mee in aanraking gekomen zijn.
ziet er ook mooi uit.

afb10106.jpg

ik heb er sinds kort 1 en mijn maatje ook die heli vliegt erg goed en mocht je een keer een foutje maken zal de schade reuze meevallen

en wat is uw setup,motor,snelheidsregelaar,gyro,servo?
kan je enkele foto's posten ?

ik vlieg met de standaard eco zoals hij uit de doos komt met een vrijloop voor de rotor is het enigste

Een erg mooie en verleidelijke helicopter ! let wel, het is een 7 cellen en een windvanger die net weer te groot is voor indoor. Volgens mij moet je ook een laptop meenemen naar het veld om met de gigatronic te babbelen.

Het is toch een CP heli? Die zijn meestal wel onder controle te houden met een beetje wind. Ik vlieg zelf regelmatig met een Hummingbird CP(3 keer zo klein) in de harde wind.
Als de rotorsnelheid een beetje redelijk is is het prima te doen hoor.

Op het oog wel mooi ding die eco 7. Standaard met mooie fuselage. Is die een beetje van kwaliteit of heeft Icarus een stapel patatbakjes omgesmolten bij de snackbar? ;)

Bij hobbydeals hebben ze een filmpje van de eco7: http://www.hobbydeals.nl/downloads/eco7firstflightlq.wmv
eco7.jpg

Die hummingbird heeft geen body, als een paraplu zonder zeiltje, rompmodellen zijn veel windgevoeliger en vooral als ze licht zijn.
Die romp is ook van piepschuim gemaakt, geen patatbakje dus maar een big mac doos.

Heb gelezen dat hij een aparte staartrotormotor heeft, zoals een piccolo dus. Ziet er minder schaal uit, maar bespaard misschien wel een hoop problemen met de staartaandrijving :P ...

Niels

Hij is ook gewoon te besturen met een simpele 4 kanaals zender. (zeker throttle met pitch gemixed ofzo)

klopt allemaal je zou een laptop mee kunnen nemen ja maar is met de standaard instellingen heel goed te vliegen .en met de piepschuime body ja daar valt een hoop over te zeggen maar het bespaart bij een crash wel een hoop kosten ik heb bij mijn eco 7 ook een acht cellen accu .een nieuwe body kost je ongeveer 40 eurie en nieuwe staart 18 eurie ,bij elke andere heli van dat voormaat gaat het toch redelijk in de papieren lopen bij een goeie crash.

aha een eco 7 draadje gevonden !

Zijn er ondertussen lange termijn ervaringen ??
noodzakelijke upgrades ?
tegenvallers te melden??
of lang overgeschakeld op iets anders ...

er zijn héééééél weinig ECO7 piloten. Ik denk dat dat genoeg zegt.

De kwaliteit is niet heel goed en de onderdelen zijn heel duur. Typisch Ikarus. Nu, zelf vlieg ik ook met Piccolos en ECOs, maar enkel en alleen omdat ik er gemakkelijk zelf kan aan knoeien. Iets wat met de ECO7 niet mogelijk is.

Je neemt beter een X400, T-Rex of een Zoom. Persoonlijk zou ik voor de X400 opteren.

yep, en vond er niets aan. Geef mij maar een heli met een deftige staartaandrijving. Ik wil ook niet afhangelijk zijn van dat mixer board.
De ECO7 is net een opgeblazen Piccolo met dat verschil dat je niet toe komt met een beetje CA om verder te vliegen.

Nogmaals: persoonlijk zou ik voor de X400 opteren.

:? deftige staart aandrijving de zoom??? :?
is het ergste onderdeel van deze heli..

Back