ik heb nog een fokker liggen maar weet iemand welke het is?

deze kist heeft mijn opa ooit gemaakt ,ik weet alleen dat het een fokker is .
hier een aantal foto's:
full
full
full

kan iemand mij vertellen welke het is ?
(hij is gemaakt van tekeningen uit een boek )

Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft wel iets weg van een FII, of als er bij de cockpit een hap uit de vleugel is (moeilijk te zien op de foto) een FIII

full

gr.

Frank

je zit bijna goed frank :)

de f-II had zo'n zichtbaar raampje als op jouw foto, maar het model heeft die niet.
de f-III had een grotere motor, waardoor het raampje ruimte moest inleveren.

ter illustratie:
full

zoals je ziet is er bijna geen ruimte tussen de motorkap en de vleugel...

EDIT: de hap uit de vleugel is op de foto niet te zien, maar de fokker is als type f-III aangeduid...
als ik fout zit, lees ik het wel ;)

je zit bijna goed frank :)

de f-II had zo'n zichtbaar raampje als op jouw foto, maar het model heeft die niet.
de f-III had een grotere motor, waardoor het raampje ruimte moest inleveren.

Dit is niet correct: :teacher: Fokker besloot de FII door te ontwikkelen in de FIII, veranderingen waren een kortere en iets bredere romp (vijf passagiers) doordat de motor een flink stuk naar achteren gezet werd omdat de plek naast piloot in de FII haast nooit werd gebruikt, (de motor was wel zwaarder maar niet zozeer groter) De piloot kreeg een plaats naast de motor!, tevens kwam de piloot op verzoek wat hoger te zitten vanwege het beroerde zicht in de FII, hierdoor was de uitsparing in de vleugel nodig. De productie van de FIII heeft maar een jaar geduurd-> plekje van de vlieger was te warm :mrgreen:

full

gr.

Frank

:offtopic:

even iets anders....
Of jullie wonen héél klein, of jullie hebben héle grote lucifers.....:eek:

:ontopic:

geen van beiden, we hebben juist heel veel lucifers.
die doos zit vol met gewone lucifers.:smile:
:ontopic: hier een foto van de bovenkant
full

dit vliegtuig heeft nu nog massief (zware) houten vleugels maar die wil ik op een dag van balsa gaan maken.
En ik ben benieuwt wat het zal gaan kosten om dit vliegtuig de lucht in te brengen, en hoe veel dit vliegtuig dan weegt.
span. 146 cm
lengte 105 cm
kan iemand uit deze gegevens iets opmaken of moet ik meer info zoeken ?

Back